Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Siden det ikke er tvang inne i bildet kan du absolutt ikke definere dette som psykotisk.

Klart man kan. At du får et valg om å gi noen lommeboka di eller bli skutt gjør det ikke til et faktisk valg for det.

"Han ga meg lommeboka frivillig, Hr Dommer."

 

Man blir fortalt hvordan starten var, historien i mellom og hvordan slutten vil bli. Dermed er det opp til hver enkelt om de finner dette troverdig. Siden du blir tilgitt for alt det gale du har gjort ville ikke noen i en psykotisk tilstand kunne foretatt seg noe slik. Da ville man heller handlet i affekt og straffet vedkommende. Gud forstår hvorfor vi synder og dermed er det opp til oss selv om vi vil ha Hans tilgivelse.

Tullprat. Hvor er Guds alternativ om å ikke leve evig? Det finnes ikke, for uten evigheten har hans trusler ingen kraft. Evighet sammen med Gud eller evighet i pinsel. Det er de eneste alternativene. Det er intet mer enn ren utpressing.

 

Denne gudshistorien er klassisk narsissisme. For en narsissist gjelder det å bruke folk rundt seg til å bygge opp seg selv. Det er aldri et alternativ som ikke innebærer narsissisten, akkurat som det ikke er et alternativ uten evigheten. Da selv om slike alternativer burde være enkle både å komme på og å sette ut i livet.

 

De "bevisene" holder ikke mål og det vet du utmerket godt selv også.

Jeg regnet ikke med at du syntes det heller. Likevel viser de nettopp det som ble etterspurt. At du ikke godtar de beviser du etterpør er strengt tatt ikke mitt problem.

 

Teksten har som formål det samme som Tesla sa. Det er beskrevet nydelige matematiske formler, men uten forankring i virkeligheten. Folk og kanskje viktigere; vitenskapsmenn, har tatt de for sannheter uten at de virkelig tenker seg om. Opplest og vedtatt. Akkurat som i religion. Se bare hva katolikkene har klart gjøre med over 1 milliard mennesker i den katolske kirke. "Kristne" mennesker tilber satan. Katolikkene lagde Islam, hvor de også tilber satan. De hevder til og med at prester kan frelse og tilgi!!

Joda. Jeg har skjønt at du mener vitenskap ikke har forankring i virkeligheten, og inndoktrinering, og hjernevask og sikkert en haug andre ting.

Kan du forklare meg hvordan jeg da med mine egne hender har klart å bevise satellitter dersom det bare er hjernevask og inndoktrinering? Er ikke dette noe jeg bare skal ha fått opplest fra min lokale vitenskapsyppersteprest for repetisjon uten videre spørsmål? Og om jeg så forsøkte bevise det så burde forsøket feile, ikke sant?

Men det gjorde det ikke. Det er rart med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det du TomWaitsForAlice som snakket om at det tok kun et par timer i mellom Norge og Canada med fly? Om det evt. var noen andre; kan du fortelle hvilken flyplass dere tok av fra og landet ved?

 

Et par timer fra Norge til Canada? Nei det var defintivt ikke meg. Nå går det ikke direkte fly fra Norge til Canada, men jeg vil tippe at det ville tatt ca 7 timer til byene på østkysten (Montreal) og ytterligere 4 timer til vestkysten (Vancouver). Det tar 8 timer fra Oslo til New York, og ville kanskje tatt 13 timer til Los Angeles, med direkte fly. (Hvis det gikk noen.) De flyr i en nordlig bue, ikke i rett luftlinje. Nord for Island til vestkysten, sør for Island til østkysten. Derfor tar det så mye lenger tid til vestkysten. 

 

post-52698-0-11766600-1552084979_thumb.png

 

Hvordan  det?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Sidekomentar

Du er klar over at bibelen ettertykelig sier at DU skal dømmens til evig pinsel for brudd på de ti bud, samt brudd på en hel del av de andre lovtekstene som er i GT. Du slipper ikke unna guds straff og du selv vill bli straffet ifølge dine egen utsagn. De ti bud er, i forhold til bibelen, tilbakevirkende i straff, og du har selv inrømet å ha brutt minst et av dem (mistenker flere av dem).

 

Og når det kommer til praktisk bevis, siden du ikke tror på det du ikke selv kan føle og ta på, hvorfor tar du ikke en liten reisetur for å oppdage deg selv og reise til "jordens 4 hjørner". Kan jeg anbefale følgende reiserute;

Norge - Frankfurt

Frankfurt - johanesburg, sør afrika

Johanesburg - perth

Perth - sydney

Syney - santiago, chile

Santiago - frankfurt

Frankfurt - Norge

 

Alle flyturene over er direkteruter også kan du ta solobservasjoner og stjerne observasjoner på hver mellomlanding. Du kan da med letthet bevise at kart og tereng ikke henger samme med en rund jord og du vill da ha alle de fysiske bevis du trenger for å bevis at jorda er flat. Hvis du gjør det og fremskafer nevnte bevisene så skal jeg og alle de andre her skifte mening ganske så raskt skal du se.

 

Edit, rettet keyboard feil

 

Nettopp derfor ofret Gud sin egen sønn. At du skal bli tilgitt krever imidlertid at du ikke synder igjen, slik f.eks glakristne (spesielt i USA) og de katolske prestene. Synde fra mandag til lørdag. Søndag skal man framstå som skinnhellige. For mitt vedkommende blir jeg tilgitt fordi jeg har bekjent mine synder og at jeg kommer inn igjennom til vår skapers himmelport ved at jeg tror på Jesus. Uten hans nåde ville jeg, helt korrekt som du sier, være fortapt.

 

Helt korrekt. Jeg har brutt mange flere enn et av de 10 bud. Som sagt; jeg var prototypen på en som du aldri kunne tro skulle bli kristen.

 

Hvor langt det er ut til hjørnene vet ingen. I det siste er det flere teorier om 5000 miles og noen påstår at det igjen er enda 5000 miles til. Ikke veldig troverdig, men for de som hevder at en jorda ikke kan være som en sirkel og likevel ha 4 hjørner;

post-512501-0-11666700-1552084935_thumb.png

 

Skulle som sagt gjerne blitt fortalt hvilke flyplasser som hadde ett par timers flytur i fra Norge til Canada.

Lenke til kommentar

Jeg forstår veldig godt hvorfor man trenger to kompass om den NH er 90º og den SH er ~70º. Som du forklarte kan du bruke det fra Australia her om du justerer litt på dette. Sannsynligvis det samme der om du om du bruker et fra Norge.

Trenger ikke å justere noe på kompasset, men må holde det bittelitt skrått. Uansett gir det ingen mening at dette skulle gjøre det vanskelig å lage et korrekt kart over verden.

 

 

De påstandene du tar utgangspunkt i krever at du tror jorden er rund med alle de beregningene dette har medført.

Nei.

Jeg bare påpeker at jeg vet hvor langt det er fra Oslo til Bergen (reiste tur-retur med tog sist helg), mennesker i Australia vet hvor langt det er fra Sydney til Perth. Mennesker både der og her vet når de har soloppgang og når det er solnedgang, og de vet retningen sola står i f.eks. klokka 12.

 

Alt dette vet vi, fordi det er enkle, observerbare fakta alle kan observere og måle selv.

 

Jeg har ikke krevd at jorda er rund, bare påpeker at dette er enkle, observerbare fakta alle vet selv.

 

Og så påpeker jeg at kartet du har postet, ikke stemmer på noen av disse punktene. Kartet er helt feil, og det bryr du deg ikke om.

 

 

Tror du noen er smarte nok til at de kan ha manipulert disse tallene om det hadde bestemt seg for at vi skulle villedes?

At de har manipulert oss til å tro at sola står opp på et annet tidspunkt enn det alle ser at den gjør? At de har manipulert oss til å tro at bilreisen tar 3 timer når den egentlig tar 10 timer? At de har manipulert oss til å tro at sola står i sør klokka tolv, når den egentlig står i nord?

 

Nei, det tror jeg ikke. Tror du?

 

Derimot tror jeg nok noen er manipulert til å tro på flat jord-kartet til tross for at ingenting stemmer med det.

 

 

I biblen er det snakk om de fire vinder og disse kan ha blitt benyttet i hvordan man kan forlede om man flyer mye lengre avstander på kortere tid enn fortalt.

Nå babler du ting som ikke gir mening.

 

Forklar hvordan dette kan gjøre at sola står opp til annen tid enn vi tror, og passerer annerledes enn vi ser, slik som kartet ditt hevder du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et par timer fra Norge til Canada? Nei det var defintivt ikke meg. Nå går det ikke direkte fly fra Norge til Canada, men jeg vil tippe at det ville tatt ca 7 timer til byene på østkysten (Montreal) og ytterligere 4 timer til vestkysten (Vancouver). Det tar 8 timer fra Oslo til New York, og ville kanskje tatt 13 timer til Los Angeles, med direkte fly. (Hvis det gikk noen.) De flyr i en nordlig bue, ikke i rett luftlinje. Nord for Island til vestkysten, sør for Island til østkysten. Derfor tar det så mye lenger tid til vestkysten. 

 

Hvordan  det?

 

Om disse satanistene har invertert kartet slik at 90º s er i sentrum og alt annet er 90º nord vil Canada bli enormt mye større. Derav ville en flytur tatt ett par timer. Var noen som skrev dette i tråden. Dessverre er den blitt redigert såpass mye at jeg tror det forsvant i en av disse prosessene. Vedkommende hevdet at han flydd denne strekningen på en slik tid. Med forbehold er det mulig jeg husker dette feil da det var for en tid tilbake.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor ofret Gud sin egen sønn. At du skal bli tilgitt krever imidlertid at du ikke synder igjen, slik f.eks glakristne (spesielt i USA) og de katolske prestene. Synde fra mandag til lørdag. Søndag skal man framstå som skinnhellige. For mitt vedkommende blir jeg tilgitt fordi jeg har bekjent mine synder og at jeg kommer inn igjennom til vår skapers himmelport ved at jeg tror på Jesus. Uten hans nåde ville jeg, helt korrekt som du sier, være fortapt.

 

Helt korrekt. Jeg har brutt mange flere enn et av de 10 bud. Som sagt; jeg var prototypen på en som du aldri kunne tro skulle bli kristen.

 

Hvor langt det er ut til hjørnene vet ingen. I det siste er det flere teorier om 5000 miles og noen påstår at det igjen er enda 5000 miles til. Ikke veldig troverdig, men for de som hevder at en jorda ikke kan være som en sirkel og likevel ha 4 hjørner;

attachicon.gifScreen Shot 2019-03-08 at 22.37.51.png

 

Skulle som sagt gjerne blitt fortalt hvilke flyplasser som hadde ett par timers flytur i fra Norge til Canada.

Du kan fly direkte fra oslo og bergen til norlige Usa. Men jeg ga deg noe bedre. Direkteflighter på den sørlige halvkule, som ifølge dine kart skal være umuilige med de tidene som er oppgitt, så siden hvem som helst kan kjøpe de bilettene, deg selv inkludert, hva er da feil?

 

Og gud diskusjonen kan vi ta på en annen plass en her, vil bare mine deg på at gud har flere regler en de ti bud og du har garantert drutt dem etter du ble religiøs (og også noen av de ti bud vil jeg anta). Og ifølge NT så gjelder fortsatt GT regler...

Lenke til kommentar

Trenger ikke å justere noe på kompasset, men må holde det bittelitt skrått. Uansett gir det ingen mening at dette skulle gjøre det vanskelig å lage et korrekt kart over verden.

Tenker kun på sola og månens bane. Om man mangler 15-20º i SH vil dette ha betydning om man beregner med 90º i stedet for 70º.

 

 

Nei.

Jeg bare påpeker at jeg vet hvor langt det er fra Oslo til Bergen (reiste tur-retur med tog sist helg), mennesker i Australia vet hvor langt det er fra Sydney til Perth. Mennesker både der og her vet når de har soloppgang og når det er solnedgang, og de vet retningen sola står i f.eks. klokka 12.

 

Alt dette vet vi, fordi det er enkle, observerbare fakta alle kan observere og måle selv.

 

Jeg har ikke krevd at jorda er rund, bare påpeker at dette er enkle, observerbare fakta alle vet selv.

 

Og så påpeker jeg at kartet du har postet, ikke stemmer på noen av disse punktene. Kartet er helt feil, og det bryr du deg ikke om.

Du vet ikke i hvilken fart toget kjører. Kun et eksempel. Som jeg har sagt tidligere; hvorfor skal ikke disse observasjonene fungere for en flat jord? At kartet er helt feil står for din regning. Mange nok mener at dette er korrekt, bare se videoen som viser hvordan solen stemmer.

 

Hvorvidt de bare har strukket kartet rundt en ball eller invertert det slik at vi egentlig har 90º s i midten, er ikke godt å si. Alt de da trengte foreta seg var bytte fargene på kompasspila (90º s).

 

Har du lest obervarsjonen til Gleason om hvordan han hevdet at jordas kruming ikke eksisterte?

 

 

At de har manipulert oss til å tro at sola står opp på et annet tidspunkt enn det alle ser at den gjør? At de har manipulert oss til å tro at bilreisen tar 3 timer når den egentlig tar 10 timer? At de har manipulert oss til å tro at sola står i sør klokka tolv, når den egentlig står i nord?

 

Nei, det tror jeg ikke. Tror du?

 

Derimot tror jeg nok noen er manipulert til å tro på flat jord-kartet til tross for at ingenting stemmer med det.

Det finnes teorier om at timene egentlig er 72 minutter lange og at døgnet derav har 20 timer. Har noe med hvilken hjerterytme som er optimal. Eneste jeg kan si med overbevisning er at de har lurt oss. Såpass sikker er jeg at kunne jeg satt livet som innsats for at vi fikk svar og jeg ville avgått med døden om jeg tok feil var jeg villig til å ta den risikoen.

 

Ingen har påvirket eller manipulert mitt syn til at det ble endret. Skolen og mediene har naturligvis gjort en hederlig innsats i forsøket sitt, men jeg har aldri kjøpt dette. Viser bare at man kan ta egne valg og tvert imot ikke trenger la seg manipulere.

 

 

Nå babler du ting som ikke gir mening.

 

Forklar hvordan dette kan gjøre at sola står opp til annen tid enn vi tror, og passerer annerledes enn vi ser, slik som kartet ditt hevder du.

 

Om du ikke forstår er det helt i orden. Som du kanskje vet blir det hevdet at Norge er helt avhengig av Gulfstrømmen for at det ikke skal bli istid igjen. Hvorfor er det klin umulig at vi kan ha slik baner i lufta. Bibelen sier at det er 4 vinder og derav er det all grunn til å forsøke finne ut av om dette stemmer. Om dette skulle vise seg være tilfellet kan man lett manipulerer varighet av flyturer ift. reell lengde.

 

Dette har ingenting med sola å gjøre. Vinden er innenfor domen, mens sola er utenfor.

Lenke til kommentar

Du kan fly direkte fra oslo og bergen til norlige Usa. Men jeg ga deg noe bedre. Direkteflighter på den sørlige halvkule, som ifølge dine kart skal være umuilige med de tidene som er oppgitt, så siden hvem som helst kan kjøpe de bilettene, deg selv inkludert, hva er da feil?

Om disse er innenfor en av de 4 vindene og man for enkelhets skyld sier at man kan fly dobbelt så fort. Hverken du eller jeg kan merke dette under reisen.

 

 

Og gud diskusjonen kan vi ta på en annen plass en her, vil bare mine deg på at gud har flere regler en de ti bud og du har garantert drutt dem etter du ble religiøs (og også noen av de ti bud vil jeg anta). Og ifølge NT så gjelder fortsatt GT regler...

 

Den absolutt relevant fordi Gud => flat jord, Ateist eller annen gud => rund jord. Som jeg har fortalt deg. Jeg er ikke perfekt og kan garantere deg at intet annet menneske er det heller, foruten Jesus. Derfor er jeg helt avhengig av Gud's nåde. Hva jeg videre kan fortelle deg er at jeg gjør så godt jeg kan. Alltid forsøker jeg etterleve Gud's ord og om jeg gjør noen feil, ber jeg om tilgivelse. Siden jeg ikke er perfekt. Dette betyr ikke det samme som at det er en syndebonanza katolikkene fremmer. Kanskje blir jeg bitte litt bedre hver dag. Jeg forsøker aktivt, la det bli sagt slik. Siden Gud kunne snu meg, er alt mulig.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig tro at jorda er rund og samtidig tro Gud's ord.

Dette er en feilslutning av typen "no true scotsman", som er en type sirkelargument.

 

Hele boka igjennom handler om at jorda ikke kan rotere ift. dette temaet. Ser du ikke noe problem for en som tror Gud's ord, at vedkommende skal akseptere, matematiske formler som bunner i djevelens tall?

Dette er kun ifølge deg.Andre autoriteter på bibelen og på sånn derre kristendom og andre religioner ser ingen problemer med det. Hvorfor er det sånn at tolkning av bibelen spriker i alle retninger om det er den perfekte boka, som du hevder? Om bibelen var perfekt og den mest korrekte boka som finnes, så burde det ikke være mulig å tolke den i ørtogfjørti retninger, medmindre denne guden din har alvorlige problemer med å formulere seg. Eller at den rett og slett er en eventyrbok.

 

Og den 666-greia di kan du stappe tilbake opp i hullet du dro den ut av. Det er mulig å finne nær sagt hvilket som helst tall bortimot hvor som helst, bare du leter lenge nok og gjør utledning og sammenhengene tilstrekkelig kompliserte.

 

I tillegg kan dette ikke bevises. Du kan velge tro på at teorien stemmer og synes noen at en matematisk formel er tilstrekkelig, har ikke jeg noe problemer med å respektere dette.

Joda, det kan bevises at jorda er rund, og det har vært bevist helt siden antikkens dager. Men du er forblindet av bibelen, så den kognitive dissonansen din nekter deg å akseptere selv lett observerbare fakta og enkel logikk.

 

Du er forresten ekstremt upresis i språkbruken din (og i språkforståelsen din). Jeg har aldri hevdet at en matematisk formel beviser at jorda er rund. Det jeg har sagt, derimot, er at formlene (de som jeg har utledet i bloggpostinga) beskriver en rund jord, mens den tullete 8-tommersformelen din ikke beskriver det du hevder den beskriver. Bevisene for en rund jord dreier seg rundt observasjoner (skip som går ned bak horisonten, sola som går ned bak horisonten, stjerner som forflytter seg i et mønster på himmelen som er 100% konsistent med en rund jord, avstandsmålinger, soloppgang/-nedgang til tider og retninger som kun kan forklares med rund jord, og mye annet). Så kan disse observasjonene modelleres matematisk, og alt er konsistent med en rund jord.

 

 

Tesla fortale at Einstein tok feil og Einstein har tilsynelatende innrømmet at Tesla var verdens smartest mann.

Dette har vi vært gjennom før. Tesla var ufin mot Einstein. Einstein var ikke venn med Tesla. Einstein svarte sarkastisk. Dessuten har du ikke kommet med noen bevis som tilsier at Tesla trodde jorda var flat. Dette er KUN en påstand fra din side. Det Tesla protesterte på var at han benektet relativitetsteorien, som han sannsynligvis ikke hadde forstått.

 

Akkurat. Dette må være skapt av noe.

Hvorfor? Du løser ikke noe med å si at "noe" må ha skapt universet. Det forflytter bare problemet: Gud skapte universet, men hvor var Gud da Gud skapte universet? I et gudeunivers? Hvor kom Gud og gudeuniverset fra? Skapt av en gudegud i et gudegudeunivers? Og hvor kom gudegudeuniverset med gudeguden fra? Ble det skapt av en gudegudegud i et gudegudegudunivers? Og så videre, i en uendelig rekke. Det problemet er mer uattraktivt enn å godta at vi (ennå) ikke vet helt.

 

Bibelen er perfekt, akkurat slik Gud er.

Det er altså helt perfekt at en kvinne som blir voldtatt skal tvinges til å gifte seg med voldtektsmannen sin? At kvinner systematisk verdsettes lavere enn menn? At det er greit å holde slaver og banke dem helseløse, så lenge du ikke dreper dem momentant (men sørger for at de overlever en dag eller to)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det finnes teorier om at timene egentlig er 72 minutter lange og at døgnet derav har 20 timer. Har noe med hvilken hjerterytme som er optimal. Eneste jeg kan si med overbevisning er at de har lurt oss. Såpass sikker er jeg at kunne jeg satt livet som innsats for at vi fikk svar og jeg ville avgått med døden om jeg tok feil var jeg villig til å ta den risikoen.

Hvordan påvirker hvor mange minutter man har i en time hjerterytmen?

Hjertet mitt gå ihvertfall uavhengig av klokka, men du har kanskje koblet hjertet ditt opp mot en eller annen klokke?

Og du kan antagelig enkelt måle hvor mange minutter en time har med en helt vanlig klokke :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du vet ikke i hvilken fart toget kjører. Kun et eksempel.

Man vet hvor fort det ikke kjører. Dette fordi tog er elektrisk drevet og henter sin strøm fra kontaktledningen hvor man har en pantograf (den dingsen på taket som er i kontakt med ledningen) samt man har et spor som har en maksfart gitt skarphet av svinger og oversiktlighet av sporet. Ta flytoget en gang og du vil merke at det aldri svinger i merkbare kurver. Dette er, var hvertfall, klarert for 200 km/t.

Du har sikkert sett at det henger vekter ved mange ledningsstolper. Disse brukes til å holde ledningen stram. Jo høyere fart du vil holde, jo strammere må ledningen være. Dette er i all hovedsak hva som setter taket for maks hastighet. Grunnen er at det er friksjon mellom pantografen og ledningen som gjør at når toget kjører vil man få et lite dytt på ledningen i kjøreretningen, noe vektene skal ta seg av. Men kjører man for fort dytter man for mye og man ender opp med at man dytter en "bølge" foran seg. Dersom man tar igjen denne bølgen (tenk målemark) ved å kjøre for fort kommer pantografen inn i bølgen hvor den mister kontakten og ledningen mister denne "dytten" toget gir. Resultatet er at ledningen slenges tilbake mot pantografen ikke ulikt en piskesnert. Resultatet er alltid at ledningen ryker tvers av.

(ja, jeg har jobbet med dette)

 

En høyhastighetsbane kalles dette for en grunn. Det er ikke bare skilter med påskrevene fartsgrenser.

 

PS: Den vanlige grunnen til togstopp ved nedrevne kontaktledninger er ikke at de presser hastigheten, men snarere at telehiv og annet gjør at mastene som holder ledningen flytter seg som igjen gjør at den etterhvert ikke treffer senter av pantografen. Senter er laget av kull, mens hornene på siden (de bøyde delene som peker nedover på hver ende) er laget av metall. Dersom ledningen flytter seg så mye at den kommer i kontakt med metallet vil man få en sveise-effekt som setter ledningen fast i hornet og ledningen dras brutalt ned.

 

Men nok om det... Man kan ikke bare kjører fortere for å lure folk.

 

PPS: Når du leser hva folk skriver om Gud som du vet i ditt innerste at er feil - det er akkurat det samme jeg føler når tullinger sier at tog kan bare kjøre fortere. Rutefly kan fly dobbelt så fort (som du påsto). Satellitter finnes ikke.

Pluss en haug andre.

Men jeg forstår at kun et fåtall har hatt muligheten til å sjekke med sine egne hender, og kun en andel av disse igjen har forståelsen so kreves for å kunne lese resultatene.

Likevel... Det gnir meg mothårs når folk sier "de kan fly dobbelt så fort".

Akkurat. Og Nissan Micra kan fint kjøre i 300 km/t.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

AnArv,

Etter eget sigende er du en variant av frelst, og du virker til å være ganske solid bundet til Bibelens ordlyd. Du virker til å slite litt med ordlyden. Jeg mistenker også at du bruker mye energi på å rettferdiggjøre bibelen. Så her er mitt tips til deg. Sjekk noen av Jordan Petersons omtaler av bibelske historier. Han har noen ganske overraskende innsyn i skapelsesberetningen med mer. Jeg er helt sikker på at de kan sette mange ting i perspektiv for deg. Han er en gudstroende intellektuell med et noe ukonvensjonelt syn på bibelen.

Selv har jeg sett/hørt flere av hans tolkninger av bibelske historier, og jeg må si at hans syn på dette har langt på vei endret mitt syn på bibelen som publikasjon.

Jeg tror helt seriøst at hans syn på bibelske historier kan hjelpe deg å sementere bibelen med verden vi lever i.

Lenke til kommentar

Dette er en feilslutning av typen "no true scotsman", som er en type sirkelargument.

Ser du ovenfra ned er jorda som en sirkel, men dette betyr ikke at den er rund som en badeball. Bibelen sier at jord ikke roterer. Om du kan finne argumentasjon for det motsatt i bibelen må du i så fall skrive inn dette for egen hånd.

 

Dette er kun ifølge deg.Andre autoriteter på bibelen og på sånn derre kristendom og andre religioner ser ingen problemer med det. Hvorfor er det sånn at tolkning av bibelen spriker i alle retninger om det er den perfekte boka, som du hevder? Om bibelen var perfekt og den mest korrekte boka som finnes, så burde det ikke være mulig å tolke den i ørtogfjørti retninger, medmindre denne guden din har alvorlige problemer med å formulere seg. Eller at den rett og slett er en eventyrbok.

 

Og den 666-greia di kan du stappe tilbake opp i hullet du dro den ut av. Det er mulig å finne nær sagt hvilket som helst tall bortimot hvor som helst, bare du leter lenge nok og gjør utledning og sammenhengene tilstrekkelig kompliserte.

Selv om aggresjonsnivået ditt stiger av at 666 finnes i hvordan kurven på jorden blir beregnet er ikke det mitt problem. Ta det opp med frimurerne! Hvem var det som implementerte 8-tommers formelen?

 

Joda, det kan bevises at jorda er rund, og det har vært bevist helt siden antikkens dager. Men du er forblindet av bibelen, så den kognitive dissonansen din nekter deg å akseptere selv lett observerbare fakta og enkel logikk.

 

Du er forresten ekstremt upresis i språkbruken din (og i språkforståelsen din). Jeg har aldri hevdet at en matematisk formel beviser at jorda er rund. Det jeg har sagt, derimot, er at formlene (de som jeg har utledet i bloggpostinga) beskriver en rund jord, mens den tullete 8-tommersformelen din ikke beskriver det du hevder den beskriver. Bevisene for en rund jord dreier seg rundt observasjoner (skip som går ned bak horisonten, sola som går ned bak horisonten, stjerner som forflytter seg i et mønster på himmelen som er 100% konsistent med en rund jord, avstandsmålinger, soloppgang/-nedgang til tider og retninger som kun kan forklares med rund jord, og mye annet). Så kan disse observasjonene modelleres matematisk, og alt er konsistent med en rund jord.

Lytt veldig godt til hva denne mannen fra Israel sitt Spaceprogram sier:

 

Det finnes ikke et fnugg av bevis for at jorda er rund med mindre du tror at den matematiske formelen til Einstein er korrekt. Det er godt mulig jeg kan være upresis i noen formuleringer, men om du skal innom forståelse kan du sende opp argumentet ditt med en rakett. Den kræsjlander, uten at den trenger igjennom domen.

 

 

Dette har vi vært gjennom før. Tesla var ufin mot Einstein. Einstein var ikke venn med Tesla. Einstein svarte sarkastisk. Dessuten har du ikke kommet med noen bevis som tilsier at Tesla trodde jorda var flat. Dette er KUN en påstand fra din side. Det Tesla protesterte på var at han benektet relativitetsteorien, som han sannsynligvis ikke hadde forstått.

Her svarer du som om du vet svaret. Var det noen som akkurat nevnte noe om upresis? Legg fram dokumentasjon for at Einstein var sarkastisk. At Tesla ikke forsto noe angående fysikk og matematikk, er nesten det samme som at man i voksen alder sier julenissen eksisterer. Han argumenterte til og med om hvorfor de som "forstod" teorien, egentlig ikke hadde forstått.

 

 

Hvorfor? Du løser ikke noe med å si at "noe" må ha skapt universet. Det forflytter bare problemet: Gud skapte universet, men hvor var Gud da Gud skapte universet? I et gudeunivers? Hvor kom Gud og gudeuniverset fra? Skapt av en gudegud i et gudegudeunivers? Og hvor kom gudegudeuniverset med gudeguden fra? Ble det skapt av en gudegudegud i et gudegudegudunivers? Og så videre, i en uendelig rekke. Det problemet er mer uattraktivt enn å godta at vi (ennå) ikke vet helt.

 

Feil. Det har sin opprinnelse en eller annen plass. Man kan ikke skape liv ut av ingenting. Det er plent umulig. Hva du påpeker er problemet for vitenskapen som religion. Uansett hvor langt ut i space du kommer enten fysisk eller mentalt (som man kan mistenkte de fleste globere for å være, virkelig ute) har universet sin opprinnelse. Fornekter du dette, fornekter du eventyrhistoriene NASA serverer. Siden du tror på space forteller du egentlig at du som voksen kvinne/mann bare venter på at Elon Musk skal introdusere deg for romvesner. ROMVESNER! Og du mener det er meg det har klikket for?? Et lite bilde fra NASA sitt kontrollrom (ser du den grønne skjermen?);

post-512501-0-09737700-1552094200_thumb.png

 

Det er altså helt perfekt at en kvinne som blir voldtatt skal tvinges til å gifte seg med voldtektsmannen sin? At kvinner systematisk verdsettes lavere enn menn? At det er greit å holde slaver og banke dem helseløse, så lenge du ikke dreper dem momentant (men sørger for at de overlever en dag eller to)?

 

Du er også en av dem som er heldig ved at blasfemiloven ble fjernet.

 

 

Hvordan påvirker hvor mange minutter man har i en time hjerterytmen?

Hjertet mitt gå ihvertfall uavhengig av klokka, men du har kanskje koblet hjertet ditt opp mot en eller annen klokke?

Og du kan antagelig enkelt måle hvor mange minutter en time har med en helt vanlig klokke :)

 

Aner ikke. Om det er en kardiolog i blant oss kan vedkommende bidra.

 

 

Akkurat. Og Nissan Micra kan fint kjøre i 300 km/t.

 

Hvor mye donerer du?

 

 

AnArv,

Etter eget sigende er du en variant av frelst, og du virker til å være ganske solid bundet til Bibelens ordlyd. Du virker til å slite litt med ordlyden. Jeg mistenker også at du bruker mye energi på å rettferdiggjøre bibelen. Så her er mitt tips til deg. Sjekk noen av Jordan Petersons omtaler av bibelske historier. Han har noen ganske overraskende innsyn i skapelsesberetningen med mer. Jeg er helt sikker på at de kan sette mange ting i perspektiv for deg. Han er en gudstroende intellektuell med et noe ukonvensjonelt syn på bibelen.

Selv har jeg sett/hørt flere av hans tolkninger av bibelske historier, og jeg må si at hans syn på dette har langt på vei endret mitt syn på bibelen som publikasjon.

Jeg tror helt seriøst at hans syn på bibelske historier kan hjelpe deg å sementere bibelen med verden vi lever i.

 

Trenger ikke rettferdiggjøre bibelen. Det som imidlertid er synd er alle bokene som er fjernet av den katolske kirke. Opprinnelig har biblene 88 bøker og ikke 66 slik som den katolske versjonen. @ArveSynden; her er det ikke jeg som har funnet sekstallene.

 

Jordan Peterson (Juden Peterstein) er en marxist-kommunist av de sjeldne. Mannen er ordentlig intelligent, men klin gærn. Du er ikke den eneste som er blitt forledet av han. Som bibelen sier du skal være ordentlig forsiktig med hvem du lytter til. Såvidt jeg vet har han aldri offentlig nevnt at han tror på Jesus og Gud. At han tror på en gud er jeg ikke i tvil om, men av den okkulte versjonen. 

 

At han fikk overkjøre feminister i media var kun for at det skal skapes mer splittelse. De var aldri noen utfordring for hans kapasitet og de har heller ikke noen argumenter av betydning uansett. Er det ikke snedig hvordan Rockefeller finansierer feministene og at mannen bak BlackBerry finansierte Juden Peterstein? Enorme organisasjoner som spiller uvitende folk rett inn i det hjørnet de vil.

Lenke til kommentar

Et lite bilde fra NASA sitt kontrollrom (ser du den grønne skjermen?);

 

Hvis du bruker mer enn 2 sekunder å se på det bildet skjermen viser så ser du tydelig at det er en 3D rendering av en romstasjon/romfartøy.... Ikke uvanlig å lage slike for å planlegge kompliserte oppdrag. Men igjen. Det skal jo passe narrativet ditt/deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om disse satanistene har invertert kartet slik at 90º s er i sentrum og alt annet er 90º nord vil Canada bli enormt mye større. 

 

 

Jorden er en ball! Hverken 90° syd eller 90° nord er sentrum for noe som helst. Med mindre man lager et kart over sydpolen eller nordpolen, selvfølgelig.

 

Derav ville en flytur tatt ett par timer. Var noen som skrev dette i tråden. Dessverre er den blitt redigert såpass mye at jeg tror det forsvant i en av disse prosessene. Vedkommende hevdet at han flydd denne strekningen på en slik tid. Med forbehold er det mulig jeg husker dette feil da det var for en tid tilbake.

 

 

At Canada er større på kartet enn det egentlig er, mener du? Mens det er bitte lite og bare to timer unna i virkeligheten? Det skjønne jeg ikke helt hvordan han fikk til, uansett fasongen på jorda. 

 

Men nei, jeg har fløyet til Amerika mer enn et dusin ganger, tror jeg. Til østkysten og til vestkysten og til midt inne i landet. Og kjørt det hele (nesten) på tvers, fra øst i Canada til vest i USA. Det tar flere dager...

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så billig slipper du ikke unna. Her må du henvise til sidetallene og forklare hva Gleason tar feil i.

Gleasons kart fungerer utmerket til å vise rettning og distanse til et hvilke som helst punkt på kloden, fra nordpolen.

 

Andre distanser er jo helt feil på et slikt kart. Og hvorfor azimut equidistant projection-kart ikke stemmer med virkeligheten har vi jo snakket om før i denne tråden.

 

Slike kart gir jo kun mening når jorden er rund...

Se på disse kartene. Blir jo helt like, men har satt forskjellige steder på jorden i senter.

De har den funksjonen at de viser korrekt retning og distanse til alle punkter på jorden senter av kartet. Det et slikt kart IKKE viser, er korrekt distanse/retning fra noe annet sted.

 

Det kan vi jo teste. Hvis vi tar utgangspunktet i at det er 1700 kilometer i luftlinje fra Lindesnes til Nordkapp. Et fakta som kan etterprøves.

attachicon.gifNorge.jpg

 

Og ser på andre deler av verden.. Den sørlige øyen til New Zealand er ca 840km lang. Også et fakta som kan etterprøves...

attachicon.gifSouth Island.jpg

 

Dette kan dere prøve selv også. Passer jo ikke inn i det hele tatt. Norge og New Zealands sørlige øy er i følge kartet deres like langt... Eller?

Her er de to plottet inn på en globe og et av "deres" kart. 

attachicon.giflang flyrute globe.PNG

14 534 kilometer.

På globusen blir distansen korrekt. På det flate kartet vet vi jo ikke, for vi vet jo ikke distansene. Tok utgangspunkt i Norge, som vi vet lengden på, og regnet meg frem.

attachicon.giflongroute_flatearth kopi.png

ca 17 945 kilometer. - Ca 10 og en halv gang Norge

 

Så ser vi jo at rutene tar to ganske forskjellige turer, om man flyr direkte. 

 

I tillegg er 17 945 kilometer over rekkevidden til en 777-200LR, som, litt avhengig av kilde har rekkevidde på oppmot 17 371 kilometer (kilde1, kilde2). Dette er riktig nok med fult fly, så det er mulig de kan klare turen med få passasjerer. Fortsatt har man problemet med hvilke hav/landområder man flyr over. 

 

Dette er jo hvis vi tar utgangspunkt i Norge. Kartet har jeg jo forsøkt å snakke om før, men dere vil ikke det. Vi vet jo også hvor langt det er over Australia, fra øst til vest. Ser vi på den lengde, blir jo flyruta på rundt 8000 kilometer..

attachicon.giflongroute_flatearth kopi2.png

Men så går det også fem ganger lengden av Norge over Australia på dette kartet...

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Et par timer fra Norge til Canada? Nei det var defintivt ikke meg. Nå går det ikke direkte fly fra Norge til Canada, men jeg vil tippe at det ville tatt ca 7 timer til byene på østkysten (Montreal) og ytterligere 4 timer til vestkysten (Vancouver). Det tar 8 timer fra Oslo til New York, og ville kanskje tatt 13 timer til Los Angeles, med direkte fly. (Hvis det gikk noen.) De flyr i en nordlig bue, ikke i rett luftlinje. Nord for Island til vestkysten, sør for Island til østkysten. Derfor tar det så mye lenger tid til vestkysten. 

 

attachicon.gifSkjermbilde 2019-03-08 kl. 23.41.51.png

 

Hvordan  det?

 

Geir :)

 

Det hurtigste du kan komme vestover i Canada vil være en mellomlanding på Island med dagens tilgjengelige flyplasser. Om du sparer et minutt eller flere ved å evt. bruke Grønnland istedetfor Island kan godt tenkes, men det vet jeg for lite om.

 

Men pga. at de større mengdene reiser fra andre europeiske land, så vil Frankfurt, Heathrow og andre storflyplasser være mer i bruk. Men det blir lengre å først reise dit fra Norge om du skal til Canada. Men det kan bli rimeligere flybillett å velge det. Island har glimret til med gode priser, men turismetrykket på Island øker for hvert år, så man kan ikke være sikker lengre på å få en rimelig billett som går via Island.

 

Det som likevel er sikkert er at flyene som går fra Frankfurt og Heathrow likevel kommer til å fly over sørspissen av Grønland høyt oppi luftlagene, da dette er korteste reiserute, pga. sfæreformen på jordkloden.

 

Flyene som går fra Europa har gjerne en tendens til nesten å tangere over Skottland på sin ferd mot og over Grønland for så å komme inn i linje over Hudson Bay / Nunavut / Northwest territoriet / Alberta / British Columbia et eller annet sted og f.eks. lande i Vancouver.

 

Rutene flys ikke nøyaktig likt hver gang, men rimelig mye i denne leien. Det kan være værmessige og medvind/motvindsmessige/turbulens forhold å ta hensyn til slik at små korreksjoner på hvor de flyr over fra gang til gang varierer.

 

Flyplasskoder er LHR for London Heathrow og YVR for Vancouver.

 

map_4f01cf_640_0_0.jpg

 

Resten av kodene på kartet står for:

Frankfurt

San Fransisco

Denver

Sydney

Canberra

 

På slutten av turen til f.eks. Sydney så ser man at Stillehavet er stort men for mye strukket, for å få til en firkantet kartform fra den reelle globeformen. Derfor den rare svansen på siste etappe. Stillehavet bør reellt sett se noe mindre ut i virkeligheten. Men hav er det mest fornuftige av steder å strekke kartene til å bli firkantet på.

 

Grønland er jo også i realiteten mye smalere i virkeligheten enn på kart. Det er muligens valgt å strekke på Grønland fordi det bor så lite folk der, og for at det er viktigere å få representert folkerike land riktigst mulig.

Political_map_of_Canada.png

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker kun på sola og månens bane. Om man mangler 15-20º i SH vil dette ha betydning om man beregner med 90º i stedet for 70º.

Dette her tror jeg kun er forståelig for deg. Kan du oversette til norsk?

 

Du vet ikke i hvilken fart toget kjører. Kun et eksempel.

Så du hevder at togprodusenter, togteknikere og togførere, i tillegg til alle som driver med fly, biler og båter er med på en konspirasjon om at alle avstander på kloden er helt annerledes enn det som er oppgitt?

Man må være dypt inne i konspirasjonsgalskapen for å i det hele tatt vurdere muligheten av dette. Og hva med de som sykler, går på ski, eller går langtur? Går de 10 ganger raskere uten å merke det selv? Eller er alle disse også med på konspirasjonen?

 

Som jeg har sagt tidligere; hvorfor skal ikke disse observasjonene fungere for en flat jord?

Som jeg har sagt tidligere, det er umulig å tegne en flat jord, hvor disse stemmer. Prøv, så ser du. Det kan lett forklares geometrisk.

 

 

At kartet er helt feil står for din regning. Mange nok mener at dette er korrekt, bare se videoen som viser hvordan solen stemmer.

Så når kartet ditt viser at solen passerer nord for Florida om sommeren eller at den står opp i sør-øst på høstjevndøgn her, så må det stå for min regning at alle kan se at det er feil? Hva mener du - bortsett fra å nok en gang vise at du ikke bryr deg om at noen av detaljene er sanne?

 

 

At Canada er større på kartet enn det egentlig er, mener du? Mens det er bitte lite og bare to timer unna i virkeligheten? Det skjønne jeg ikke helt hvordan han fikk til, uansett fasongen på jorda.

Det jeg tror AnArv tenker på, er at jeg skrev at Island (ikke Canada) er to timers flytur unna, men at det på det sydpolsentrerte flatjordkartet til AnArv ville vært 110-20 timers flytur unna. Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lytt veldig godt til hva denne mannen fra Israel sitt Spaceprogram sier:

 

Veldig bra video :p

Sjekk redigeringen av studioverten, hun dama sånn omtrent 4 minutter ut i video. Se på logo nede i venstre hjørne sammen med blunkingen hennes. Alt for å få skapt et inntrykk av at hun er blond, overentusiastisk (for å forsterke hennes karismatiske innledning utover i video).

 

Fortell meg AnArv, hvorfor skytes det opp så mange raketter da dersom de ikke har noe egentlige formål? Hvorfor filme oppskytning etter oppskytning som koster milliarder av dollar å sette i stand til ingen nytte?

 

Selv om redigering og latterklipp burde være nok til å debunke video du delte AnArv, så kan en jo gå direkte til kanalen videoredigererne nyttet seg av å se at de faktisk rapporterer om månelandingen som om det er i ferd med å skje:

 

https://video.i24news.tv/details/_6011874840001

 

 

Et annet oppdrag, men mer fra samme nyhetskilde:

 

https://video.i24news.tv/details/_6009481406001

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...