Gå til innhold

Netscape-gründer støtter ny nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, lurer på hva denne baserer seg på? Webkit?

 

Høyt ambisjonsnivå virker det som, uansett, selv om jeg synes beskrivelsen av nettet som mer dynamisk vekker dårlige følelser. Signert meg opp for nyheter fra folka ihvertfall, så får vi se som det blir noe godt ut av det, gjerne en god adblock fra første versjon :)

Lenke til kommentar
Trenger vi virkelig flere nettlesere..?

 

Men logoen var jo tøff da..

Konseptet nettleser har egentlig endret seg veldig lite siden de første kom. Så hvis noen har friske ideer til hvordan konseptet kan videreutvikles så trenger vi absolutt det. Flere nettlesere som bare leverer det samme som alle andre trenger vi ikke. Faktisk har vi allerede alt for mange slike.

Lenke til kommentar

Høres jo spennende ut. De hevder det blir bedre støtte for ting, og at det gir oss noe som er mer moderne. Håper de lager noe som kjører veldig effektivt, sånn at det kan brukes på dingser som mobiltelefoner uten å bli en "fotlenke". 29-720_ball_chain.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Siden Microsoft slo Netscape på nettlesermarkedet har Internet Explorer ifølge New York Times vært såpass dominerende at nettleserutviklingen har på mange måter stagnert. Teknologiselskaper har ikke vært villige til å bidra og innovasjonen har stoppet opp

Jeg deler vel ikke helt den oppfatningen om stagnasjon, men dette er kanskje noe man må si for at RockMelt skal fremstå så mye klarere og bedre?

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
Siden Microsoft slo Netscape på nettlesermarkedet har Internet Explorer ifølge New York Times vært såpass dominerende at nettleserutviklingen har på mange måter stagnert. Teknologiselskaper har ikke vært villige til å bidra og innovasjonen har stoppet opp

Jeg deler vel ikke helt den oppfatningen om stagnasjon, men dette er kanskje noe man må si for at RockMelt skal fremstå så mye klarere og bedre?

Spørsmålet man kanskje kan stille seg er hva dagens Firefox, IE etc kan gjøre som ikke Netscape 3.0 kunne gjøre? Bortsett fra at dagens lesere er "sikrere", så er det også ett relativt konsept, dvs man beskytter seg ikke mot noe som ikke eksisterer enda. Men når alt kommer til alt er det ikke utrolig mye mer dagens nettlesere gjør, de viser tekst/hyperlinker og bilder. Dvs man hyper opp med en haug med flash, silverlight, java og annet dilldall som skaper flere frustrasjoner enn gleder, men jeg vil ikke kalle det for nytt eller utviklende.

 

Jeg aner ikke hvordan man kan gjøre en nettleser revolusjonerende, men synes det er morsomt at noen har ambisjoner om å forsøke, så får vi se hva de kommer opp med. Jeg er vel i utgangspunktet skeptisk og tror vel også at dette er ett PR stunt, men....

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at CSS, javascript og plugins har forandret ALT.

 

Websider i dag er langt mer interaktivt.

Sikkert for webutviklere, men jeg tror i mindre grad for oss brukere, hvertfall i positiv retning. Når ting popper over teksten, så blir jeg småirritert.. enten det er bildeserier(f.eks dingz.no) eller reklame. På den annen side er det vanskelig å se for seg hvordan "nettet" virkelig kan revolusjoneres.

Lenke til kommentar
Siden Microsoft slo Netscape på nettlesermarkedet har Internet Explorer ifølge New York Times vært såpass dominerende at nettleserutviklingen har på mange måter stagnert. Teknologiselskaper har ikke vært villige til å bidra og innovasjonen har stoppet opp.

Jeg er ikke enig med New York Times. Selv om IE har stagnert og bremset utviklinga så har ikke andre nettlesere det. Spesielt teknologiselskaet Opera har vært innovativ, uten at jeg vet helt hva Marc Andreessen tenker på. Han må gjerne komme med ennå mer innovative løsninger i RockMelt. Det ser jeg frem til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...