Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Bergensere tar som kjent enhver unnskyldning til å lage kvalm. Hadde dette skjedd i bergen hadde hele byen stått i brann! :p

En skal ikke utelukke at bypatrioter hadde tatt saken i egne hender, og kjeppjaget pøbelen i vågen. Men det er nok mer ønsketenkning. Det kunne aldri ha skjedd i Bergen fordi at det rett og slett ikke bor nok folk der.

 

Jo, det tror jeg faktisk vi skal utelukke med en gang. Bergensere er kliss like alle andre, de bare snakker styggere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pøblene får vel bare mindre bøter og slippes ut igjen til å herje på nytt. Dette vil vel nok en gang fyre i gang diskusjonen rundt hvorfor blitzere får gratis husly i Oslo by.
Problemet ligger i å beviselig skille pøblene fra de fredelige. De fleste som blir innbragt blir dimmitert uten særlige konsekvenser av en GRUNN.

 

Eller mener du at vi skal begynne å dømme folk uten særlige beviser?

 

Nei, jeg ser ikke hvordan man kan tolke det jeg skriver slik. Jeg snakker om pøbler, ikke uskyldige.

 

Det vil overraske meg om dette ender med fengselsstraff for noen, men jeg håper at de som har stått for hærverket og angrepet på politi og sivile bures inne. Men som jeg sa, det skulle ikke forundre meg om de slipper unna med mindre bøter og slipper ut igjen.

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at situasjonen er under kontroll nå, ingen større opprør igjen? Prøvd å komme meg inn på politiradioen innimellom, men kommer ikke inn. Regner med at den var aktiv til tider?

 

Jeg er forresten litt usikker, er det palestinatilhengerne som har skapt bråk alle gangene?

 

Den er nok bare full. Setter du den i winamp, og tar på "repeat" tror jeg du vil komme inn automatisk.

 

 

Forøvrig så er svaret ja på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Der tror jeg du tar fundamentalt feil, og de som har stått for ødeleggelsene i Oslo har nok ikke mer begrep på hva Jihad er enn det jeg har.

 

 

Du får tro hva du vil, men jeg har tjenestegjordt utenlands blandt disse folka.

Var faktisk meg som dumpet en 60 tonns semi med avføring på de stakkars jalla'ene som forsøkte å sprenge latrinene hver gang noen skulle legge en kabel.

Hva har det med unge pøblers forståelse av Jihad å gjøre?

 

Og de kunne jo prøvd å gå løs på Lerkendal i Trondheim.

 

"KA FAEN HÆLVETES PØBELONGA, NO SKA DÅKK FÅ JULING, KOM KARA!"

 

:p

Lenke til kommentar
En skal ikke utelukke at bypatrioter hadde tatt saken i egne hender, og kjeppjaget pøbelen i vågen. Men det er nok mer ønsketenkning. Det kunne aldri ha skjedd i Bergen fordi at det rett og slett ikke bor nok folk der.

Det kan faktisk stemme, Bergen er jo en Blå by politisk sett og tror ikke det er mange høyrevendte som driver å kaster brannbomber ol på politiet for å si det sånn!

Men nå var det jo gjenger fra utlandet som kom til Oslo i dag også.

Lenke til kommentar
Pøblene får vel bare mindre bøter og slippes ut igjen til å herje på nytt. Dette vil vel nok en gang fyre i gang diskusjonen rundt hvorfor blitzere får gratis husly i Oslo by.
Problemet ligger i å beviselig skille pøblene fra de fredelige. De fleste som blir innbragt blir dimmitert uten særlige konsekvenser av en GRUNN.

 

Eller mener du at vi skal begynne å dømme folk uten særlige beviser?

 

Hvis en demonstrasjon er voldelig, og du fortsatt står inni klynga og vil være en del av den, er du med på "morroa" om du kaster stein eller ei. Hvis de som kaster ting hadde stått alene, ubeskyttet, hadde problemet vært langt mindre. Ergo bidrar disse som ikke kaster, men fortsatt er en del av mengden, til å opprettholde voldsbruken. jeg syns det er godt nok til å være medskyldig i hærverk og vold.

Lenke til kommentar
Hvis en demonstrasjon er voldelig, og du fortsatt står inni klynga og vil være en del av den, er du med på "morroa" om du kaster stein eller ei. Hvis de som kaster ting hadde stått alene, ubeskyttet, hadde problemet vært langt mindre. Ergo bidrar disse som ikke kaster, men fortsatt er en del av mengden, til å opprettholde voldsbruken. jeg syns det er godt nok til å være medskyldig i hærverk og vold.

 

Da skal vi vel alle være glade for at du ikke lager loven.

Lenke til kommentar
Pøblene får vel bare mindre bøter og slippes ut igjen til å herje på nytt. Dette vil vel nok en gang fyre i gang diskusjonen rundt hvorfor blitzere får gratis husly i Oslo by.
Problemet ligger i å beviselig skille pøblene fra de fredelige. De fleste som blir innbragt blir dimmitert uten særlige konsekvenser av en GRUNN.

 

Eller mener du at vi skal begynne å dømme folk uten særlige beviser?

 

Nei, jeg ser ikke hvordan man kan tolke det jeg skriver slik. Jeg snakker om pøbler, ikke uskyldige.

 

Det vil overraske meg om dette ender med fengselsstraff for noen, men jeg håper at de som har stått for hærverket og angrepet på politi og sivile bures inne. Men som jeg sa, det skulle ikke forundre meg om de slipper unna med mindre bøter og slipper ut igjen.

Enten så må man godta at en del skyldige slipper unna eller så må man senke terskelen for dom og risikere at flere uskyldige dømmes. Man kan ikke få begge deler. Selv så foretrekker jeg det første.
Lenke til kommentar
Du får tro hva du vil, men jeg har tjenestegjordt utenlands blandt disse folka.

Var faktisk meg som dumpet en 60 tonns semi med avføring på de stakkars jalla'ene som forsøkte å sprenge latrinene hver gang noen skulle legge en kabel.

 

Weapon of mass destruction? He,he...

 

Jupp, ble sagt noen fæle ord nedi dalen den natten :!:

 

På den annen side er dette det eneste språket som enkelte individer forstår.

Lenke til kommentar
Enten så må man godta at en del skyldige slipper unna eller så må man senke terskelen for dom og risikere at flere uskyldige dømmes. Man kan ikke få begge deler. Selv så foretrekker jeg det første.

Det jeg tror politiet gjør er å først pålegge alle å fjerne seg. De som blir igjen er da allerede lovbrytere, de nekter å føye seg etter politiets ordre. Så sjangsen for at de tar noen uskyldige er heller lite. Min teori ihvertfall.

Lenke til kommentar
Pøblene får vel bare mindre bøter og slippes ut igjen til å herje på nytt. Dette vil vel nok en gang fyre i gang diskusjonen rundt hvorfor blitzere får gratis husly i Oslo by.
Problemet ligger i å beviselig skille pøblene fra de fredelige. De fleste som blir innbragt blir dimmitert uten særlige konsekvenser av en GRUNN.

 

Eller mener du at vi skal begynne å dømme folk uten særlige beviser?

 

Nei, jeg ser ikke hvordan man kan tolke det jeg skriver slik. Jeg snakker om pøbler, ikke uskyldige.

 

Det vil overraske meg om dette ender med fengselsstraff for noen, men jeg håper at de som har stått for hærverket og angrepet på politi og sivile bures inne. Men som jeg sa, det skulle ikke forundre meg om de slipper unna med mindre bøter og slipper ut igjen.

Enten så må man godta at en del skyldige slipper unna eller så må man senke terskelen for dom og risikere at flere uskyldige dømmes. Man kan ikke få begge deler. Selv så foretrekker jeg det første.

 

Jeg aner rett og slett ikke hvorfor du quoter meg og skriver dette.

Lenke til kommentar
Hvis en demonstrasjon er voldelig, og du fortsatt står inni klynga og vil være en del av den, er du med på "morroa" om du kaster stein eller ei. Hvis de som kaster ting hadde stått alene, ubeskyttet, hadde problemet vært langt mindre. Ergo bidrar disse som ikke kaster, men fortsatt er en del av mengden, til å opprettholde voldsbruken. jeg syns det er godt nok til å være medskyldig i hærverk og vold.

 

Da skal vi vel alle være glade for at du ikke lager loven.

 

På hvilket punkt tar jeg feil i mitt resonnement? Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er så mange uskyldige i disse gjengene hvor det er steinkastere m.m. Ellers hadde det vært en smal sak for de "lovlydige" å sparke disse ut av demonstrasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg aner rett og slett ikke hvorfor du quoter meg og skriver dette.
I så fall har jeg tolket et du sa feil.

 

Det kan godt hende.

 

Med pøbler mener jeg de som er skyldig i hærverk og angrep og som blir dømt for det. Det skulle ikke forundre meg om de slapp unna med bøter. Kanskje noen dager bak murene, men sikkert en betinget dom. Men jeg håper virkelig jeg tar feil og at lovens lange arm her vil straffe folkene litt hardere enn hva folk som kjører 10 km/t for fort blir.

Lenke til kommentar
På hvilket punkt tar jeg feil i mitt resonnement? Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er så mange uskyldige i disse gjengene hvor det er steinkastere m.m. Ellers hadde det vært en smal sak for de "lovlydige" å sparke disse ut av demonstrasjonen.

 

På det punktet der du mener man er skyldig i å kaste stein selv om man ikke har kastet stein. Det er ikke realistisk at fredlige demonstranter skal måtte konfrontere voldlige mennesker. Det er politiets jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...