Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan kan mer vold løse konflikten?

 

Skal politiet stå og se på mens de ekstreme kaster molotov coctails samt skyter nyttårsraketter på dem, da? 

 

Vet at diskusjonen har utviklet seg langt siden jeg kom med innlegget mitt.

Jeg vil alikevel svare på din post.

 

Nei! Du missforstår meg. At politiet griper inn har jeg ingen problemer med, det jeg lurer på er hvorfor de som demonsterer vil stoppe volden med vold.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rart de ikke bruker en annen glasstype.

 

Finnes vel noen seige plast-typer.

Det er kanskje lurere å bruke laminat. Selv laminert plastglass får riper om du kaster en stein på den, og driver man forretning må den ruten da byttes uansett.

 

Men laminerte glassruter vil i alle fall sørge for at glasset ikke splintres.

 

I Spania og Sør-Amerika synes jeg å huske at det var slåer som ble tatt foran vinduene om natta hos butikkene. Og der er det jo også gitter foran alt av vinduer.

 

Blir nok det her også itterkvart.

Lenke til kommentar

Pleier plotitiet å gå gjennom alt av overvåkningskameravideoer sov osv for å få straffet ALLE som er med på den ulovlige delen av demonstrasjonen når slike hendelser skjer? Noen som vet?

 

Håper da inderlig det ikke skal stå på ressursene for å få satt protestpakket bak lås og slå. De har INTET med å vandalisere butikker og restauranter og kaste ting, ødelegge og det som verre er.

Lenke til kommentar
Pleier plotitiet å gå gjennom alt av overvåkningskameravideoer sov osv for å få straffet ALLE som er med på den ulovlige delen av demonstrasjonen når slike hendelser skjer? Noen som vet?

 

Håper da inderlig det ikke skal stå på ressursene for å få satt protestpakket bak lås og slå. De har INTET med å vandalisere butikker og restauranter og kaste ting, ødelegge og det som verre er.

 

Tror det er såpass mange og de har jo noe over ansikte (de fleste) så det blir vansklig. De tar nok dem de får tak i.

Lenke til kommentar
Noen som har en logisk grunn for hvorfor avisene sier demonstranter/pbøler har systematisk angrep Mcdonalds avdelinger?

 

Anti Usa opprør?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2859721.ece

 

Jeg kan gjengi det som muslimsk råd gikk offentlig ut med i går:

 

Det har de siste dagene gått en sms rundt blandt muslimer som påstår at McDonalds skal sende all sin fortjeneste førstkommende lørdag til Israel, for å fortsette å drepe barn i Gaza.

 

DETTE ER EN STYGG LØGN!

 

For den som tviler, kan ringe McDonalds hovedkontor på tlf. 23107000 og snakke med informasjonsdirektør Margareth Bruslette.

 

Muslimer bør ha seg frabedt å videreformidle simple løgner uten bevis, noe som faktisk er kriminelt. Dette er en synd i seg selv - å si noe man ikke vet med sikkerhet er sant.

 

McDonalds Norge er et selvstendig franchingsselskap som selger matvarer av norsk kvalitet og standard, og har ingen som helst forbindelse med politiske kampanjer den ene eller andre veien.

 

Det brukes heller ingen svineprodukter eller svin i oljer, slik det har gått ut stygge rykter om. Riktignok brukes det vanlig norsk kjøtt, ikke halalslakt, for de som er opptatt av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Er fint å lese om at (over) 100 personer er pågrepet, bare håpe de blir straffet. Må si jeg synes det var ganske tøft, og så meget profesjonelt ut, da denne knipetang-manøveren ble gjort tidligere idag. Håper de fleste, om ikke alle de pågrepne blir straffeforfulgt :) De burde ha nok av videobevis i hvert fall.

Lenke til kommentar
Noen som har en logisk grunn for hvorfor avisene sier demonstranter/pbøler har systematisk angrep Mcdonalds avdelinger?

 

Anti Usa opprør?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2859721.ece

 

Jeg kan gjengi det som muslimsk råd gikk offentlig ut med i går:

 

Det har de siste dagene gått en sms rundt blandt muslimer som påstår at McDonalds skal sende all sin fortjeneste førstkommende lørdag til Israel, for å fortsette å drepe barn i Gaza.

 

DETTE ER EN STYGG LØGN!

 

For den som tviler, kan ringe McDonalds hovedkontor på tlf. 23107000 og snakke med informasjonsdirektør Margareth Bruslette.

 

Muslimer bør ha seg frabedt å videreformidle simple løgner uten bevis, noe som faktisk er kriminelt. Dette er en synd i seg selv - å si noe man ikke vet med sikkerhet er sant.

 

McDonalds Norge er et selvstendig franchingsselskap som selger matvarer av norsk kvalitet og standard, og har ingen som helst forbindelse med politiske kampanjer den ene eller andre veien.

 

Det brukes heller ingen svineprodukter eller svin i oljer, slik det har gått ut stygge rykter om. Riktignok brukes det vanlig norsk kjøtt, ikke halalslakt, for de som er opptatt av dette.

 

 

Skal jeg da ta det som enda en bekymring at noen tydeligvis ikke kan lese? :) (myntet på de som da likevel gikk til angrep på disse avdelingene)

 

Jeg vurderte å være der med kamera i dag, men droppet det i morges når jeg tenkte over resultatet sist gang (Fotograf ble slått ned feks)

Lenke til kommentar
Pleier plotitiet å gå gjennom alt av overvåkningskameravideoer sov osv for å få straffet ALLE som er med på den ulovlige delen av demonstrasjonen når slike hendelser skjer? Noen som vet?

 

Håper da inderlig det ikke skal stå på ressursene for å få satt protestpakket bak lås og slå. De har INTET med å vandalisere butikker og restauranter og kaste ting, ødelegge og det som verre er.

 

Tror det er såpass mange og de har jo noe over ansikte (de fleste) så det blir vansklig. De tar nok dem de får tak i.

 

Er jo trist at ikke lov og rett seirer over pøbelstreker... det MÅ jo gi feil signaler å ikke sørge for klekkelig straff til folk som faktisk begår kriminalitet av en såpass alvorlig art.

 

*rister på hodet*

 

Kommer det en demonstrant og forstyrrer mitt mcd-besøk i morra blir det månelyst - luta lei av at svinene får herje mer eller mindre fritt...

Lenke til kommentar
Nei nå setter de politi til å plukke opp brukt fyrverkeri. Lite som skjer videre vil jeg tru.

 

Første demoen var best.

Hva mener du med at den første var best, syns ingen av de var spess veldlykkket jeg da. Ble jo masse bråk og hærverk på begge to.

Tror han mener at den første var mer underholdende å se på. Noe som jeg forsåvidt kan si meg enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...