Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Det skjer ofte at jeg har varer i hånda mens jeg går inn i en annen butikk. Noe som kan bli misforstått.

 

 

Aldri blitt holdt igjen(det er frihetsberøvelse og da bruker jeg vold).

 

Også anmelder den som jobber i butikken for falsk anmeldelse, siden jeg har kvittering i lomma.

Du må jo ha den i en pose, når du går inn ditt uten pose og bare holder den i handa så ber du om trøbbel..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Kanskje ikke så morsom historie, men må få det ut et sted.

 

Av og til møter du mennesker som gjør at du mister litt håp for menneskeheten, slik som denne kunden.

Kunde hadde kjøpt en hårklipper og var veldig misfornøyd med denne.

Meg: Hva er det som er galt?

Kunde: Den lager lyd!

Du burde gitt han en saks. :p

 

 

Klippe , klippe sa kjerringa ;)

Lenke til kommentar

OT om pågripelse ved mistanke om butikktyveri:

 

 

...

For det andre: Finnes det grunn til å holde deg igjen pga eventuell mistanke, har butikk-ansatt lov til å holde deg igjen med alle midler.

...

"Mistanke" er ikke nok. Den mistenkte må også "treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor". http://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§176 .

 

Videre kan ikke den mistenkte holdes igjen "med alle midler". Ingrepet må være "forholdsmessig". http://lovdata.no/lov/1981-05-22-25/§170a .

 

Mer om pågripelse av naskere.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En som på liv og død skulle ha tilgang til brødkuttermaskinen i dag. Sa bare kjapt at det har vi ikke nå. Da ble han sint: "har dere eller har dere ikke? Svarer at den står i den avlukkede delen av butikken og ikke kan brukes nå. Da blir han enda sintere og nærmest skriker "hvorfor sier du ikke det da, hvorfor sier du det på den måten?" Hva er det han krangler om her egentlig? Orket ikke, snudde bare ryggen til og betjente en ventende kunde.

 

Hadde en annen kunde som bare måtte ha kanelboller. Sa det som det var at det er utsolgt. Da begynner han å peke som en galmann mot den andre delen av butikken "jammen, dere må ha der på den andre siden".

Svarer: "nei, ved mindre det står i bakedisken her så har vi ikke kanelboller". Da skrur han opp stemmen et hakk og går vilt og febrilsk rundt mens han sier "du må sjekke lageret". Jeg må absolutt ingenting når jeg vet at vi er utsolgt. Så jeg forteller ham atter en gang at vi er utsolgt. Da begynner han å se etter andre ansatte og begynner å kverulere om kanelboller. Ville ikke forstå at det var utsolgt. Til slutt gir han seg og betaler for varene sine med et skamfult ansikt.

 

Tror folk virkelig at det finnes et uendelig fjell av varer på lageret og ellers i butikken, hvorfor er folk så sure på butikkansatte? Gjør mitt aller beste for å virke hyggelig, men man får alltid pryl tilbake helt uten videre. Det er helt vanvittig hvor dårlig skikk som finnes blant folk.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...