Gå til innhold

Intervju: – Hearthstone skal føles ekte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et bra, men ikke veldig bra kortspill per i dag. Grafikken er jo bra, men eksempelvis Scrolls og Card Hunter er både mer nyskapende og underholdende. Det blir litt for simpelt og ukomplisert. Mengden grinding trekker også ned for min del - man spiller for å få kort, ikke fordi spillet er spesielt bra.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

Meh, til og med Diablo 3 er bedre en heartswarm, jeg mener herostorm, nei.. heroswarm!.. heartstorm? .. ja, hva enn det spillet heter.

"men alle skeptikerne spiller nå mye Hearthstone"

Nei.

 

Hvordan kan ett spill være dårlig når så mange liker det?

Seriøst? Det er samme grunn til hvorfor folk flokker til Justin Bieber, Call of Duty og nekter å miste en eneste episode av ukesn reality-serie. Kvaliteten på produktet betyr ikke så mye om navnet på franchisen er stort nok. Det er derfor folk flokker til Diablo 3, men nekter å prøve f.eks Torchlight og Marvel Heroes, til tross for at de to sistnevnte er alget av folkene bak nettopp Diablo (og på mange måter er langt bedre), og Diablo 3 er laget av helt nye folk. Folk går dit alle andre er, kort sagt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke liker å tape pga seg selv vil alltid klage i balansen på spill, uansett hvor godt balansert det er. Personlig synes jeg spillet kanskje er litt for simpelt? Har spilt det litt, og det blir fort litt ensformig synes jeg. Synes jeg hadde mye større muligheter til varierte deck når jeg spilte det "ekte" kortspillet Magic

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Meh, til og med Diablo 3 er bedre en heartswarm, jeg mener herostorm, nei.. heroswarm!.. heartstorm? .. ja, hva enn det spillet heter.

"men alle skeptikerne spiller nå mye Hearthstone"

Nei.

Hvordan kan ett spill være dårlig når så mange liker det?
Seriøst? Det er samme grunn til hvorfor folk flokker til Justin Bieber, Call of Duty og nekter å miste en eneste episode av ukesn reality-serie. Kvaliteten på produktet betyr ikke så mye om navnet på franchisen er stort nok. Det er derfor folk flokker til Diablo 3, men nekter å prøve f.eks Torchlight og Marvel Heroes, til tross for at de to sistnevnte er alget av folkene bak nettopp Diablo (og på mange måter er langt bedre), og Diablo 3 er laget av helt nye folk. Folk går dit alle andre er, kort sagt.

 

 

Folk flokker til COD fordi alle vennene dems spiller det, folk ser på realityserien for å ikke havne utafor i samtalen som kommer dagen etterpå, og det har alltid eksistert tennåringsidoler.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Meh, til og med Diablo 3 er bedre en heartswarm, jeg mener herostorm, nei.. heroswarm!.. heartstorm? .. ja, hva enn det spillet heter.

"men alle skeptikerne spiller nå mye Hearthstone"

Nei.

Hvordan kan ett spill være dårlig når så mange liker det?
Seriøst? Det er samme grunn til hvorfor folk flokker til Justin Bieber, Call of Duty og nekter å miste en eneste episode av ukesn reality-serie. Kvaliteten på produktet betyr ikke så mye om navnet på franchisen er stort nok. Det er derfor folk flokker til Diablo 3, men nekter å prøve f.eks Torchlight og Marvel Heroes, til tross for at de to sistnevnte er alget av folkene bak nettopp Diablo (og på mange måter er langt bedre), og Diablo 3 er laget av helt nye folk. Folk går dit alle andre er, kort sagt.

Folk flokker til COD fordi alle vennene dems spiller det, folk ser på realityserien for å ikke havne utafor i samtalen som kommer dagen etterpå, og det har alltid eksistert tennåringsidoler.

 

Det er jo det han sier.... "Folk går dit alle andre er..."

Men det sier ingenting om kvaliteten.

Jeg fikk invitasjon idag. Sendte den videre til søppelbøtta.

Lenke til kommentar

Det er jo det han sier.... "Folk går dit alle andre er..."

Men det sier ingenting om kvaliteten.

Jeg fikk invitasjon idag. Sendte den videre til søppelbøtta.

 

Folk spiller ikke alltid spill, ser ikke alltid filmer, hører ikke alltid på musikk eller ser på tv fordi det er så bra, noen ganger trenger man bare noe underholdene.

 

Hadde ikke HS vært så vennelig mot folk som ikke er inn i kortspill hadde det aldri hatt i nærheten engang av spillerene det har nå. Dette er en inngangsbillett for TCG, og akkurat det er HS utmerket i.

 

Er spillet perfekt? Langt ifra.

Er det underholdene? Ja.

Og de som synes det er så ensformig spiller vel bare constructed eller tenker ikke på strategi i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Og de som synes det er så ensformig spiller vel bare constructed eller tenker ikke på strategi i det hele tatt.

 

 

Selvfølgelig, alle som mener noe annet enn deg er jo enten teite eller spiller ikke spillet som det skal spilles, det er jo utenkelig at det finnes folk som har gått igjennom omtrent det samme som deg, men mener noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hearthstone er verken det første eller beste samlekortspillet, men folk spiller det fordi det er laget av Blizzard og er basert på Warcraft. Hadde det vært laget av andre hadde ingen brydd seg, men fordi det er to kjente navn er det nærmest hyllest som en revolusjon.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et bra, men ikke veldig bra kortspill per i dag. Grafikken er jo bra, men eksempelvis Scrolls og Card Hunter er både mer nyskapende og underholdende. Det blir litt for simpelt og ukomplisert. Mengden grinding trekker også ned for min del - man spiller for å få kort, ikke fordi spillet er spesielt bra.

 

Det at noe er nyskapende betyr ikke at det er bedre. Jeg har spilt både Scrolls og Hearthstone, og det er ikke noen tvil om hvilket kortspill jeg synes er mest underholdende. Men jeg har faktisk respekt nok for andre mennesker at jeg ikke uten videre konkluderer med at det jeg liker best er mest underholdende for alle. Hver sin smak.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er et bra, men ikke veldig bra kortspill per i dag. Grafikken er jo bra, men eksempelvis Scrolls og Card Hunter er både mer nyskapende og underholdende. Det blir litt for simpelt og ukomplisert. Mengden grinding trekker også ned for min del - man spiller for å få kort, ikke fordi spillet er spesielt bra.

 

Det at noe er nyskapende betyr ikke at det er bedre. Jeg har spilt både Scrolls og Hearthstone, og det er ikke noen tvil om hvilket kortspill jeg synes er mest underholdende. Men jeg har faktisk respekt nok for andre mennesker at jeg ikke uten videre konkluderer med at det jeg liker best er mest underholdende for alle. Hver sin smak.

 

 

Jeg trodde ydmykhet ble sett på som overflødig på et gamingforum, men derfor gledelig å bli arrestert i blant - jeg sympatiserer med innholdet ditt, selv om du tydeligvis gikk glipp av vendingen «for min del». La meg derfor få poengtere nok en gang at jeg, på grunnlag å ha spilt veldig mye forskjellig som kommer ut om dagen, ikke synes det er et veldig bra, men et bra spill. Dette er altså min høyst subjektive mening, som uansett ingen kommer til å bry seg med en uke fra nå av.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært personen som har hoppet på noe "hype-train", men bestemte meg helt for meg selv (!) her om dagen, uten å ha fått invitasjon eller blitt å anbefalt spillet, å prøve dette. Og sannelig fant jeg ut veldig fort at dette var veldig underholdende!

Er blitt helt hektet, og kan nå fort finne på å spille flere timer om dagen med constructed eller arena.

Ser allerede frem til at de legger til flere kort og dermed øker antallet deck kombinasjoner man kan forske seg frem til.

Lenke til kommentar

Hearthstone er helt greit, det er morsomt nok å spille, men problemet mitt med det er at de har laget ALT for mange kort som gjør RANDOM ting. En annen ting jeg er missfornøyd med er antal kort per helt, burde heller være mer kort for spesifikke helter, og mindre nøytrale kort.

Lenke til kommentar

Har vært i beta siden september, og jeg må si at de virkelig ikke har kommet noen vei siden den gang.

De sliter veldig med å balansere kort mellom arena og constructed delen. For de som ikke vet hva det vil si, kan jeg fortelle at man i arena kan ha "flaks" å få f.eks 5 av ett kort som man i constructed bare kan ha 2 av. Slik at det da blir delevis latterlig lett å nå 10+ wins i arena.

 

Det er VELDIG morsomt å spille dette spillet de første tja, dagene/ukene... Men etterhvert så blir det gjentagende og svært kjedelig å måtte møte 6xfireball mages i arena, kjenne RNG'en jobbe imot deg i alt du gjør og spille de samme kortene om og om igjen.

 

Jeg er veldig positiv til dette spillet om kanskje 1 års tid? Da de har fått ut masse flere kort etc. idag er det rett og slett for simpelt til å kunne vare lenge som underholdning for min del.

 

Blizzard har selv sagt at de jobber med Deathknight og Monk rasen, samt at de planlegger "exp packs" med rundt 100 kort, istedefor noen kort her og der. Så kanskje om 3-4 exp packs, så blir dette ett mye mer underholdende spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hattet er mest pågrunn av folk glemmer at det er ikkje målet og nå hardcore TCG fans men mer dei som ikkje ønsker og sette seg veldig inn i eit kortspill og bare har lyst på lage eit dekk på 5 min og spille, det største er at det er nok det TCG spillet jeg vært borti som trenger minst konsentrasjon så

 

 

om spillet er bra eller ikkje er opp til hvert individ, det er no ok til inpass til kortspill, men anbefaler finne noe mer avansert om man er creativ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...