Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Påståelige kunder krever å få snakke med en ansatt «som er eldre». Når en av de eldre ansatte kommer så er det ikke alltid at dem veit svaret på det kundene lurer på, og dem henviser derfor kundene tilbake til den mye yngre ansatte. Kundene stoler ikke heilt på ansatte som er «for unge», og disse kundene tror at dem alltid veit bedre bare fordi dem er litt eldre..

 

I butikker hvor det selges forskjellige byggevarer, så forlanger kundene ofte å få snakke med en mannlig ansatt fordi «damer umulig kan ha peiling på sånne ting». Det er tydeligvis veldig vanskelig å være litt høflig, og det er mange som aldri sier for eksempel takk, hallo og som kommanderer at dem "skal ha....." Kundene har alltid rett, helt til kunden har lagt på røret eller gått ut av butikken..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Aldersgreia gjelder ikke bare for kunder, men folk generelt. Yngre mennesker kan jo umulig vite noe om noenting.

Sist gang jeg snakket med en yngre person i byggevarer og fikk hjelp med å finne dørblad og karm, men han presterte å si at de ikke hadde karm til døra, så døra ble enten for stor eller liten. Syntes det hørtes veldig rart ut, at de ikke hadd dører og karmer som ikke passer sammen. Løste seg ved å snakke med noen litt eldre.

Så kan egentlig skjønne det, men alltid greit å gi en sjanse :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunder som finner ut at dem har plukket med seg en vare dem ikke vil ha allikevel og bare slenger varene på en tilfeldig hylle, og frysevarer som bacon og sånne ting må bare kastes dersom dem blir liggende utenfor frysedisken alt for lenge. Det er veldig mange som rett og slett ikke gidder å sette handlekurven tilbake på rett plass når dem er ferdige med å betale, og bare dytter handlekurvene litt i riktig retning slik at ansatte må gå å rydde opp etter kundene.

 

Endret av WeirdFace
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunder som finner ut at dem har plukket med seg en vare dem ikke vil ha allikevel og bare slenger varene på en tilfeldig hylle, og frysevarer som bacon og sånne ting må bare kastes dersom dem blir liggende utenfor frysedisken alt for lenge. Det er veldig mange som rett og slett ikke gidder å sette handlekurven tilbake på rett plass når dem er ferdige med å betale, og bare dytter handlekurvene litt i riktig retning slik at ansatte må gå å rydde opp etter kundene.

 

Jeg har satt handlevogner på plass etter folk mange ganger, selv om jeg ikke jobber i butikk. Det irriterer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har satt handlevogner på plass etter folk mange ganger, selv om jeg ikke jobber i butikk. Det irriterer meg.

 

Jeg pleier vanligvis å gjøre dette jeg også, selv om jeg ikke arbeider i butikken. Men hver eneste gang det står en del handlevogner fremme på denne måten, så ser det ut til at de aller fleste bare går rett forbi uten å gjøre noe som helst med det...

Endret av WeirdFace
Lenke til kommentar

Kunder som finner ut at dem har plukket med seg en vare dem ikke vil ha allikevel og bare slenger varene på en tilfeldig hylle, og frysevarer som bacon og sånne ting må bare kastes dersom dem blir liggende utenfor frysedisken alt for lenge. Det er veldig mange som rett og slett ikke gidder å sette handlekurven tilbake på rett plass når dem er ferdige med å betale, og bare dytter handlekurvene litt i riktig retning slik at ansatte må gå å rydde opp etter kundene.

 

Veldig kjedelig å finne handlekurver med en del varer som bare er forlatt et eller annet sted i butikken. Skjønner ikke helt hva som er greia her. Hvorfor dra på butikken og fylle opp en handlekurv, bare for å la den bli stående og ikke faktisk kjøpe varene? Kjøle- og -frysevarer blir jo som du sier, ødelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, brukte min enorme sjarm som jeg har lært meg etter seks år og klarte å tulle det bort. Kunne blitt veldig pinlig, så anbefaler å holde seg langt unna gravide :) Kan også nevne at med unntak av nummer to så har jeg aldri blitt skikkelig sint eller irritert på kunder, bare veldig oppgitt :p

Lenke til kommentar

...

 

"Få en påsa peanøtter a'rei, je da."

Det tar et lite øyeblikk før jeg rekker å prosessere det han sa, men fomler til slutt ned en pose peanøtter til han. Han betaler og tusler ut.

I det han forsvinner, og jeg synker sammen i lettelse, sier han "Stå opp litt tidligere neste gang'a."

Dette kunne blitt en fantastisk kortfilm. Just sayin'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...