Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er akkurat hva Israel balla med.

Terskelen for å "hevne" seg el. å lage bråk eksisterer ikke for Ali og Abdullah.

What?!!? Israel is holding back 1cent? Lets rocket them!

Du er virkelig en innesluttet og arrogant person. I mangel av noe mer beskrivende, altså.

Det beste motargumentet ever :wee:

Lenke til kommentar

Her var det mye å ta tak i.

 

 

Synes det er fantastisk positivt at noen tør å gjøre opprør mot statens maktregime. Her til lands er vi så vant til å aldri oppleve noe utenom det vanlige at noen knuste ruter og litt tåregass oppleves som noe helt forferdelig.

 

Hva er det egentlig du mener med statens maktregime? mener du at den norske stat er undertrykkende? I så fall, hvorfor ikke demonstrere mot den, isteden for israel. Mener du at den israelske stat er undertrykkende? Joda, men hvorfor gi uttrykk for det ved å kaste stein på norsk politi?

 

Jeg mener det er feil av media å vinkle bråket som opptøyer og pøbelstreker, det er politisk motivert og dermed legitimt. Basta.

Politisk motivasjon er det dessverre sørgelig lite av. Selv om jeg er enig i at voldsbruk som er politisk motivert KAN være legitimt, så har det kommet til uttrykk på en helt håpløs måte som kun skader den saken man hevder å forfekte. Det er ikke politisk motstand. Det er idioti.

 

Ødeleggelse av eiendom er en effektiv protestmetode som får folk til å reagere. Hvem faen bryr seg om noen labber i ett fakkeltog og vifter med flagg det står noe på?

Norske politikere må få øynene opp for folkeopinionen og stanse alle diplomatiske forbindelser med israel, samt en total handelsboikott.

 

Hvordan skal man fikse saken hvis man stanser all diplomatisk forbindelse?

Lenke til kommentar

Jeg velger å ignorere Dikky, for det han sier er så teit at det bør ikke nevnes noe mer.

 

Hvorfor det ikke blir brukt gummikuler, køller og bedøvelsespiler er for meg helt uforståelig!

 

Det disse folka trenger er en god runde "juling". Altså å bli stillt til ansvar for det de står for, og det de gjør.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Synes det er fantastisk positivt at noen tør å gjøre opprør mot statens maktregime. Her til lands er vi så vant til å aldri oppleve noe utenom det vanlige at noen knuste ruter og litt tåregass oppleves som noe helt forferdelig.

Jeg mener det er feil av media å vinkle bråket som opptøyer og pøbelstreker, det er politisk motivert og dermed legitimt. Basta.

Ødeleggelse av eiendom er en effektiv protestmetode som får folk til å reagere. Hvem faen bryr seg om noen labber i ett fakkeltog og vifter med flagg det står noe på?

Norske politikere må få øynene opp for folkeopinionen og stanse alle diplomatiske forbindelser med israel, samt en total handelsboikott.

 

Så det et knippe voldelige demonstranter lirer av seg på kebabnorsk er synonymt med "folkeopinionen"?

 

Tror du tar skammelig feil der, vil tro folk flest tar kraftig avstand fra disse voldelige terrorhandlingene som dette faktisk er.

Lenke til kommentar

Kildekritikk er jo nettop det jeg driver med! Du sier at dette ryktet oppstod i en norsk moske, og du har ingen kilde på det.

Jeg har ca 50 ansatte som hevder at ryktet kommer fra nevnte moske, en telefon bekreftet det.

Dersom du lurer kan du også ringe moskeen, nr står i telefonkatalogen.

Vet ikke om du i heletatt har 50 ansatte, men om det stemte, -hvorfor skulle de komme til deg med slike rykter?

 

Forøvrig har den SMS meldinga sirkulert i Sverige og ellers rundt i europa en ukes tid.

 

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/104060...kapar-terrorism

 

Hvem som helst kan stå bak denne SMS'n, mens du hevder å ha bevis for at en navngitt norsk moskee står bak. Medmindre du kan bevise denne frekke anklagen, må du passe deg for hva du sier.

Lenke til kommentar

Så lenge makten er konsentrert i ett mindretall av folket vil resten føle avmakt. Mindretallet(stortinget) har laget noen latterlige kanaler som vi andre kan benytte oss av, ikke for å utøve vår makt, siden den eies av stortinget, men til å ytre vår "mening" som om det har noe å si.

 

Uansett hvor mye folk protesterer, fredelig eller ikke, er det økonomiske interesser som styrer maktens handlingsmønster.

 

Grunnlag for å kutte diplomatiske forbindelser med israel:

ISRAEL BEGÅR KRIGSFORBRYTELSER, og bør dermed straffes med sanksjoner og det bør vurderes om militær inngripen utenfra er nødvendig for å rydde opp i 40 år med feilslått israelsk politikk.

 

Selvsagt der dette noe det eksisterende israel-vennlige konsensus blant vestlige maktsentre gjør utenkelig.

Lenke til kommentar
Det er akkurat hva Israel balla med.

Terskelen for å "hevne" seg el. å lage bråk eksisterer ikke for Ali og Abdullah.

What?!!? Israel is holding back 1cent? Lets rocket them!

Du er virkelig en innesluttet og arrogant person. I mangel av noe mer beskrivende, altså.

Det beste motargumentet ever :wee:

Vel, du vet, noen ganger blir man litt overgitt.

 

Jeg oppfattet uansett ikke noe argument i posten din, bare ufundamentert synsing om en demografisk gruppe, representert ved herrene Ali og Abdullah.

Lenke til kommentar
Så det et knippe voldelige demonstranter lirer av seg på kebabnorsk er synonymt med "folkeopinionen"?

 

Tror du tar skammelig feil der, vil tro folk flest tar kraftig avstand fra disse voldelige terrorhandlingene som dette faktisk er.

 

Så vidt meg bekjent begynte "terrorhandlingene" med ett massivt fredelig fakkeltog hvor tusenvis av mennesker fra alle samfunnslag deltok i flere storbyer i hele landet, ikke bare Oslo.

Hvis noen velger å ta protesten ett steg videre og gå direkte løs på økonomiske interesser, som er det eneste makteliten bryr seg om å ivareta, er dette deres valg og de står fritt til å gjøre det med de konsekvenser det måtte ha for dem det gjelder i ettertid.

 

Anbefaler deg å lese litt mer om terrorisme slik at det kan bli letter å skille mellom dette og legitim politisk aktivisme.

Lenke til kommentar

Står nå på tekst-TV på TVNorge, nyheter ifra NTB, at mange av organisasjonene som støtter palestinerne ikke synes opptøyene er gale, men tvert imot støtter dem.

 

Atter engang ser vi hva muslimene og deres støttespillere mener om ytringsfrihet, ordensmakt, bruken av vold og terror for politiske mål, og viktigst av alt - hva de synes om oss ikke-muslimer...

 

Nei... mitt hat for religion og særlig den mest dogmatiske, undertrykkende og voldeligste av dem, islam, vokser for hver dag...

 

Enten knuser vi islamismen eller så fortærer den Europa, Afrika og Asia.

Lenke til kommentar

Jeg er også ganske imponert over politiet. De virker som om de veit hva de driver med.

 

Staten utøver politikk på dine vegne, utøvelse av politikk krever ressursbruk, staten henter ressursene fra våre lommer og fra bedrifter "som ikke har noe med saken å gjøre". Ødeleggelse av statens inntektsgrunnlag er legitim politisk aktivisme.

 

Her gjør du morlille til en sten, Dikky. Statens tap her er ubetydelig, og staten Norge er heller ikke ansvarlig for det som har skjedd. Staten norge er faktisk temmelig palestinavennlig, og det norske folk er generelt sett ganske skeptisk til israel.

Lenke til kommentar
Jeg oppfattet uansett ikke noe argument i posten din, bare ufundamentert synsing om en demografisk gruppe, representert ved herrene Ali og Abdullah.

Javel... Du hørte ikke en eneste: "allah o akbar", da en av pøblene løp forbi? Jeg kom ut av tellingen.

 

 

Isåfall, pekk ut de som er etnisk norsk, ut fra dette bildet:

960x.jpg

 

el. fra dette:

320x.jpg

 

el. dette:

sx9466d3_1e0ff2fk11_499039b.jpg

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Statens tap er kanskje ubetydelig, og jeg vet jeg drar den litt langt.

Men dette illustrerer mitt poeng. De kanalene som er tilgjengelige for den jevne samfunnsborger til å utøve sin makt er så marginalisert at ødeleggelse av eiendom blir manifesteringen av personlig maktutøvelse mot en stat som ikke klart nok tar avstand fra krigsforbrytelser og de som utøver dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...