Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

 

Det verste er at vi har hele seansen på film, og vi kan sjekke opp vedkommende på systemet, men vi kan ikke gjøre noe med det pga personvernet.

 

Nå er jeg ikke bekjent med praksis i dagligvaren, så beklager viss spørsmålet mitt er litt dumt, men kan dere ikke "banne" di ifra butikken deres?

Slik oppførsel hadde aldri vi godtatt der jeg jobber... Ikke pga barnet sitt, men pga foreldrene sin manglende respons.

 

Kanskje faren blir like sint som Joe Pesci hvis de blir bannet lol ? (Casino referanse for de som er uvitende.......)

 

Butikkeier : You're banned from this store , BANNED !

 

JP : You piece of s**t motherf......how's this , you prick ! (slår butikkeier i skallen med mobilen flere ganger). Not so tough now eh ?!

 

:D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å gå gjennom og veie det som må kastes, dette må da betales for ellers vil det anmeldes. Siden barnet er såpass lite vil da foreldrene være de som blir anmeldt, for tyveri selvsagt.

 

Bare så det er skrevet svart på hvit: Du kan ikke anmelde noen for tyveri, med mindre vedkommende har gått forbi siste betalingspunkt med varen. I dette tilfellet ville det åpenbare være å anmelde vedkommende for ødelagt vare, da det jo faktisk er det det er. Alvorlighetsgraden er dessverre mindre, men mulig å anmelde. :)

 

Kanskje faren blir like sint som Joe Pesci hvis de blir bannet lol ? (Casino referanse for de som er uvitende.......)

 

 

Butikkeier : You're banned from this store , BANNED !

 

JP : You piece of s**t motherf......how's this , you prick ! (slår butikkeier i skallen med mobilen flere ganger). Not so tough now eh ?!

 

:D

 

 

Haha, Casino referanse! Jeg lo :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste er at vi har hele seansen på film, og vi kan sjekke opp vedkommende på systemet, men vi kan ikke gjøre noe med det pga personvernet.

Dette vil dere anmelde. Slike kunder vil dere ikke ha i butikken av flere grunner:

 

1. Det skaper mistrivsel

 

2. De gir dere økt svinn

 

3. De videreformidler dårlig kvalitetsinntrykk til resterende kunder

 

Personvernet ligger ikke der kun som et hinder for bedrifters interesser. Dersom dere har en spesifikk klage som fører til en anmeldelse, er det ingenting annet enn fornuftig å ta ibruk videopptaket, selv om det ikke alltid er helt greit å fortelle vedkommende at de ikke lenger er ønsket i deres butikk. Etter min erfaring er det faktisk overraskende mange som ikke helt forstår at vi kan utestenge, eller i det hele tatt grunnen til at de blir utestengt.

Lenke til kommentar

En annen ting er handlevogner! Jeg jobber i en informasjonsdisk, der mitt arbeid varierer mellom en hel del kontor-arbeid og kundeservice av ymse slag. Informasjonsdisken er plassert i "midten", slik at butikkens åpning og utgang er plassert på hver ende av informasjonsdisken. Dette gjør at veldig mange kunder forventer at vi skal utløse handlevogner for dem, fordi vi "gjør jo ikke noe annet". Dette er forferdelig irriterende! La meg først poengtere at jeg har ingenting i mot å hjelpe en kunde med å få seg en handlevogn, enten det er gjennom veksling av penger, uttak eller til og med gå ut av min arbeidsstasjon og løse den ut med en slik "nøkkel" som vi har.

 

Men sistnevnte gjør jeg ikke dersom jeg har ti andre kunder, eller fem bankuttak å registrere, eller 30 lotto-kuponger å kjøre gjennom. Det er ikke fordi jeg er "dårlig service-innstilt" - det er fordi jeg er opptatt, og fordi det skulle være unødvendig. Vi tilbyr oss alltid å veksle, eller å gjøre et uttak. Dette uttaket kan være på så lite som 1 krone, eller så mye som 8000,- og det er ingen gebyrer ilagt våre terminaler! Forøvrig deler vi ut gratis poletter under kampanjer i forbindelse med norsk tipping flere ganger i året, og vi stiller gjerne med 1500stykker som forsvinner i løpet av en enkel uke. Og det er ikke nye kunder, men gjengangere, som gjerne har glemt 100 forskjellige poletter, som avbryter hva nå enn du holder på med med setningen

"har du en sånn "ting" som du kan låse opp vognen med?"

"Akkurat nå kan jeg veksle, eller du kan få ta ut en tier."

"Nei, jeg tenkte på en sånn "ting" til å låse opp vognen med...?"

"Polett? Vi har ikke flere gratis-poletter å gi. Jeg har noen som jeg kan selge, de koster 3kr per stykk."

 

"Jeg har ikke med meg kontanter. Må jeg betale for en vogn?! Jeg tenkte du bare kunne låse opp en vogn for meg"

"Du kan få lov til å ta ut en tier. Vi skal i utgangspunktet ikke låse ut vogner, jeg kunne kanskje ha gjort det om det hadde vært litt stillere her akkurat nå."

"Jeg har ikke med meg bankkort!! Herre Gud, det er nesten som om dere ikke ønsker kunder når dere er så lite behjelpelige!"

"..."

Ja, når vi må bestille poletter fra grossist, så koster dette penger. 5/3 mer enn vi tar betalt for, for å være presis. Og ja, det er en butikk-logo på den. Ja, vi forventer at du enten har penger til å veksle, eller muligheten til å trekke en tier fra bankkort dersom du har som hensikt å handle i butikken. Nei, vi prioriterer ikke å strekke oss i store sømmer for å utløse en vogn dersom ingen av disse mulighetene er et alternativ for deg - isåfall tilbyr vi to ulike størrelser av korger som kan benyttes inne i butikken, med både bære-arm og trekke-hjul.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Angående det å svarteliste kunder fra butikken er fullt mulig. Vi har faktisk en fysisk svarteliste hengende en plass med flere navn på. Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer, eller hvilke egenskaper en person må ha for å havne på denne listen.

Lenke til kommentar

 

Vi bruker det vertfall her jeg jobber.

 

Men hvordan er det og få dumme folk til og klare og laste ned denne, starte den, samt si deg ID og passord?

 

 

Bruker vel den support utgaven som ikke har noe annet, som viser ID og passord med en gang den starter. Da har de nok bare laget en egen link som for eksempel trykkherhvisduerdum.no/support som åpner progammet med en gang. Alt de trenger å trykke da er jo "Kjør" også kommer ID og passord opp.

Lenke til kommentar

 

 

Vi bruker det vertfall her jeg jobber.

 

Men hvordan er det og få dumme folk til og klare og laste ned denne, starte den, samt si deg ID og passord?

 

 

Bruker vel den support utgaven som ikke har noe annet, som viser ID og passord med en gang den starter. Da har de nok bare laget en egen link som for eksempel trykkherhvisduerdum.no/support som åpner progammet med en gang. Alt de trenger å trykke da er jo "Kjør" også kommer ID og passord opp.

 

 

Enda bedre: passordet er ferdigdefinert så det er kun ID som kommer opp å må gjentas over telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...