Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Bounties synes jeg var gøy. RNG var snill med meg og gav meg 2 legs fra 5 cacher.

 

Rifts var greit nok, men sikkert mer morsomt i party enn aleine. Synes kanskje at det tok litt i overkant lang tid å fylle monster-kill baren, men igjen, sikkert bedre i party.

 

At noen bytter ut flere items mellom 60 og 70 avhenger nok i stor grad av hvor godt gear man hadde fra før. Jo bedre gear man hadde, jo færre upgrades vil man nok finne ved første gjennomspilling. Nå har jeg kjørt én runde med 5x5 bounties (alle acts i samme game) og har bare 3 lvl 60 items igjen.

Ja, jeg hadde generelt halvbra gear fra kufarming før 1.6, så det tok ikke lang tid å bytte ut det meste med loot 2.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste et sted at med loot 2.0 når du starter ny char, så får man alltid legendary på hovedbosser.

 

Det stemte bra når jeg levlet crusadren min i går. Fikk på siste bossen i hver act.

 

Men når du dreper bossene igjen, er du ikke garantert legendary. Men, så hørte jeg på kripparian sin stream at hvis man resetter story progression, som gjør at du må starte på nytt i act 1, så får man legendary på hver boss igjen.

 

Dette er jo ganske bra, selvom man mister alt av waypoints osv, noen som vet om dette stemmer?

 

I teorien, hvis dette stemmer, så kan man jo resette storyen, starte som level 70 i act 1, og få en del legendarys fra alle bossene i de forskjellige actene

 

------------

Glem det, så flere diablo 3 streams gjorde det nå.

Så man blir level 70, resetter, gjør alle acts på nytt, sikret legendarys på hver boss.

Resetter igjen etter å spilt igjennom, begynner på nytt, sikret legendarys :p

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får kun legendary på act bosses dersom man er lvl 1-59. Malthael vil droppe legendary første gangen, uansett lvl. For å få ny legendary må man ta reset quests, og spillte alle actene og questene frem til Malthael.

 

Ergo: Det som lønner seg er å drepe alt frem til siste quest a5. Lvle opp til lvl 70, og så drepe Malthael. Reset quests vil nok neppe være lønnsomt nå som vi har adventure mode med bounties og rifts.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

At noen bytter ut flere items mellom 60 og 70 avhenger nok i stor grad av hvor godt gear man hadde fra før. Jo bedre gear man hadde, jo færre upgrades vil man nok finne ved første gjennomspilling. Nå har jeg kjørt én runde med 5x5 bounties (alle acts i samme game) og har bare 3 lvl 60 items igjen.

 

Oppgraderingen hos meg tok seg voldsomt opp når jeg begynte på adventure mode. Har vel fullført 3 eller 4 rifts nå og har kun en amulet og en ring igjen som er lvl 60. Så nå snakker vi :thumbup:

 

Det eneste jeg har å klage på er at progresjonen på bounties i en act lagres ikke om man feks disconnecter. Et spill som alltid er online bør ikke straffe deg om du disconnecter.

Lenke til kommentar

Tatt andre hovedboss i Act 5 nå med barbaren min, og har en Crusader på lvl 30. Så langt digger jeg RoS, til tross for at den presterer å ha noen av de mest irriterende fiendene i alle spillene til sammen dyttet inn i et lite område. Vi snakker drøssevis av små pissfiender som flommer over oss hele jævla tiden. Og da snakker jeg hvert femte skritt, omtrent. Fy faen så irriterende. Jeg kødder ikke når jeg sier jeg fikk 28 Enemies Killed på et spark. Heldigvis har barbaren et Ground Stomp som tar seg av de fleste, og Seismic Slam tar seg av de som eventuelt overlever, så det er holdbart. Men kan tenke meg jeg hadde klikket i vinkel om jeg ikke hadde hatt AoE. :p

Lenke til kommentar

Tatt andre hovedboss i Act 5 nå med barbaren min, og har en Crusader på lvl 30. Så langt digger jeg RoS, til tross for at den presterer å ha noen av de mest irriterende fiendene i alle spillene til sammen dyttet inn i et lite område. Vi snakker drøssevis av små pissfiender som flommer over oss hele jævla tiden. Og da snakker jeg hvert femte skritt, omtrent. Fy faen så irriterende. Jeg kødder ikke når jeg sier jeg fikk 28 Enemies Killed på et spark. Heldigvis har barbaren et Ground Stomp som tar seg av de fleste, og Seismic Slam tar seg av de som eventuelt overlever, så det er holdbart. Men kan tenke meg jeg hadde klikket i vinkel om jeg ikke hadde hatt AoE. :p

 

Jo takk du, satt å trøstedrikka 3 liter cola i en slags psykose etter de jævla mobsa der... Og dem som spretter og flyr overralt så du må targete en og en liten kukjævel å SATAN I SVARTE (W#TU#)TY/#T/QYT#GDGBHJGHBG!

 

UANSETT! Det er overstått, og jeg er svært fornøyd med den, men det lille som kunne irritere irriterte faenme godt også!

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Jo takk du, satt å trøstedrikka 3 liter cola i en slags psykose etter de jævla mobsa der... Og dem som spretter og flyr overralt så du må targete en og en liten kukjævel å SATAN I SVARTE (W#TU#)TY/#T/QYT#GDGBHJGHBG!

UANSETT! Det er overstått, og jeg er svært fornøyd med den, men det lille som kunne irritere irriterte faenme godt også!

 

Har tatt Mathaliel nå, og tror halveis seriøst at de har jobbet lenge med å få det siste området før ham så irriterende som overhodet mulig. Frem til andre hovedboss var det morsomt, men på den siste biten skrudde jeg ned vanskelighetsgraden til Normal og pløyde gjennom uten å sloss noe særlig. Faen ta den siste biten der. Stun! Stun! Frozen! Vortex! Frozen! Stun! Wall! Wall! FroWallTexStun! :p

 

Men, men. Nå var historien over for denne gang, så da var det verste over. Nå skal jeg først ta Adventure Mode en stund for å roe nervene, så blir det vel å slite seg gjennom historien med de andre klassene etterhvert - i coop, så klart. Ikke faen om jeg tar den igjen solo. :p

Lenke til kommentar

Har spilt fram til området før Battle ram saken på Torment 2 hele veien med en Monk/Wiz kombo. Jeg kjører full tank/utility/healer på monken mens Wiz kjører full damage. Vi var gearet for ~T2/3 før RoS og har jobbet oss gjennom alle områder fullstendig hittil og fått ned alle bosser på første forsøk, selv om flammemannen ble en skikkelig ress-fest :p Vi dinget 70 før Adria og fikk henne ned på første forsøk. Det tok en del tid da, med 1,18 Milliarder HP på henne og egentlig bare en full damage dealer. Hun gjør også sykt mye skade, men med all healingen og defense fra monk gikk det fint.

 

Synes blizz har gjort en flott jobb med å gjøre det utfordrende uten at det blir umulig å gjennomføre. Jeg har blitt tvunget til å gå veldig defensivt med monken, men nå er det faktisk mulig å kjøre defensivt og biddra i gruppen med sterke skjold, cyclone strike, healing mantra osv! Og med en Wiz i bakgrunnen som smelter fjes så blir det bra! :D

 

Eneste jeg vil klage på er droprate for den crafting saken "deaths breath". Så langt har jeg funnet 8 stykk eller noe sånt, og når nesten alt mulig koster slike for å crafte så får man ikke gjort alt man har lyst til :)

Lenke til kommentar

Fikk tatt litt bounties i går, så nå gleder jeg meg til å prøve rifts i dag!

 

Fått bytta ut litt utstyr, men jeg kjenner at jeg sliter med å legge fra meg det gamle nats settet(ring/boots), så sitter jeg fortsatt med gamle innas hjelm og bukse, SoJ og en gammel ammy. Så er litt igjen :p

Lenke til kommentar

Instance?

 

Diablo 3 er alltid online, så du spiller online selv om du spiller alene. Progresjonen din er derfor uavhengig av om du spiller alene eller med andre. Bedre gear finner man over alt. Det er vel en av de store forskjellene mellom Diablo og mange MMOs, at det "beste" gearet er like sannsynlig å droppe fra ei lita rotte du omtrent løper over som det er å finne det hos de vanskeligste bossene.

Lenke til kommentar

Nei i prinsippet ikke siden generel chat gjelder for "alle", ikke bestemt ut fra der hvor du er. Diablo er ikke et MMO, men et singleplayer/coop multiplayer (maks 4 stk) spill. Du kan selvsagt snakke med de som er i samme game som deg.

 

Ta deg en tur til youtube og se litt video så forstår du mer.

Lenke til kommentar

Okei. Men på general chat da, er det folk der? Kan man chatte med folk som er på general chat i samme området som jeg da?

 

Du kan chatte med alle som er på general chat, uavhengig av hvilket område du befinner deg i. Du kan til og med gjøre det fra character select screen :)

Lenke til kommentar

Har spilt fram til området før Battle ram saken på Torment 2 hele veien med en Monk/Wiz kombo. Jeg kjører full tank/utility/healer på monken mens Wiz kjører full damage. Vi var gearet for ~T2/3 før RoS og har jobbet oss gjennom alle områder fullstendig hittil og fått ned alle bosser på første forsøk, selv om flammemannen ble en skikkelig ress-fest :p Vi dinget 70 før Adria og fikk henne ned på første forsøk. Det tok en del tid da, med 1,18 Milliarder HP på henne og egentlig bare en full damage dealer. Hun gjør også sykt mye skade, men med all healingen og defense fra monk gikk det fint.

 

Synes blizz har gjort en flott jobb med å gjøre det utfordrende uten at det blir umulig å gjennomføre. Jeg har blitt tvunget til å gå veldig defensivt med monken, men nå er det faktisk mulig å kjøre defensivt og biddra i gruppen med sterke skjold, cyclone strike, healing mantra osv! Og med en Wiz i bakgrunnen som smelter fjes så blir det bra! :D

 

Eneste jeg vil klage på er droprate for den crafting saken "deaths breath". Så langt har jeg funnet 8 stykk eller noe sånt, og når nesten alt mulig koster slike for å crafte så får man ikke gjort alt man har lyst til :)

De dropper i all hovedsak fra elite packs eller bosser.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er ganske noob og lurer på to ting.

 

Det ene er checkpoints som jeg ikke helt skjønner. Hvis jeg spiller også logger jeg ut før jeg kommer til et checkpoint, mister jeg all XP'n jeg har fått siden sist checkpoint da? Hvorfor er det checkpoints når det er online?

 

Det andre jeg lurer på er om loot forsvinner etter en stund? Hvis jeg dreper en boss også venter jeg i ti minutter også kommer jeg tilbake, er looten fortsatt der da?

Lenke til kommentar

Er det instancer i diablo også? Dungeons? Hvor man finner bedre gears å sånn? Når man spiller online er det i samme act som når man spiller alene?

Tror ikke du helt vet hva Diablo egentlig er. Vi snakker et spill der du banker alt du ser av fiender, og alle fiendene slipper ting. Det er ikke instancer i spillet, men du spiller enten alene eller med opp til fire andre. Det igjen betyr at du aldri møter flere enn de fire andre du spiller med. Du vil med andre ord ikke se folk løpe rundt omkring som i f.eks Marvel Heroes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...