Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hadde nettopp et par utlendinger som kom valsende inn i butikken akkurat idét klokka skiftet fra 19.59 til 20.00 (jobber på butikk i et senter, hvor senteret stenger 20:00 på hverdager.) og skulle peke og se på alt mulig som var listet i tilbudsavisen, samt snakket de dårlig norsk som gjorde at det hele tok mye lengre tid enn det vanligvis ville gjort. Utrolig frustrerende. Skjønner ikke at folk ikke forstår at hvis de skal bruke over et minutt eller to i butikken, så kommer de ikke inn før ti sekunder på stengetid. Alltid like gøy.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som kommer før åpningstid er også rimelig irriterende. Dere som jobber på senter vet hva jeg snakker om, da man gjerne kun kan åpne gitter fra utsiden med nøkkel, må denne stå halvåpen fram til butikken åpner.

Vi åpner butikk kl 10:00, men stiller til jobb kl 09:30 for morgenrutiner og vask etc.

Nesten hver dag kommer det folk snikende under gitteret for å "bare skal ha noe" eller lignende dill.

Hvorfor dukker folk opp på sentrene 30min før de er åpne for å gjøre/kjøpe det de trenger?

Noen ganger avviser jeg dem, men når de brått kommer bort til meg og skal ha noe prøver jeg bare være høflig og gi dem det de trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som kommer før åpningstid er også rimelig irriterende. Dere som jobber på senter vet hva jeg snakker om, da man gjerne kun kan åpne gitter fra utsiden med nøkkel, må denne stå halvåpen fram til butikken åpner.

Vi åpner butikk kl 10:00, men stiller til jobb kl 09:30 for morgenrutiner og vask etc.

Nesten hver dag kommer det folk snikende under gitteret for å "bare skal ha noe" eller lignende dill.

Hvorfor dukker folk opp på sentrene 30min før de er åpne for å gjøre/kjøpe det de trenger?

Noen ganger avviser jeg dem, men når de brått kommer bort til meg og skal ha noe prøver jeg bare være høflig og gi dem det de trenger.

 

Viss de er der så lenge før kan du jo bare lukke gitrene lengre ned igjen...

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg lukker gitteret ned til det punktet at jeg selv nesten må legge meg ned for å komme meg under.

I så fall stiller kunden seg utenfor og spør in om han "bare kan få en ... ", eller "bare skal hente ... "

De finner altid en løsning på å være irriterende :)

 

"Nei, vi har ikke åpnet ennå. Du må vente til klokken 0900".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Nei, vi har ikke åpnet ennå. Du må vente til klokken 0900".

Det hjelper ikke... tro meg. Vet det godt fra min tid som butikkansatt.

 

Da får man bare "Jammen, jeg skal jo bare..." stort sett etterfulgt av "hvorfor er du her nå da" og "Jævlig dårlig kundebehandling" som svar. De kundene som er dumme nok til å prøve seg før stengetid er også dumme nok til ikke å forstå hvorfor vi ikke alltid har tid til å hjelpe de før åpningstid, eller hvorfor vi må være der før åpningstid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si jeg hater når kundene ikke klarer å gi fra seg et ordentlig svar når jeg spør om de vil ha kvittering eller ikke. Når det er litt kø, så vil jeg gjerne ha maksimal effektivitet, men det går til helvete når kundene må stå og stirre tomt ut i luften (eller på meg) i flere sekunder før de endelig klarer å si "nei". Pga. dette pleier jeg som regel nå å spørre om de vil ha kvitteringen i god tid før den skrives ut. Likevel presterer flere kunder å drøye dette ut i evigheten.

 

Kan virke bagatellmessig, men det er ikke særlig morsomt når man skal jobbe på spreng for å minske køen.

 

Når jeg står i kassa, får jeg til stadighet sett litt mer pupp enn jeg egentlig synes er ok også. Eldre kvinnfolk med utringning som bøyer seg ned for å ta opp varene sine. Oh god no.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Damen tar en telefon til en annen og plaprer på et språk jeg ikke forstår, og forsvinner så ut av butikken.

 

Jeg har ingenting imot kunder som lurer på om "jeg har noe å gå på", eller om det er mulig å få "et lite avslag". Går helt fint. Men å prute på den måte, som om det var en jævla auksjon eller noe slikt der du får et ja hvis du går litt og litt opp i pris. Fy faen.

 

Tror ikke jeg passer i jobben som kundebehandler ass.

I en del land er det helt vanlig å prute, selv i en elektronikkbutikk. Om du har vokst opp med pruting som en del av hverdagen, er det ikke så lett å godta at noen i andre land har en fast pris. Spesielt når prisen, som du selv sier, er en del høyere enn i tilsvarende butikker. Det du kanskje burde ha gjort er å si høflig, men bestemt at her i Norge er pruting ikke vanlig, og prisen hun har fått oppgitt er den faktiske prisen. Endret av Lykketrolling
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Pruting er ikke vanlig fordi butikkene vil ha det sånn. Selv om det åpenbart er trange marginer i enkelte bransjer er det ikke sånn over hele linja. Etter min meninger er det f.eks. merkelig at folk ikke pruter mer når de handler komplette kjøkken, hifianlegg eller håndtverkertjenester. Å prute i matbutikken eller når en kjøper en flatskjerm på tilbud er meningsløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...