Gå til innhold

Sharp viser muskler med ny 8K-skjerm til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra Linus sin opplevelse i video i innlegg #7, så ser det ikke ut til at Windows er kodet særlig brukervennlig mhp. respons med et slik oppsett, ihvertfall i oppsettfasen. Er rett og slett ville tilstander i dag kan det se ut til i selv Windows 10. Se selv litt ut i video..

Endret av G
Lenke til kommentar

G: Jeg tror det er Nvidia Mosaic-driveren som sliter i den videoen. Jeg har selv slitt med Nvidia Mosaic selv på langt lavere oppløsninger (2x2 FullHD). Jeg kjenner igjen det med at skjermene går i sort, tenker seg om, blinker litt, går i sort, kabler som må plugges ut og inn osv til det etter hvert setter seg.

 

Tommy: Enig i det. Jeg vil også ha pikslene fordelt ut over en større flate.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker vi ventet på at Vista skulle få mye bedre skalering av grafikken. Etter et tiår, en rekke Windows-utgaver og skuffelser hver gang har jeg mistet håpet på at det er nært forestående i hvert fall. Men kanskje om 10 år - hvem vet? Kanskje OS-markedet ser helt annerledes ut om 10 år og Windows er marginalisert til fordel for systemer som lar oss skalere grafikken bedre? (neppe som direkte årsak, men muligens medvirkende)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker vi ventet på at Vista skulle få mye bedre skalering av grafikken. Etter et tiår, en rekke Windows-utgaver og skuffelser hver gang har jeg mistet håpet på at det er nært forestående i hvert fall. Men kanskje om 10 år - hvem vet? Kanskje OS-markedet ser helt annerledes ut om 10 år og Windows er marginalisert til fordel for systemer som lar oss skalere grafikken bedre? (neppe som direkte årsak, men muligens medvirkende)

 

Ja, på noen fronter ligger Windows i mine øyne ihvertfall ett tiår bak der de burde være, skalering er en av disse tingene.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...