Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så for å svare på spørsmålet ditt så ja, kundene er av og til andreprioritet. Betalende kunder er bra. Kunder som "bare kikker" osv er ikke bra. Det tjener butikken ingenting på. Så hadde det vært andre kunder i butikken kunne de ansatte tatt seg av dem mens den ungen sto og talte pengene sine. Tro det eller ei, men det er slettes ikke alle som synes ungen din er så spesiell, super, fantastisk og søt som du selv tror. Noen av oss gir fullstendig faen i andre sine unger.

 

 

Ååååå så siiint :green:

 

Hvordan skiller du en kunde som "kikker" til en kunde som "skal handle"? :hmm:

For jeg har jobbet 10 år i butikkbransjen, og har enda tilgode å lære denne egenskapen...

Og som selger, så skal du hjelpe den kunden du har blitt tildelt der og da, før kunden eventuelt sier noe annet og/eller eventuelt du spør. Noe annet vil jeg påstå er dårlig kundeservice.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

He he....han ble eid (trodde maskinen rappa penga hans men fikk lapp i stedet......er bare sunt med litt trolling i ny og ned , kunne blitt en bra Jespersen sketsj , lol)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

Og hvorfor skjønner du ikke det? Hvis dette faktisk er en gjenganger er det kanskje på tide å ta et hint.

 

Datasystemet (Elguide) er vanskelig. Utlevering av nykjøpte varer, og utlevering av service ligger under forskjellige menyer. Forandrer fortsatt ikke poenget med at de må framvise en kvittering (enten salg eller servicekvittering) for å få ut varene sine, og da kan jeg med letthet se hva de er ute etter.

 

Mens jeg er igang med håpløs tankegang: hva faen er i veien med folk som først klager for at de må stå å vente i 5 minutter på varene sine. Når jeg da kommer for å hjelpe de inn i bilen med varen, så må jeg vente på at de skal rydde plass først. Ser de virkelig ikke sammenhengen eller??

 

Det er også ganske korttenkt å skal hente en 75" TV sammen med hele familien. Det er nemlig ikke plass til 2 voksne, 2 barn og en 75" i vanlige personbiler.

 

Disse eksemplene som jeg nå har gitt skjer overraskende ofte.

 

Ja , du har gode poenger......men er det ikke bedre med solgt TV til "problemkunder" enn ingen fortjeneste liksom ;)

 

Apropos å betale med mynter.......minner meg om den Andy Dick sketsjen hvor han la en hel pose med 1 cent mynter utover disken for å betale på en kafe (eiern ble ikke helt begeistret , ho ho) :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ja , du har gode poenger......men er det ikke bedre med solgt TV til "problemkunder" enn ingen fortjeneste liksom ;)

Selvsagt. Ingen problemer med å selge TV til familiefaren. Men når han kommer på lageret for å hente den så bør ikke bilen være full i hundehus, unger og dagens IKEA-fangst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pågående selgere er det verste som er. Da forlater jeg butikken.

Pågående selgere gjør bare jobben sin. Det er deres oppgave å interessere kunden i utvalget i butikken. Om du synes han eller hun er pågående er det bare å si "nei takk, jeg bare ser" når han eller hun spør om du trenger hjelp. Det er et helt normalt svar som de fleste butikkansatte godtar.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I noen tilfeller er det lett å skille mellom kunder som bare ser og kunder som faktisk leter etter noe konkret. Jeg starter som regel med et "Hei" og følger opp med "Er det noe jeg kan hjelpe deg med?/noe spesielt du ser etter?" hvis det virker som om kunden leter etter noe konkret. Nå skal det nevnes at butikken jeg jobber er relativt liten, og kundekontakt er da litt lettere. Skjønner godt at noen føler det kan bli for påtrengende med flere spørsmål på løpende bånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg var på salgskurs terpet de veldig på at vi aldri skulle starte en samtale med "Hei, trenger du hjelp?", da det var enkelt for kunden å svare nei. Vi skulle heller snu det til "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med". Er forsåvidt like greit for kunden å svare "ingenting, jeg bare ser", men det føles likevel litt annerledes. Bruker hovedsaklig metoden jeg ble fortalt jeg ikke skulle bruke. thuglife.

Om du spør "vil du ha hjelp" så gjør du det i tillegg enklere å svare ja, uten å gjøre det vanskeligere å svare nei. Det hender jo man vil ha hjelp uten at man strengt tatt trenger det. Svarer man ja på at man trenger hjelp innrømmer man på en måte at man er litt dum/hjelpesløs.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste er at vi har hele seansen på film, og vi kan sjekke opp vedkommende på systemet, men vi kan ikke gjøre noe med det pga personvernet.

 

Nå er jeg ikke bekjent med praksis i dagligvaren, så beklager viss spørsmålet mitt er litt dumt, men kan dere ikke "banne" di ifra butikken deres?

Slik oppførsel hadde aldri vi godtatt der jeg jobber... Ikke pga barnet sitt, men pga foreldrene sin manglende respons.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...