Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fokkeslasken ---Jeg har sett tilbake i tid.Spennende er det som skjedde når man begynte å skrive om fra flat jord til rundt jord, rundt år 1550.

Du feiler allerede her: Man begynte IKKE å skrive om fra flat jord til rund jord rundt år 1550. Både vitenskapsmenn og geistlige var enige om at jorda var rund.

 

Det man derimot begynte å skrive om rundt denne tiden, var fra et verdensbilde med jorda i sentrum, til et verdensbilde med sola i sentrum. Men at jorda var rund var generell, allmenn kunnskap siden antikken.

 

Resten av det du skriver er dermed også bare tull...

 

Jeg burde ha lært nå, og blitt vant til hvor fantastisk elendige flatjordere er til å bry seg om fakta i sin argumentasjon, men lar meg fortsatt overraske. At man bruker vitenskapshistorien som argument uten å gidde å sjekke hvordan historien var, er imponerende.

Endret av theNiceOne
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når var det den sonden skulle lande på månen. En dato i mars?

Ca. 11 april 2019 i følge hjemmesiden til SpaceIL. 

 

http://www.spaceil.com/mission/

 

Den var opprinnelig en del av Google Lunar X Price konkurransen. Men ingen av deltagerne greide tidsfristen 31 Mars 2018. De fire gjenstående deltagerne fortsetter likevel med planlagte ferder i 2019 ser det ut til. https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Lunar_X_Prize

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jorden har form som en penis:

https://twitter.com/dick_earth?lang=en

 

 

De har slått seg sammen med torus-gjengen:

 

Dw9mt3WWwAY4Toq.jpg

 

 

Her er forresten beviset deres:

 

DlxYCBGW0AE5Zrm.jpg

 

 

Formørkelse byr de også på:

 

Dxr65FXVYAEfMU7.jpg

 

 

Her er noen tilhengere:

https://www.sciencealert.com/penis-satellite-space-google-maps-australia-marree-man-geoglyph

 

 

Mer info om dette:

https://www.huffingtonpost.com/2012/07/02/penis-shape-explanation_n_1642613.html?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Forfatterne av evangeliene kan jo tvert om ha lest profetiene, og tilpasset sin historie så den passet med forventningene...

 

Et typisk eksempel på det er jo Jesu fødsel. Familien bodde i Nasareth, men ettersom profetien sa at Messias skulle bli født i Betlehem, måtte de "finne på noe" slik at Maria kunne føde i Betlehem.

Lenke til kommentar

 

 

Her bare løper du fra debatten med halen mellom bena, som vanlig. Du svarte ikke på det du siterte.

 

At du ikke liker forklaringen har overhodet ingenting med "å løpe debatten". Du bare strør om deg med begreper i håp om at andre skal ta argumentasjonen din som troverdig. Hersketeknikker fungerer ikke på meg og det gjør deg bittelitt sint?

 

 

Det overrasker ingen at du er for inkompetent til å forstå fysikken som gjør at det å være på overflaten av en spinnende sfære med radius lik ca. 6000km ikke føles særlig voldsomt. Det betyr ikke at du har et argument, at du er for dum til å forstå.

Faktisk er det du som demonstrerer inkompetansen her. Dere kan ikke bevise noe av hva dere hevder annet enn en med en teori. Dermed må vitenskapsguttene inn med tro for at dette skal ha substans. TRO! The joke is on you buddy :rofl:

 

 

Da gir den faktiskt bittelitt mere mening. Den er tydeligvis laget for å vise overensstemmelse mellom matematikk og numerikk for lav-IQ flatjordere. Men ut over det er den fullstendig intetsigende.

 

Så du deler inn befolkningen ift. IQ om de tror jorda er flat eller rund. Her feiler du igjen; Tesla trodde jorden var flat og jeg vil veldig gjerne se at du argumenterer for at han ikke hadde tilstrekkelig IQ. Istedet lo han regelrett av slike som deg fordi dere ikke forstår at det er kun en teori som kun gir mening i eget hodet + krydret med litt fri fantasi som romskip, aliens etc.

 

 

Du har åpenbart ikke skjønt hva som skal til for at noe er historisk korrekt ("den mest korrekte boken som er skrevet"), i forhold til "nevner faktiske historiske hendelser". Robin Hood nevner Nottingham, og sammenfaller med faktisk geografisk informasjon. Samme med H.C. Andersen og København. Og Harry Potter og London etc. Og diverse romaner som omhandler 2. verdenskrig. Men det er en vesensforskjell fra for eksempel en roman som spiller seg ut i Berlin i 1945 og bøker som beskriver Berlin i 1945 historisk korrekt. Ja, du kan nok finne arkeologiske data som sammenfaller i punkter med bibelen (noe annet ville vært litt rart, siden skribleriene tross alt ble skrevet omtrent i den tiden). Men om den er historisk korrekt (som i en historiebok) er noe helt annet. Selv om en steintavle nevner Pontius Pilatus sier den absolutt null om omstendighetene rundt hva bibelen påstår skjedde, og gir altså bibelen null kredibilitet der. Og hva kom egentlig først, myten om Jesus + Pontius Pilatus og steintavla? Det er mange usikkerhetsmomenter her. Men verifikasjon av historiske data kan altså ikke bibelen stå for alene. Den er tross alt skrevet av mennesker med en helt klar agenda. At den er "diktert" av en allmektig gud faller på sin egen urimelighet. Da hadde den ikke hatt så mange interne selvmotsigelser og direkte feil. Dessuten er det beviser for at den har vært redigert flere ganger etter den først ble skrevet (også GT), se f.eks. denne.

 

Kan godt hende du er akademisk smart, men ville aldri satt deg til å bygge noe som helst fordi du mangler kapasitet for logikk. Du skriver "at den er 'diktert' av en allmektig gud faller på sin egen urimelighet". Du som ateist kan ikke fornekte at teorien om big bang måtte nødvendigvis være skapt av noe. Ingenting oppstår av seg selv.  De som tolker bibelen dit hen at den har interne selvmotsigelser og direkte feil forstår bare ikke hva det snakkes om. Jesus mettet 5000 med fem brød og to fisker. Dette handler ikke utelukkende om fysisk mat, men om det spirituelle i tillegg. Leser boken ordentlig og du vil forstå mer etterhvert. Om du lærer mer og mer ville du ikke forandret noe om du ser at noen bevist har manipulert skriften? Ta King James Version som er en versjon laget av Frimurerne på vegne av katolikkene. Skal man ikke fjerne dette eksemplet ettersom vi vet at Frimurerne og katolikkene er okkulte? De smarte tar ikke vitenskapsguttene sin variant, begraver hodet i sanden og benekter fakta fordi de selv vil være gud.

 

Om det ble avklart at kristendommen (bibelen) er den virkelige sannheten, ville du da tro på den?

 

 

Dette blir rimelig off-topic, men ta den konspirasjonsparanoiaen din et annet sted, vær så snill. Verdensomspennende superkonspirasjoner blir bare for dumt, selv for deg.

 

Og alt du kan komme med er konspirasjon og i tillegg paranoia? Ingen argumentasjon imot videoen? Fint når sannheten kommer dryppende litt etter litt slik at man ser hvem som virkelig er dum. Du benekter kanskje at JFK ble myrdet av CIA også?

 

 

Hvem skapte jorda, iflg. deg? Gud eller Satan? Om det var Gud, så bakte han inn de påståtte sammenhengene selv, og det er jo rimelig teit gjort, da. Hvem muliggjorde matematikk, Gud eller Satan? Om det var Satan som gjorde alt dette, så er jo Gud bare en liten pinglefjert. Forutsatt at noen av dem eksisterer, da. Benektelsen, selvmotsigelsene og den kognitive dissonansen sitter dypt i deg. Du bruker matematikk for å argumentere for en flat jord, men du benekter samtidig matematikk. Og du benekter fysikk, men bruker fysikk for å kommunisere paranoiaen din.

 

Kognitiv dissonans? Jeg? Anbefaler at du titter i ordboka og ser at den diagnosen er mer treffende for deg enn meg. Her viser du igjen at logikken ikke er din sterkeste side; Gud bakte dette inn slik at vi menneskene skulle se dette og bli klar over hvem vi egentlig kjemper i mot. Vil si at Gud er utrolig smart ettersom at han avslører satan i sin egen tekst. Derav har vi mennesker ingen unnskyldning ovenfor Gud ved å spille offer; jeg visste ikke, var ikke klar over, hadde ikke informasjon etc. Offerrollen er virkelig i vinden, så tror virkelig Gud tenkte på at  denmarxist-kommunistiske ideolog av indoktrinering som fører til helvete på jord burde avsløres også. Les bibelen og du vil se at det handler om triumfer. Gud vil alltid vinne og om det blir nødvendig kommer Han til å fjerne satan om vi mennesker ikke klarer ordne opp på egenhånd. Porten for de som tror er smal og for de som fornekter er den vid, hvilket betyr at det finnes flere idioter enn smarte mennesker her. Dessverre! Benekte matematikk og fysikk du liksom. Benekter kun i hvilken agenda dette blir brukt. Ikke lyv!

 

 

Du "mistenker" det ja. Men hvis du hadde forstått litt geometri, ville det vært enkelt for meg å bevise for deg at det er UMULIG! Skjønner du hva UMULIG betyr? Det betyr ikke at dere flatjordere har vært for late, for dumme eller hva som helst til å lage en ennå. Det betyr at det er teoretisk UMULIG.

 

Du kan f.eks. begynne med noe så enkelt som å tegne inn nøyaktig hvor sola er ved soloppgang her i Norge ved høstjevndøgn. En av de kjente og observerbare faktaene om høstjevndøgn er at ved soloppgang så er sola direkte i øst langs alle breddegrader. Det er UMULIG å tegne inn sola på en flat jord, slik at alle breddegradene har denne solprikken rett øst. UMULIG.

Rolig nå gutten min! Ikke komme inn i den SJW-mentaliteten. Noen hevder dette kan være direkte helsefarlig. Dette er jo ikke umulig, bare se ut vinduet hver dag. Virkeligheten kalles det og ikke science fiction.

 

 

Hvorfor skal vi tro på Gleson når kartet han laget er beviselig feil, noe både du, jeg og alle andre lett kan måle?

Å ja, du og andre flatjordere bryr dere jo ikke om noe er sant eller ikke, så lenge det støtter deres tro.

 

Når det gjelder kompass er det en svært enkel og logisk forklaring som stemmer perfekt med at jorda er en globe, men du er jo ikke interessert i faktaene...

 

Kartet til Gleson er misforstått og at flertallet derav ikke har oppdaget at lengdegradene er feil i SH og NH. Hva med hans 400 sider lange bok som debunker rund jord teorien? Håper du ikke blir lei deg denne informasjonen. Ikke glem at det er du som lever i en illusjon, mens de som tror på flat jord er de med virkelig bakkekontakt. Hva er den enkle og logiske forklaringen på at man trenger forskjellig kompass ift. som man er i SH eller NH?

 

Kartet, bare for deg gutten min:

 

 

Har dere det? Kan du bruke boken din til å fortelle meg vinkelen på sola ved soloppgang på høstjevndøgn? Kompassretningen fra Oslo til Madrid? Tidspunkt for soloppgang og solnedgang ved midtsommer i Sydney? Avstand fra Sydney til Perth? Solas høyde over oss? Neste solformørkelse?

 

Kan du i det hele tatt bruke boken din til å si om jorden er flat og rund som en pannekake, eller flat med fire hjørner?

 

Nå gjør du det igjen, du viser tydelig at du ikke bryr deg om hva som faktisk er sant, målbart og observerbart. Du bryr deg ikke om det du hevder er løgn eller sannhet, for da ville du ikke bare trukket på skuldrene av at kartene du viser til er beviselig løgn, og da ville du ikke påstått at bibelen forteller nøyaktig hvordan jorden er, når den ikke forteller noen av de tingene jeg spør om over.

 

Les bibelen og da vil du se følgende; flat jord, fire hjørner og et tak man ikke kan trenge igjennom. Hva du beskriver som sant, målbart og observerbart er det akkurat hva flat jord handler om. Ikke en teori slik badeballteorien er.

 

Les boken til Gleason og du vil finne alt du trenger der. Sol opp-/nedgang, avstander, solas høyde etc.

 

 

 

Et annet problem med 8-mile-squared formelen er at den blir mer og mer avvikende til det punktet at den aldri vil beskrive en sirkel/ball, men en parabel.

Hvem introduserte 8-mile-squared formelen?

 

 

 Er kilden lyssterk nok, eller tilstrekkelig reflekterende, er det bortimot ingen begrensning på synet til mennesket. De aller fleste stjernene du kan se på himmelen hver natt er flere tusen lysår unna f.eks.

Feil. Stjernene er mye, mye nærmere enn hva man tror. Samme prinsippet omhandler sola og månen. Om du ikke tror det er begrensning i synet hos mennesker burde du ta en nærmere titt på dette:

 

 

 At ting "forsvinner" fra dine og mine øyne er ikke ensbetydende med at den har gått over horisonten. Det betyr bare at objektet har kommet tilstrekkelig langt nok unna for at øyet ikke lenger har høy nok oppløsning til å oppdage objektet lengere.

Avstand i seg selv er ikke den begrensningen som spiller mest rolle for hva vi kan se med øynene, men størrelsen på objektet i kombinasjon med øyets oppløsning og avstand.

 

Argumentasjonen skifter. Så nå betyr det ikke at skipet forsvinner bak horisonten lenger idet det forsvinner ut av synet? Mer teori og ikke det enkle logiske svaret om at synet har begrensninger. Jo der sier du at synet har begrensinger, men i svaret over motsier du dette. Skal du bestemme deg for om synet har begrensinger eller ikke?

 

 

Om den har forsvunnet over horisonten så vil du ikke kunne se den uavhengig av hvor kraftig teleskop du en gang har. Derimot, som jeg sa over, hvis båten er av liten nok størrelse (en liten motorbåt for eksempel) så vil du ikke klare å se den uten hjelpemiddel selv før den noen gang har kommet fram til horisonten.

 

Man skal ikke tro sine egne øyne mao? Her er det flere variabler det skal tas høyde for enn at man rett og slett bruker sunn fornuft.

 

 

Som sagt i forrige post, og som du tydelig kan se på videoen du linker til, så er ikke "ute av syne" ensbetydende med at et objekt har gått over horisonten. :)

 

Takk for at du debunker deg selv. Da slipper vi å jobbe så hardt. :rofl:

 

Du bekreftet nettopp flat jord. At du endelig skulle la deg overbevise er ikke annet enn meget, meget hyggelig :)  Fornuften seiret til slutt! Velkommen etter.

 

 

At dette er profetier forutsetter vel at man tror på evangeliene som historisk sannhet. Forfatterne av evangeliene kan jo tvert om ha lest profetiene, og tilpasset sin historie så den passet med forventningene...

 

Her er du på tynn is. Profetiene må nødvendigvis har blitt formidlet på et eller annet tidspunkt. Om man bruker høna eller egget argumentasjonen synes jeg det vitner om litt lettkjøpt avvisning. Ettersom du har levd lengre enn meg og har mer erfaring trodde jeg du visste at høna nødvendigvis måtte komme først siden egget ikke kan oppstå av seg selv. Profetiene bekrefter hendelser fram i tid som man umulig kan tilpasses. Forøvrig er jeg enig i at bibelen er blitt justert og tilpasset etter at den var skrevet, men dette er foretatt av katolikkene og frimurerne hvilket har ingenting med bibelen slik den opprinnelig var. 

 

 

Om mange folkeslag faktisk stammer fra Jakob kan vel diskuteres. Noen tror jo vi stammer fra Afrika.

 

 

Det er nå en tolkning. Matteus sier i den norske bibelen at:

 

"For da skal det bli trengsler så store som det aldri har vært fra verdens begynnelse til i dag, og som det heller aldri mer vil bli."

 

og i King James:

 

"For then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be."

 

Det er ikke åpenbart at han snakker om menneskehetens selvutslettelse. Derimot snakker han om prøvelsene for Judeas folk, og sier at når de ser tegnet må de flykte opp i fjellene.

 

Geir :)

 

P.S. Linken til artikkelen om Kongebøkene er til engelske Wikipedia. Den norske artikkelen er ikke spesielt utfyllende der.

 

Denne Afrika teorien er Darwin og flokkmentaliteten, slik at man kunne skifte fra det individuelle til gruppetenkning. Fredag skal vi vise hvorfor folk tror man er fra fiskene forresten.

 

Man skal være påpasselig med hvilken bibel man leser. King James Version er laget av frimurerne i oppdrag for katolikkene. En ting de kristne glemmer er at Gud hater feiginger. De er i første rekke for avslag ved himmelporten. Han spør også i Psalm 94:16 - "Who will rise up for me against the wicked? Who will take a stand for me against evildoers?". Vi velger fighten så får man se ved dommedagen om hvordan man har levd er tilstrekkelig for at man kan gå inn den smale porten. Dette tar i alle fall ikke jeg som en selvfølge.

 

Det er jo sagt at man er seg selv sin verste fiende og det er ikke utenkelig at menneskeheten forsøker utslette seg selv. Dette er jo satan sitt mål siden han ble avvist av Gud og hans ultimate hevn. Klarer ikke svare deg på alle dine spm. men forsøker der jeg har informasjon.

 

10 min video om KJV:

Lenke til kommentar

Du feiler allerede her: Man begynte IKKE å skrive om fra flat jord til rund jord rundt år 1550. Både vitenskapsmenn og geistlige var enige om at jorda var rund.

Hvilke vitenskapsmenn og geistlige var enige om dette? Navn, takk!

 

Om man da skal konkludere ut i fra din argumentasjon, mente 99,99% av befolkningen at jorden var flat. I form av sin posisjon av makt og selvutnevnte gude-status skulle teorien tvingen over på folket som fornektet slik svada?

Lenke til kommentar

Copernicus døde 1543, da har du ett navn.

 

220px-Nikolaus_Kopernikus.jpg

 

 

Nicolaus Copernicus was a Renaissance-era mathematician and astronomer who formulated a model of the universe that placed the Sun rather than the Earth at the center of the universe, in all likelihood independently of Aristarchus of Samos, who had formulated such a model some eighteen centuries earlier.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus

Lenke til kommentar

Man skal være påpasselig med hvilken bibel man leser. King James Version er laget av frimurerne i oppdrag for katolikkene. 

 

 

Du må gjerne linke til en bibelversjon som du mener er troverdig. Men da illustrerer du jo også litt av problemet: Du kan hevde at de andre er laget av frimurere, men hvordan beviser du at din er den originale? Du kan påstå det, men ingen av oss leser hverken hebraisk eller gammelgresk særlig flytende, og vi har jo ikke originalene for hånden uansett. Så da sitter vi igjen med sekter og kirkesamfunn som sertifiserer sine egne bibelutgaver. 

 

Men om du vet om en alment anerkjent versjon som jeg kan sammeligne med de andre, så fortell meg gjerne. (Altså ikke en Gud dikterte til en tilfeldig amerikaner for noen tiår siden, uten å fortelle noen andre at han gjorde det.)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla var ikke dum. Han forsto meget godt at jorden var en globe.

 

Og slik ser du ut om du ser ovenfra og ned fra Guds perspektiv. Igjennom domen.

post-512501-0-46795200-1551885919_thumb.png

 

Copernicus døde 1543, da har du ett navn.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus

 

Les hva Gleason skrev om denne mannen.

 

I tillegg er denne fin slik at man kan trene logikken litt. Bare husk at den heliosentriske modellen ble laget av en Frimurer som ikke eide et teleskop :rofl: Fortsatt passasjer på badeballen?

Lenke til kommentar

Du må gjerne linke til en bibelversjon som du mener er troverdig. Men da illustrerer du jo også litt av problemet: Du kan hevde at de andre er laget av frimurere, men hvordan beviser du at din er den originale? Du kan påstå det, men ingen av oss leser hverken hebraisk eller gammelgresk særlig flytende, og vi har jo ikke originalene for hånden uansett. Så da sitter vi igjen med sekter og kirkesamfunn som sertifiserer sine egne bibelutgaver. 

 

Men om du vet om en alment anerkjent versjon som jeg kan sammeligne med de andre, så fortell meg gjerne. (Altså ikke en Gud dikterte til en tilfeldig amerikaner for noen tiår siden, uten å fortelle noen andre at han gjorde det.)

 

Geir :)

 

Her kan du ta en titt: https://www.esv.org

 

Er enig med deg i at dette ikke er fritt for problemer og det viser hvor lett man kan korrumpere et menneske. Ikke uten grunn at katolikkene fjernet boken om Enoch siden den beskriver hvordan englene falt for satan sin list. Det harmonerer ikke godt med hvordan katolikkene snakker varmt om over de 1000 englene eller hvor mange de har. Og da har du slik du godt beskriver sekter og kirkesamfunn som lager sin egen versjon. Imidlertid er det her løsningen også ligger. Deres versjoner er laget med utgangspunkt i noe og selv om vi ikke leser hebraisk eller gammel gresk er det oversettelser som er verifisert av såpass mange at man anse de som gode eksempler.

 

La meg gi et eksempel som jeg kom på nå i farten; det er alltid sagt at kvinner skal holde munn om en mann snakker. En gresk kvinne som har oversatt (og jeg tror det er i samarbeid med sin far) hvor begge er historikere sier at denne er feil. Hva sitatet faktisk sier er at kvinnene skal holde munn og lytte når de eldre kvinnene lærer bort noe. Altså ikke menn. Klarer ikke komme på hva forfatteren heter, men sender deg PM om jeg finner det igjen. 

 

Det er såpass mange forfalskninger av historien (les Anton Fomenko), Talmud og islam som ble startet av katolikkene bl.a. at man skal være påpasselig med hvem man lytter til. Derfor er vårt råd at man lever etter de 10 bud, leser bibelen i den versjonen man selv finner mest troverdig og forsøker lære. Forholdet til Jesus Kristus er personlig og kun via Han kan man nå Gud. Uansett er jeg mektig imponert over de menneskene som dykker ned i kaninhullene for dem er det mange av og de popper opp over alt. Se bare hva man har klart avsløre om tidslinjene som er blitt modifisert her;

 

Lenke til kommentar

Hvordan kan du tro på Gud og at jorda er rund?

Sånn 99,9% av kristne gjør det.

Men altså, kan du bevise at Tesla mente jorden var flat?

 

 

Men antar jo du ikke har noen beviser, så da er det meningsløst å påstå at han mente jorden var flat.

Uansett så vil heller ikke hva Tesla mente og trodde være noe fasit den ene eller andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...