Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det strengt tatt nødvendig å måtte si "en bil", når det er tydelig at jeg er aleine? Ser jo unntaket da dersom noen har veldig sotede vinduer for eksempel...

Jeg tror det har noe med at passasjeren selv er ansvarlig for at billetten er korrekt. Dessuten så kan det hende at andre passasjerer er ute av bilen når man står på kaia. Jeg vet ikke om det også er noen prisforskjelle mtp. alder på passasjerer. Noen ganger spiller lengda på kjøretøyet også en rolle for pris. Da blir det unødvendig at ferjebilletøren skal måle opp mange kjøretøy. Ved en billettkontroll har man derfor sikret seg at alt ansvar for riktig billett ligger hos den reisende.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er det strengt tatt nødvendig å måtte si "en bil", når det er tydelig at jeg er aleine? Ser jo unntaket da dersom noen har veldig sotede vinduer for eksempel...

Han/hun burde sjekke synet sitt visst dem ikke ser du er alene i bilen...

Lenke til kommentar

Jeg og mamma var i byen og handlet i går. Hun skulle kjøpe økologiske poteter, men det var ikke noen prislapp på dem. Hun snudde seg mot en ansatt og spurte om prisen. Den ansatte gikk bort til kassen for å sjekke, og så kom hun tilbake med svaret, hvorpå min mor da bryter ut "åh, så den var ikke gratis altså!". Jeg følte meg veldig flau på den ansattes vegne. Lurer på hvor mange ganger stakkaren måtte gjennomgå den klassikeren om dagen.

 

Vi har hatt denne diskusjonen før, men jeg gjentar det samme: Butikken er lovpålagt å ha tydelige priser på varene sine. Det er ikke synd på dem om de får en vits på sin bekostning med så dårlig kundeservice. Spesielt om de får høre den flere ganger om dagen er det prismerkingen deres det er noe alvorlig galt med.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det strengt tatt nødvendig å måtte si "en bil", når det er tydelig at jeg er aleine? Ser jo unntaket da dersom noen har veldig sotede vinduer for eksempel...

Jeg tror det har noe med at passasjeren selv er ansvarlig for at billetten er korrekt. Dessuten så kan det hende at andre passasjerer er ute av bilen når man står på kaia. Jeg vet ikke om det også er noen prisforskjelle mtp. alder på passasjerer. Noen ganger spiller lengda på kjøretøyet også en rolle for pris. Da blir det unødvendig at ferjebilletøren skal måle opp mange kjøretøy. Ved en billettkontroll har man derfor sikret seg at alt ansvar for riktig billett ligger hos den reisende.

 

Det vil også være enkelte ting som du skal oppgi, men ikkje betale for.

F.eks må du huske å oppgi om det er med barn under 4 år, desse barna skal registrerast i passasjertallet, men det er ikkje nødvendig å løyse billett for det.

 

Ein liten kurriositet er at det er same prinisppet ved liktransport, du må oppgi at du har ein i kista, men du treng ikkje å løyse billett for vedkommande. Dette sjølvsagt fordi at dersom ferja forliser og ein skal søke/sokne etter omkommne så er det ikkje så lett å vite om personen som flyter livlaust var død før eller etter ombordkjøyringa.

Lenke til kommentar

Ein liten kurriositet er at det er same prinisppet ved liktransport, du må oppgi at du har ein i kista, men du treng ikkje å løyse billett for vedkommande. Dette sjølvsagt fordi at dersom ferja forliser og ein skal søke/sokne etter omkommne så er det ikkje så lett å vite om personen som flyter livlaust var død før eller etter ombordkjøyringa.

 

Men hvordan vet da bergingsmannskapet om det er løyst billett for vedkommende? :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan vet da bergingsmannskapet om det er løyst billett for vedkommende? :rofl:

 

Her er eg litt usikker. Andre passasjerbåter har løysninger med at passasjerlister blir lagt igjen i havnen som dei forlater, men eg tviler litt på at dette blir gjort på ferjer.

 

Kanskje ferjekapteinen har ein blogg?

Kjære bloggen, klokka er 13:58 og det er snart klart for avgang med 33 biler, 2 lastebiler og 42 passasjerer. I dag er det med en cirkusbil LULZ.

:fun:

Endret av The Avatar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men hvordan vet da bergingsmannskapet om det er løyst billett for vedkommende? :rofl:

 

Her er eg litt usikker. Andre passasjerbåter har løysninger med at passasjerlister blir lagt igjen i havnen som dei forlater, men eg tviler litt på at dette blir gjort på ferjer.

 

Kanskje ferjekapteinen har ein blogg?

Kjære bloggen, klokka er 13:58 og det er snart klart for avgang med 33 biler, 2 lastebiler og 42 passasjerer. I dag er det med en cirkusbil LULZ.

:fun:

 

 

Som regel ringer kapteinen en mobilsvar, der han sier noe som "MF xxxx, på tur fra xxx til xxx med xxx antall passasjerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hvorfor skulle en bokhandel ha Jalapeño Cheetos i systemet?

 

Fordi det har blitt populært blant mange bokhandlere å ofte supplere boksalget med barista/snacks etc

 

Var en bokhandler her i hjembyen min også som var en kombinert bokhandel / kafeteria

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle en bokhandel ha Jalapeño Cheetos i systemet?

 

 

 

Hvorfor skulle en bokhandel ha Jalapeño Cheetos i systemet?

 

Fordi det har blitt populært blant mange bokhandlere å ofte supplere boksalget med barista/snacks etc

 

Var en bokhandler her i hjembyen min også som var en kombinert bokhandel / kafeteria

 

 

 

Sikkert av samme grunn som Elkjøp selger sjokolade og tyggis. Impulskjøp.

 

Spesielt i USA. Finnes ikke et sted du ikke kan få noe å spise på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...