Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Meg: "Trykket du på enter for å gå inn på siden?"

Kunde: "Ja, men det står ingenting der.."

M: "Da får vi bare vente litt, tar av og til litt tid før siden laster inn."

*venter noen strakser*

M: "Har det skjedd noe?"

K: "Neei, fortsatt ingenting.."

M: "Trykket du på enter?"

K: "Jaa, og nå er det bare masse rart her.."

M: "Hva da? Hva ser du på siden?"

K: "Ingenting.."

 

Og sånn gikk det i et par minutter, ingenting for henne var visst det samme som et søk på google.. :)

 

 

Kjenner igjen denne. Må ofte forklare hvor adressefeltet er i nettleseren.

 

"Ser du det lange hvite feltet øverst på skjermen din?"

Neeeiii ..... vent litt ... JA DER JA!

 

Sukk

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen tidspunkt er vel mer ubeleilig av andre.

 

For eksempel er det kjedelig å miste hodet når du skal på utedoen og hodet faller av og ned i hullet.

 

Jeg tror ikke du forstår hva du egentlig ønsker deg. Kan du tenke deg noe mer ubeleilig enn om de mister hodet når de skal til å betale og nettopp har sneket foran deg i køen? Tror du at du får betalt med det første da? Nei!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hørt på lokalbutikk ved hytten, langt ute i gokk. Amerikanske turister prøver å kommunisere med fyren i kassen. Han var nokså ung, kanskje 30, men tydeligvis ganske dårlig i engelsk. Eller, jeg tror han skjønte dem, men kunne ikke snakke selv.

 

-Can this be stored in a fridge?

-Nei, den der needs to stay in a fryser.

-Do you sell any foreign newpapers?

-Nei, then you have to go to byen, der they have.

-Is there a place we can swim near here?

-There is a kai down there. But there are mange folk, no privatliv.

 

Osv. Amerikanerne virket fornøyde de...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hørt på lokalbutikk ved hytten, langt ute i gokk. Amerikanske turister prøver å kommunisere med fyren i kassen. Han var nokså ung, kanskje 30, men tydeligvis ganske dårlig i engelsk. Eller, jeg tror han skjønte dem, men kunne ikke snakke selv.

 

-Can this be stored in a fridge?

-Nei, den der needs to stay in a fryser.

-Do you sell any foreign newpapers?

-Nei, then you have to go to byen, der they have.

-Is there a place we can swim near here?

-There is a kai down there. But there are mange folk, no privatliv.

 

Osv. Amerikanerne virket fornøyde de...

Var det Hennig Solberg som satt I kassen?

Lenke til kommentar

Har også noe som plager meg... I kasse 1 på jobb har vi tippekassa. Når ingen sitter i kasse 1 og porten foran kassa er lukket, hvordan klarer folk å prestere å legge varene sine på kassabåndet når jeg står og ekspederer kunder i tippinga? For og så kreve at jeg ekspederer dem når det allerede er ledig i kasse 2 og 3? Dette skjedde en gang da jeg var under 18 og da kunne jeg ikke ta kassa i det hele tatt... Da fikk jeg så øra flagra, var visst meget udugelig i arbeidet mitt xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde min hittil værste episode på jobb idag. Orker ikke å skrive alt, men kan si at når/hvis kunden kommer til butikken i morgen for å klage på meg når sjefen jobber, får han permanent ban fra butikken. Må bli tøffere, sjefen sier at jeg skulle nekta han betjening, bedt han dra til helvette og tilkalt vekterne....

 

Høres kjipt ut, og du har min sympati. Men har du sagt A får du vel si B også. Fortell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, han ba meg bla holde kjeft å gjøre jobben min da jeg hjalp han, han var sur fordi jeg nektet å ta imot noen spill som var for ripete. Han skulle komme å ta meg. Meg: Unnskyld?! Var det en trussel? Kunde: Nei, men jeg kommer tilbake i morgen. Meg: hvis det var en trussel må jeg be deg forlate butikken. Bla. Bla bla bla, gjennomførte traden, han skulle ha navnet mitt. Meg: Mitt navn er "Reidar" Kunde: Skal ha etternavnet ditt og! Meg: Det trenger jeg ikke å gi deg ! Annen kunde, godt voksen mann: Sikkert ikke flere som heter "Reidar" her. Kunden går. Manne holder på å le seg ihjæl og sier "De har det bare i munnen!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har også noe som plager meg... I kasse 1 på jobb har vi tippekassa. Når ingen sitter i kasse 1 og porten foran kassa er lukket, hvordan klarer folk å prestere å legge varene sine på kassabåndet når jeg står og ekspederer kunder i tippinga? For og så kreve at jeg ekspederer dem når det allerede er ledig i kasse 2 og 3? Dette skjedde en gang da jeg var under 18 og da kunne jeg ikke ta kassa i det hele tatt... Da fikk jeg så øra flagra, var visst meget udugelig i arbeidet mitt xD

Hvorfor fikk du lov til å ta tippinga når du var under 18? Kan hende jeg har misforstått regelen med at man må være 18+ i kassa, men det er vel fordi man selger enkelte varer som bare kan kjøpes av personer som er 18 år eller eldre, ikke sant? Og alt av tipping er vel strengt tatt 18+, er det ikke?

 

Uansett, på jobb i dag var det jo noen artige situasjoner. Først så var det ei som dritalvorlig og sint på grunn av at den ene rabattlappen hun hadde fått (coop-medlem) ikke hadde så mye uttelling i butikken vår. Hun ville fått 6 kroner i rabatt på en kaffepose, men siden vi har 2 for 30 på slike kaffeposer, så ville det blitt 1 kroner dyrere for kaffeposen om hun bare kjøpte den ene og fikk rabatt på den, enn om hun kjøpte 2 stk for 30 kroner. Jeg prøver bare å være munter og glad og si at hu får bruke den en annen gang, men blei faen meg så alvorlig og sa at hu skulle klage på grunn av dette her altså. Ja det skulle hu virkelig gjøre. Sånt går ikke an. Helt på trynet.

 

Videre så er det ei som skulle betale som først gav meg 2 200-lapper, men siden det ikke var nok, så måtte hun gi med en 500-lapp også, noe som ville resultere i at hun fikk tilbake de 2 200-lappene sine. Problemet oppstod derimot senere når hun midt i verste køhelvete kommer tilbake og påstår at hun ikke fikk tilbake pengene sine, fordi det var for lite penger i lommeboken hennes til at hun kunne ha fått de tilbake. Får hjelp av en kollega til å snakke med henne og finne ut av dette, men greia er at jeg selv ikke engang husker om jeg faktisk gav pengene tilbake eller ikke. Det eneste jeg visste var at det ville vært helt ulogisk at hun ikke hadde fått dem tilbake, og ingen hadde reagert på det når pengene lå igjen der, eller om neste kunde hadde fått igjen en del mer penger enn han egentlig skulle. Fikk navn og telefonnummer før hun dro, og etter dette sjekket kollegaen min sikkerhetskameraene og så at jeg faktisk gav tilbake pengene, og når han da ringte opp kunden, så hadde hun visst funnet pengene et eller annet sted. Men jeg ble faen meg redd et øyeblikk der altså, siden jeg ikke kunne huske noe helt sikkert.

 

Også var det hu dama som begynte å snakke litt ungdommelig og når hu skulle sette inn kortet så sa hu

- Jeg får vel sette i kortet også da. Eller putt´en inn i hølet som dere sier! (jeg er 19 år)

Må si jeg holdt på å daue innvendig da altså, hehe.

 

Rart det der at alle var kvinnfolk i grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...