Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske noob og lurer på to ting.

 

Det ene er checkpoints som jeg ikke helt skjønner. Hvis jeg spiller også logger jeg ut før jeg kommer til et checkpoint, mister jeg all XP'n jeg har fått siden sist checkpoint da? Hvorfor er det checkpoints når det er online?

 

Det andre jeg lurer på er om loot forsvinner etter en stund? Hvis jeg dreper en boss også venter jeg i ti minutter også kommer jeg tilbake, er looten fortsatt der da?

Checkpoints er bare for å gjøre det enklere å komme seg videre. Når du dreper en fiende får du XP med en gang, og denne beholder du. Det samme gjelder ting du plukker opp. Alt checkpoints gjør er å gi deg et sted å starte om du dør, med mindre du starter ved liket ditt. Ellers har vi waypoints, som lar deg dra til byen og tilbake, samt til andre waypoints.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lvl 59 crusader..ville gjerne nå 60 før jeg begynte på act V, men det tok litt flere act IV Diablo runs enn jeg trodde.

 

Startet på torment 1, men endte med å gå ned til master når jeg fant ut hvor fort jeg levlet fra gearet mitt.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Jeg syns builden min fungerer veldig godt: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bifrost-2432/hero/35671204

OPS: Ser at jeg har "boss-build" for single-target. Ute blant mobs bruker jeg Twin Chakram istedenfor rapid fire, og wolf companion istedenfor mark of death. Vengeance bruker jeg fordi jeg syns det er gøy med ny spell hovedsaklig :p

 

Måtte ofre mye dmg-spells i starten for å få litt mer survivability. Kan vurdere å gå litt tilbake nå med nytt gear ^^

Lenke til kommentar

Noen som har noen ideer om gode DH skill builds?

her er mitt DH build, er bare 65, men det har fungert ganske fint så langt. http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#URXVPY!fhe!accbcZ

 

Jeg har en del toughness, så om du sliter litt med incoming damage kan det være greit å bytte "hardened" på evasive fire med en av backflip skill runene.

jeg bruker "elemental arrow" med "nether tentacles" for light healing / normal AOE under større pulls, og cluster arrow til burst.

"Battle scars" på "preparation" er grei til å heale, men "choking gas" på "smoke screen" er veldig optional.

Caltrops er også veldig optional, bruker ikke denne så ofte selv, grunnet rimelig høy toughness for å være DH.

og når jeg tenker over det så er de fleste passive skillsene mine urørt, så jeg har lite forklaring for dem.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk ikke sett noe om. Men såvidt jeg har observert så dropper alle diffs utelukkende lvl 70 items når man når opp dit, ulikt pre-RoS hvor man måtte spille på T1+ for at alle items var garantert lvl 60.

 

Torment 1+ vil være stedet man ønsker å farme bounties. Grunnen er pga. torment only legendaries samt at imperial gems kun dropper fra master og torment.

 

Jeg så også noen ingame istad som lurte på hvor det ble av greater cache som ble vist i betaen. Da kunne man kjøpe en greater cache i byen for 100 blood shards. Dette har de flyttet slik at rift bosses dropper loot tilsvarende en greater cache.

Lenke til kommentar

Kjekt å vite:

 

 

 

Death's Breath drop rates:

  • Normal – 15%
  • Hard – 18%
  • Expert – 21%
  • Master – 25%
  • Torment 1 – 31%
  • Torment 2 – 37%
  • Torment 3 – 44%
  • Torment 4 – 53%
  • Torment 5 – 64%
  • Torment 6 – 77%

 

Det står dog ikke oppført fra hva, men slik jeg har forstått det er Death's Breath lvl 61+ ekvivalenten til Demonic Essence, altså dropper de fra "Elites, Champions, Treasure Goblins, and certain major game events".

Lenke til kommentar

Jeg trekker forøvrig tilbake det jeg skrev om få oppgraderinger mens jeg lvlet. Etter 28 fullførte bounties og 5 rifts så har jeg bra nok gear til å farme T1. Rift bossene tar sin tid å få ned, men jeg er egentlig aldri nær ved å dø og kan dure på jevnt og trutt. Gjorde de 2 første riftene på T1 nå og de 2 legendaries som droppet var i en annen klasse enn de jeg fant på master. Lovende :)

 

Må skaffe meg mer dps, men har ingen store problemer med å overleve i T1 lengre.

Lenke til kommentar

Da var Malthael nede på T2, Tank monk + Wiz DPS. Fikk han ned på tredje forsøk etter at vi brukte de to første på å lære oss mekanikkene. 8,5 mill toughness og 22k healing på monken gjorde den udødelig, og wiz med 3 mill toughness og 450k ish damage stod for skaden. Alle items var selvfunnet i løpet av veien til Mal på T2 hele veien, gikk alle områder fullt ut men tok ingen om igjen.

 

Fantastisk morsom kamp, nydelig gamedesign! Om man lever eller dør faller kun på egne ferdigheter så lenge du passerer gearcheck, det er ingen urettferdig abilities eller 1shots som man må ha flaks for og overleve. Det ble litt hårete på slutten med alle skyene rundt omkring men han gikk ned med begge to fremdeles i live :) Kudos til Blizz for beste designede bosskamp i spillet!

Lenke til kommentar

De fins ikke. Det er ikke WoW.

 

"Byene" i D3 eksisterer stort sett kun for å få tømme inventory for ting når det blir fullt av loot.

Pluss du har Gem crafting og Armor crafting stasjoner der. Det er ingen "professions" som i WoW.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...