Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Problemet oppstod derimot senere når hun midt i verste køhelvete kommer tilbake og påstår at hun ikke fikk tilbake pengene sine, fordi det var for lite penger i lommeboken hennes til at hun kunne ha fått de tilbake.

Et sånt rotehode av en kunde hadde jeg en gang også. En eldre dame som kom tilbake og hardnakket påsto at hun kunne ikke ha fått tilbake nok penger. Påstanden var at hun hadde betalt med en 500-lapp, men fått tilbake for en 100-lapp, for nå var 500-lappen hun hadde i lommeboka tidligere på dagen borte.

 

Jeg var ganske så sikker i min sak at jeg kun hadde fått en 100-lapp, og foreslo at jeg kunne heller ringe henne dagen etter om vi hadde for mye penger i kassa på kvelden når vi telte opp. Det nektet hun, for hun skulle på ferie tidlig dagen etter og måtte ha med seg de pengene (?), og skjelte meg ut. Til slutt måtte jeg bare kapitulere og gi henne det hun mente hun hadde betalt for mye.

 

Senere samme dag kom hun tilbake. Da hadde hun funnet denne j*vla 500-lappen sin da, og ga oss tilbake det hun var så 100% sikker på at hun hadde fått for lite. Flau var hu, og det hadde hu godt av :)

 

Egentlig burde man bare kreve at kunder som betaler kontant, godtar vekselsummen om de ikke protesterer umiddelbart. Kommer man tilbake senere så er det mye vanskeligere å finne ut av hvem som har rett før man teller kassa på kvelden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor fikk du lov til å ta tippinga når du var under 18? Kan hende jeg har misforstått regelen med at man må være 18+ i kassa, men det er vel fordi man selger enkelte varer som bare kan kjøpes av personer som er 18 år eller eldre, ikke sant? Og alt av tipping er vel strengt tatt 18+, er det ikke?

 

Ikke logisk, men er sånn det er. Jeg har hatt admin-kort til tippe-terminalen i en del år allerede, og jeg er "bare" 19 nå. Alle ansatte under 18 år hos oss driver med tipping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, han ba meg bla holde kjeft å gjøre jobben min da jeg hjalp han, han var sur fordi jeg nektet å ta imot noen spill som var for ripete. Han skulle komme å ta meg. Meg: Unnskyld?! Var det en trussel? Kunde: Nei, men jeg kommer tilbake i morgen. Meg: hvis det var en trussel må jeg be deg forlate butikken. Bla. Bla bla bla, gjennomførte traden, han skulle ha navnet mitt. Meg: Mitt navn er "Reidar" Kunde: Skal ha etternavnet ditt og! Meg: Det trenger jeg ikke å gi deg ! Annen kunde, godt voksen mann: Sikkert ikke flere som heter "Reidar" her. Kunden går. Manne holder på å le seg ihjæl og sier "De har det bare i munnen!"

 

Uffda det høres kjipt it. :( Men er enig med han andre fyren. Folk flest har det bare i kjeften. Jeg tviler sterkt på at du kommer til å se noe særlig til han sure fyren, og om han dukker opp igjen, vil han neppe være like sur neste gang. Hadde jeg tatt det folk sier seriøst hadde jeg flyktet fra landet for lenge siden. ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor fikk du lov til å ta tippinga når du var under 18? Kan hende jeg har misforstått regelen med at man må være 18+ i kassa, men det er vel fordi man selger enkelte varer som bare kan kjøpes av personer som er 18 år eller eldre, ikke sant? Og alt av tipping er vel strengt tatt 18+, er det ikke?

 

 

Greia var at ihvertfall før (var 15 når jeg begynte i butikk) så fikk vi lov til å tippe lotto/keno, men ikke langoddsen(?) så jeg fikk også tippekort og kunne ekspedere folk i tippinga før jeg var 18. Virker ikke logisk i det hele tatt spør du meg, men nå er det 18 år på alt av spill, men når man blir 16 kan man selge tipping i tippekassa, men ikke ha et spillekort. Med andre ord når et tippekort trengs fordi en kunde skal ta ut penger etc. Må en som har "tippeadminkort" ta seg av dette.

Endret av overwatch
Lenke til kommentar

Greia var at ihvertfall før (var 15 når jeg begynte i butikk) så fikk vi lov til å tippe lotto/keno, men ikke langoddsen(?) så jeg fikk også tippekort og kunne ekspedere folk i tippinga før jeg var 18. Virker ikke logisk i det hele tatt spør du meg, men nå er det 18 år på alt av spill, men når man blir 16 kan man selge tipping i tippekassa, men ikke ha et spillekort. Med andre ord når et tippekort trengs fordi en kunde skal ta ut penger etc. Må en som har "tippeadminkort" ta seg av dette.

Er du sikker? Jeg fikk adminkort i tippinga før det ble totale 18års-grense på alt. Når det da kom føringer for en grense på 18 år ble kortet mitt sperret for spill, men vet fortsatt åpent for å bli brukt som adminkort. Dette var før jeg var 18 år.

Lenke til kommentar

Ein gang skulle me på ferie til Danmark, og eg hadde med meg litt penger som måtte veksles. Så eg stikker innom ein butikk for å veksle, og prøver å diskutere finne ut av kor mykje penger eg skulle ha igjenn. Sånn som eg forstod det skulled eg ha rundt 100 mindre danske kroner enn eg hadde av norske. Men skal du ikkje tru at eg endte opp med 150 danske kroner meir enn eg hadde norske.

 

Eg fann jo ikkje ut av dette før eg var eit godt stykke unna, men eg skal ikkje klage :wee:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En polakk kom sjanglende inn i baren her for noen dager siden. "En ol", sa han. "Beklager, det får du nok ikke", sa jeg. Han ville vite hvorfor. Jeg svarte at han var full. "Full?", sa han, gjorde trutmunn, kikket seg nedover overkroppen og tegnet en rett linje like under brystkassen. Det var plass til litt til. "Ok", sa jeg, "men i så fall er det nok".

Godt forsøk, i hvert fall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bring i seg selv er ikke problemet her. Problemet er avtalen de har med kunden, dvs den som sendte pakken til trådstarter. Her er ofte pris/kostnad avgjørende, og ved å kutte ut potensielt merarbeid så kan prisen settes lavere. Eg har selv opplevd både god og dårlig kundeservice fra flere transportører, og det mest avgjørende har stort sett vært typen frakt og hva eg betalte for frakten. I tillegg har man naturligvis den menneskelige faktor og, hvorpå man enkelte ganger bare treffer på drittsekker over alt. :)

Lenke til kommentar

Hmmm, merklig. Jeg har aldri hatt problemer med å få pakker fra Bring. Enten så har de ringt når de er noen stopp unna for å høre hvor jeg er (veldig greit den ene gangen jeg var på skolen hele dagen), eller så ringer de når de står utenfor hovedinngangen (studenthjem).

Ja, ikke sant? Jeg hadde håpa i det lengste at dem hadde ringt. Spesielt siden jeg gikk inn døra et minutt eller to etter at budet angivelig hadde vært her.

Ringte opp igjen til dem og fikk dem til å levere pakka på postkontoret på mandag. Så slipper jeg ihvertfall og ta fri... men er likevel en smule oppgitt over hvor tungvindt det hele skulle vise seg å bli. Hjem-På-Døra hadde jeg et inntrykk av at skulle være ekstraservice... ikke ekstraarbeid.

 

Det skal også nevnes at jeg blir tilleggsfakturert siden jeg "ikke var hjemme" sånn for å strø salt i såret. Nok en gang noe som kunne vært unngått med en liten telefon.

 

Bring i seg selv er ikke problemet her. Problemet er avtalen de har med kunden, dvs den som sendte pakken til trådstarter. Her er ofte pris/kostnad avgjørende, og ved å kutte ut potensielt merarbeid så kan prisen settes lavere. Eg har selv opplevd både god og dårlig kundeservice fra flere transportører, og det mest avgjørende har stort sett vært typen frakt og hva eg betalte for frakten. I tillegg har man naturligvis den menneskelige faktor og, hvorpå man enkelte ganger bare treffer på drittsekker over alt. :)

Hehe... klart.Sistnevnte hjalp nok med å gjøre hele opplevelsen ekstra sur for meg. Da jeg spurte hvorfor det var sånn som det der så kom leksa med "Det er avtalen!!!!"

Yup. Hyggelig å prate med deg og tenkte jeg for meg sjøl...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...