Gå til innhold

Molyneux: – Jeg er ferdig med pressen


Gjest Slettet+32asd4f

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"? Jeg forklarer disse ideene så lidenskapelig at folk tror dette er faste løfter. "

 

Hallo, når du er på Kickstarter og forventer at vi skal støtte deg ER det faste løfter. Det er derfor vi har flere milepæler, eller hva det nå heter på norsk. Ikke lov mer enn du kan holde, og kun lov mer hvis du får mer penger. Men jeg tror kanskje problemet er at han likr "å dele idéer." Å få en idé er helt enkelt. Det kan jeg gjøre hver eneste dag hvis jeg vil. Problemet er å lage dem til spill. Ingen kjøper en idé.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh , han står bak Fable, populus og Black and White.
Så jeg bryr meg ikke, håper han klarer seg videre i bransjen uten alle disse clickbait reporterne som angriper han.

 

Og jeg vil takke Gamer.no for og ha holdt seg unna alt dette media surret som har vert forrige år og nå, og heller fokusere på spill.

Visst man skal dømme folkene bak spillene så mye som i Usa så kan jeg se at det blir veldig lite attraktiv jobb og være i. (snakker om både fans og pressen i alle variasjoner)

 

Ellers så har jeg sett prosjekt gå verre, men Molyneux er jo en punch bag og lettest og mobbe.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pøh, PM dukker nok oppatt når han treng penger til det neste spillet di vil utvikle.

 

Offerrolla er grei å ty til når man ikkje vil innrømme egne feil eller mangler. Kvalmande oppførsel.

 

Egentlig skulle både PM og 22cans vore utestengt fra kickstarter slik di har behandla kundane sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er selv lei av Molyneux. Men de som velger å kickstarte et spill gjør dette fullt vitende om at spillet kanskje ikke blir som lovet, eller ikke kommer ut i det hele tatt. At spillet enda ikke er ferdig, og at det ikke er spesielt bra er ikke noe jeg er sur på Molyneux for, fordi det som sagt er noe man må være forberedt på når man kickstarter et spill. Sånn er det bare. Det samme med early access.

Det som er problematisk i forhold til selve Kickstarteren er hvis Molyneux bevisst har kommet med løfter som han ikke hadde planer om å oppfylle. Det er ting som tyder på det, og det er absolutt ikke greit.

Den andre kardinalsynden han og 22 cans begår er at de i praksis gir opp spillet, uten å ha levert produktet de har lovet, og begynner på et nytt prosjekt. Dette er det som virkelig provoserer meg, hvis de har ressurser til å begynne på et nytt spill så har de resursser til å fullføre spillet de allerede har solgt til flere tusen forbrukere. Om ikke de har nok så burde de likevel gi alt for å levere et produkt som er nærmest mulig ideen som opprinnelig ble solgt gjennom kickstarteren, og heller gå konk underveis. Da har de i alle fall prøvd.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er selv lei av Molyneux. Men de som velger å kickstarte et spill gjør dette fullt vitende om at spillet kanskje ikke blir som lovet, eller ikke kommer ut i det hele tatt. At spillet enda ikke er ferdig, og at det ikke er spesielt bra er ikke noe jeg er sur på Molyneux for, fordi det som sagt er noe man må være forberedt på når man kickstarter et spill. Sånn er det bare. Det samme med early access.

Tror du blander Kickstarter og Early Access her. Ved EA er spillet i spillbarn form, og det er strengt tatt kun det og tomme løfter du kjøper. I verste fall har du et spillbart spill. I beste fall holder de alt de lover, og vel så det. Det er en stor sjanse å ta. Utviklerne trenger ikke fullføre spillet sitt, fordi det som sagt er spillbart når du kjøper det. Selvsagt er det ikke lurt å ikke fullføre spillet, da de vil tape mye good will hos kundene. Sinte kunder kommer neppe tilbake.

 

Kickstarter er noe annet. Her kan du støtte tomme løfter så mye du vil, men du betaler ikke en krone før de har nådd beløpet de ønsker for å finansiere spillet. Du vet dermed nøyaktig hva du får - så lenge utviklerne holder løftene sine. EA er risikabelt siden de ikke har fått finansiert noe som helst, men ved Kickstarter er spillet 100% finansiert når du betaler. Dermed har du mye bedre garanti for at spillet vil bli ferdig. Eneste er at om de ikke når diverse milestones er det ting de ikke kan ta med, selv om de ønsker det.

 

Så ser man sånn på det er Kickstarter rimelig trygt, mens Early Access er svært risikablet. Men begge to ersterkt påvirket av hvordan utviklerne er. Seriøse utviklere kan fint bruke EA, mens PM ikke bør bruke noe som helst.

Lenke til kommentar

 

 

Så ser man sånn på det er Kickstarter rimelig trygt, mens Early Access er svært risikablet. Men begge to ersterkt påvirket av hvordan utviklerne er. Seriøse utviklere kan fint bruke EA, mens PM ikke bør bruke noe som helst.

 

Hverken Kickstarter eller Early Access er en garanti for noe, selv om prosjektet blir 100% finansiert. Du har i praksis gitt utvikleren en gave, ikke investert i noe. De får ingen straff om de ikke leverer. Jeg syns mye flott har kommet ut av Kickstarter men det er viktig å huske på akkurat dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er så enkelt som å si at "de har midler til et annet prosjekt, så får de fullføre det første først". Jeg som investor ville hvertfall blitt fly forbanna om de jeg lånte de X antall millioner, og de da brukte pengene til å ferdigutvikle sitt gamle prosjekt.

Men igjen, som med kickstarter, så er man vel "investor" der også, om enn med noe mindre midler (samt at du får ikke tilbake noen avkastning ^^ )


P.M. fortjener å få høvl. På tross av at vi trenger folk med talentet å se ting i nye perspektiv kombinert med ambisjoner, så er spill-mediumet såpass ferskt at det ikke tåler en løgnhals på høyde med P.M. At han stiller seg *så* butthurt opp i flere magasiner med sutring og forsvarsargumenter, vitner egentlig bare om at hans tid er over.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Ikke la Godus bli ditt siste spill. Et drittspill med eller uten Molyneux, selv om konseptet var kult var gjennomføringen helt elendig fra dag 1 og da sa Molyneux ifra at det ikke holdt mål men 22cans fortsatte samme stil og så det på Molyneux at dette var ikke noe han hadde tenkt. Dårlig management av Molyneux, helt klart men han har også fortsatt sitt potensial. Ønsker han all lykke fremover og hold kontroll over prosjektene ffs og gjerne fortsett med de modellene som fungerte tidligere.

Lenke til kommentar

Uhm, det er jo ikke noe nytt at PM lover mye mer enn han kan holde når det kommer til spillene hans. Så de som har backet selskapet hans på kickstarter har hvertfall ingen grunn til å sutre... alle som har fulgt med har visst dette i lang tid.

 

Uansett, offerrolle eller ei, liker fyren. og fable-spillene er virkelig solide spill som har gledet meg enormt hvertfall. Håper det kommer flere spill fra han, og nye lovnader, hah.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hverken Kickstarter eller Early Access er en garanti for noe, selv om prosjektet blir 100% finansiert. Du har i praksis gitt utvikleren en gave, ikke investert i noe. De får ingen straff om de ikke leverer. Jeg syns mye flott har kommet ut av Kickstarter men det er viktig å huske på akkurat dette.

Nettopp. Kickstarter er ikke "safe" i det hele tatt. Man må huske på at utviklerne forsøker å skape oppmerksomhet rundt sitt eget prosjekt. Jo flere (og gode) ideer som presenteres, jo større beløp samler man inn. Man må alltid ha dette i mente dersom man ønsker å investere i Kickstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...