Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle items som ikke har perfekte stats er en skam og bør salvages umiddelbart!

 

Nå har du sikkert ikke vært med på et spill som har vært så populært heller ;P

 

Men ja, siste oppdatering så la de jo med forklaringer på error meldinger. før fikk man j obare opp "error XXXX" osv :p

Jeg har hørt om en og annen som har spilt Call of Duty.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om en og annen som har spilt Call of Duty.

Det har du nok, men vå var jo strengt tatt diablo 3 vesentlig mer populært en CoD (så vidt jeg vet, iallefall flere solgte kopier i starten).

Diablo 3 spilling fungerer greit, problemene oppstår jo når det er flere hundretusner som trykker og "spammer" AH heletiden.

 

Vi får bare krysse fingra for at de får økt serverkapasiteten fremover :)

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har kommet oss til Hell på Hardcore nå.. Og jeg må innrømme jeg er litt redd for å begynne =p

 

Finnes det en slags "mal" man kan følge? Som hvor mye dps man trenger, hvor mye armor, resistance osv? =)

 

Jeg spiller WD og kompisen min er monk..

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har kommet oss til Hell på Hardcore nå.. Og jeg må innrømme jeg er litt redd for å begynne =p

 

Finnes det en slags "mal" man kan følge? Som hvor mye dps man trenger, hvor mye armor, resistance osv? =)

 

Jeg spiller WD og kompisen min er monk..

 

Lenke til kommentar

kompisen min er monk..

Stakkars fyr....

 

Jeg kan vitne til dette, er på min monk nr. 8 atm og flesteparten har død på hell vansklighetsgrad. Mitt beste tips er hvis du ser arcane enchanted/horde eller invunerable minions spring så fort bena kan ta deg. De fleste andre mobs går veldig greit for monk. Også alltid ha den "hellige treenigheten oppe" Breath of heaven/Serenity/Blinding flash (kan velge runer selv).

 

For WD er det vel den self res passiven og ability som gjør deg usyndlig og rask som er nøkkelegenskapene.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om en og annen som har spilt Call of Duty.

Det har du nok, men vå var jo strengt tatt diablo 3 vesentlig mer populært en CoD (så vidt jeg vet, iallefall flere solgte kopier i starten).

CoD: MW3 - Within 24 hours of going on sale, the game sold 6.5 million copies in the U.S. and UK alone and grossed $400 million, making it the biggest entertainment launch of all time.

 

Diablo III subsequently set the new all-time record for fastest-selling PC game by selling over 3.5 million copies in the first 24 hours of its release.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Bare for moroskyld, så skal jeg liste de tingene jeg føler er ødelagt i spillet.

Just thinking out loud here, guys.

 

Glasscannon builds i Softcore som er høyst effektivt, men gir mye corpserunning og death-zerging.

Heavy tank build på Barb som gir lite DPS, men som gjør deg veldig vanskelig å slå.

- Begge disse tingene er helt motsatte ting, men problemet ligger i at begge buildsene er de eneste to viable builds i Inferno. Synd.

 

AH er helt ødelagt, og ser ut til å være skadet av høy DDoS'ing (ved å presse search utallige ganger oftere enn man trenger av alt for mange mennesker.)

- Commodity delen av AH var jo nede i over en uke, og det er lang delay fra når du trykker send to stash til det kommer. Og hvis man vinner en item på AH via bid eller buyout og serverene går ned for maintenance, så har man tapt de pengene. Vet ikke hvor mange hundretusen jeg har tapt på AH fordi det ikke funket overhodet. Veldig synd. Løsning? Fjern hele dritten. Ødelegger mer enn noe annet i mitt syn.

 

Inferno er alt for vanskelig!

- Nei, det var bare tull. Hoppet fra aktene er for stor, men det er overhodet ikke for vanskelig. Det eneste som er synd er at Barb er det eneste viable klassen til Inferno Hardcore. Spiller du noe annet, og du spiller Solo er du fort død.

 

Høy latency for Australia.

- Har lest mange klager fra Australere som sliter med høy ping, men Blizzard har selv sagt at de ikke tenker på å lage et serverhus i Australia, så da må de slite med høy ping. Utrolig synd. Søk på Youtube, så ser du noen helt forferdelige eksempler med opp til 5-8 sekunder delay.

 

De fleste spells og runes er tilnærmet ubrukelige, og blir deretter ikke brukt.

- Dette er desverre alt for sant, og viser hvor dårlige spell-designet er i spillet når så og si alle bruker de samme magiene across the board. Utrolig synd. Men det har de sagt at de skal fikse, så jeg gleder meg.

 

Inflasjon.

- Enkelt og greit et resultat av botter. Men når RMAH kommer opp blir det en fee for hver auksjon, og når bottere legger ut tusenvis av aksjoner så tjener Blizzard masse pengene på bottene. Så de gjør antagelig lite med å holde de i sjakk. Så for vanlige spillere kommer ting til å koste masse penger, og Blizzard tjener masse penger på botterne. Utrolig synd. Løsning? Skaff et ordentlig system og kjør ladder resets som i Diablo 2. (VÆR SÅ SNILL) Det var det som i Diablo 2 i mine øyne gjorde det så gøy å spille i alle de årene. Men der hadde man jo store problemer med Duping og etterhvert Runewords som blandet seg sammen og lagde sykelige bra våpen. Aner ikke hvordan goldhusene gjorde det, men på en eller annen måte klarte de å lage de itemsa.

 

Har ikke mer tid til å skrive mer, men har masse mer i tankene mine. Utrolig dumt at oppfølgeren til verdens beste spill skulle bli så dårlig. Men det kan Blizzard fikse. Spørsmålet er bare om de gjør det. (Husk at dette er mine meninger, så fyr løs med all kritikken dere har.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha! Så feil kan man ta. Jaja. Jeg spiste virkelig opp ordene mine der. :D Ja, du har selfølgelig helt korrekt. Herregud.. Flaut.

 

Skal ikke si at det jeg sier er 100% korrekt, men velger å tro at det er tilnærmet slikt det fungerer. Bare mer avansert så klart. Uansett så kan alle gjøre feil her i verden (og takk gud for det!). :)

 

 

Edit: Hmm. Var vist et par nye sider også med posts siden i går! o.O Får se om det er noe annet å kommentere på. >_>

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Nå har du sikkert ikke vært med på et spill som har vært så populært heller ;P

 

Men ja, siste oppdatering så la de jo med forklaringer på error meldinger. før fikk man j obare opp "error XXXX" osv :p

Hvilke andre spill må man ha spilt for å få lov å syns det er plagsomt med feil og problemer dag inn og dag ut, mener du? Og i mine øyne er det ikke greit at ting ikke funker, bare fordi spillet er populært. Det var forventet at det ville være populært, og tiden går og det blir ikke stort bedre heller.

Lenke til kommentar

For å ta opp det Romis sier. På generelt synes jeg spillet rett og slett ikke virker til å være så veldig polished. Det er varslet ganske massive endringer i balanse etter spillet er lansert. Mye har ikke fungert som det skal, og relativt sentrale elementer i spillet skal komme senere. (er jo ikke engang speech innebygd), En ting er å buke så lang tid med tradisjonell "blizzard-polish", men synes folk virkelig at dette har vært en lansering som har vært preget av polish?

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare for moroskyld, så skal jeg liste de tingene jeg føler er ødelagt i spillet.

Just thinking out loud here, guys.

 

Glasscannon builds i Softcore som er høyst effektivt, men gir mye corpserunning og death-zerging.

Heavy tank build på Barb som gir lite DPS, men som gjør deg veldig vanskelig å slå.

- Begge disse tingene er helt motsatte ting, men problemet ligger i at begge buildsene er de eneste to viable builds i Inferno. Synd.

 

AH er helt ødelagt, og ser ut til å være skadet av høy DDoS'ing (ved å presse search utallige ganger oftere enn man trenger av alt for mange mennesker.)

- Commodity delen av AH var jo nede i over en uke, og det er lang delay fra når du trykker send to stash til det kommer. Og hvis man vinner en item på AH via bid eller buyout og serverene går ned for maintenance, så har man tapt de pengene. Vet ikke hvor mange hundretusen jeg har tapt på AH fordi det ikke funket overhodet. Veldig synd. Løsning? Fjern hele dritten. Ødelegger mer enn noe annet i mitt syn.

 

Inferno er alt for vanskelig!

- Nei, det var bare tull. Hoppet fra aktene er for stor, men det er overhodet ikke for vanskelig. Det eneste som er synd er at Barb er det eneste viable klassen til Inferno Hardcore. Spiller du noe annet, og du spiller Solo er du fort død.

 

Høy latency for Australia.

- Har lest mange klager fra Australere som sliter med høy ping, men Blizzard har selv sagt at de ikke tenker på å lage et serverhus i Australia, så da må de slite med høy ping. Utrolig synd. Søk på Youtube, så ser du noen helt forferdelige eksempler med opp til 5-8 sekunder delay.

 

De fleste spells og runes er tilnærmet ubrukelige, og blir deretter ikke brukt.

- Dette er desverre alt for sant, og viser hvor dårlige spell-designet er i spillet når så og si alle bruker de samme magiene across the board. Utrolig synd. Men det har de sagt at de skal fikse, så jeg gleder meg.

 

Inflasjon.

- Enkelt og greit et resultat av botter. Men når RMAH kommer opp blir det en fee for hver auksjon, og når bottere legger ut tusenvis av aksjoner så tjener Blizzard masse pengene på bottene. Så de gjør antagelig lite med å holde de i sjakk. Så for vanlige spillere kommer ting til å koste masse penger, og Blizzard tjener masse penger på botterne. Utrolig synd. Løsning? Skaff et ordentlig system og kjør ladder resets som i Diablo 2. (VÆR SÅ SNILL) Det var det som i Diablo 2 i mine øyne gjorde det så gøy å spille i alle de årene. Men der hadde man jo store problemer med Duping og etterhvert Runewords som blandet seg sammen og lagde sykelige bra våpen. Aner ikke hvordan goldhusene gjorde det, men på en eller annen måte klarte de å lage de itemsa.

 

Har ikke mer tid til å skrive mer, men har masse mer i tankene mine. Utrolig dumt at oppfølgeren til verdens beste spill skulle bli så dårlig. Men det kan Blizzard fikse. Spørsmålet er bare om de gjør det. (Husk at dette er mine meninger, så fyr løs med all kritikken dere har.)

 

Alt det du nevner er bare bagateller, spør du meg. Alt i alt har Diablo 3 levert langt over forventningene mine.

 

Glasskanoner og tanks er nok et resultat av at folk vil spille lenger ut i Inferno enn de egentlig har gear nok til. Så de kommer seg videre ved å bruke billige triks som kiting. Meg selv inkludert.

 

AH har jeg ikke hatt noe problemer med, bortsett fra at commodities er slått av. Aldri opplevd å ha tapt penger. Om AH hadde blitt fjerna hadde jeg stoppet med Diablo på dagen.

 

Når det gjelder Australia, så synes jeg bare synd på dem. De blir rævpult av alt og alle når det kommer til gaming. Onlinespill prioriterer ikke servere der nede, sensurbyrået dems banner hauger av spill. De får ofte spill uker eller måneder etter resten av verden, fordi det er ulovlig å selge et spill som ikke har blitt sett på av sensurbyrået dems, og dette kan ta lang tid.

 

Botting er umulig å fjerne helt. Dette er ikke blizzard sin skyld, men spillerene. Noen få ødelegger for mange, slik har det alltid vært. Uansett så trur jeg effekten botting har på inflasjonen er sterkt overdrevent.

Lenke til kommentar

Nå har du sikkert ikke vært med på et spill som har vært så populært heller ;P

 

Men ja, siste oppdatering så la de jo med forklaringer på error meldinger. før fikk man j obare opp "error XXXX" osv :p

Hvilke andre spill må man ha spilt for å få lov å syns det er plagsomt med feil og problemer dag inn og dag ut, mener du? Og i mine øyne er det ikke greit at ting ikke funker, bare fordi spillet er populært. Det var forventet at det ville være populært, og tiden går og det blir ikke stort bedre heller.

Nei, såklart er det ikke greit at spillet ikke fungerer slik det skal. Blizzard visste nok selv at spillet ville bli veldig populært, men det betyr ikke at de vet hvor mye ressurser som krever av serverene. Det at du sier at det ikke har blitt noe bedre ang serverekapasiteten får du ta på din kappe. Jeg har ikke hatt noen problemer med loginserverene i den siste uken (som var veldig stort problem i starten).

 

Nå bruker jeg ikke AH så utrolig mye, så aner ikke hvor stort problemet er der. Men det har fungert veldig fint i det siste det og. Jeg har riktignok notert at de har hatt problemer med det også, men det er ting de fikser fortløpende.

 

Nå kan det jo også være at folk har mer problemer enn det jeg har hatt, noe som er sannsynlig mtp jeg ikke har hatt stort problemer de siste dagene.

Veldig mye syting iallefall, så noe må det være :)

Lenke til kommentar

Enig med Skurpu, det er ikke Blizz sin feil at det er bottere som fucker opp økonomien.

De er de jævla idiotene som kjøper gold sin feil, akkurat som i Wow.

 

Det er vel ingen skikkelig måte å stoppe de på heller. Blir litt som kampen mot narkotika, så lenge det er penger å tjene, så er det folk som vil drive med det :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

http://www.diablofan...page__p__924143

 

Om dette er sant er det rimelig ille :)

 

all teorien er vertfall riktig, men er det virkelig så ille? Og er det ikke egentlig forventet? Det blir jo intressant å se når RMAH kommer opp om det vil påvirke salget via 3-part

 

Noen liker å sette seg inn i mekanismen til spillet. ;)

 

Og noen liker å gjøre ting mer komplisert enn det trenger å være ;)

 

Når det gjelder MF er det KISS som gjelder.

 

Jepp. Jeg hører nok litt til på begge sider. :p

 

Tja det kommer jo ann på personen. Som sagt noen vil sette seg inn i mekanismene, og da holder det ikke med en KISS versjon. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...