Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er det mulig å rebinde mouse keys slik at jeg kan bevege meg med right key samt ikke caste noe spell med mouse keys overhodet? Irriterer meg grønn over å attacke når jeg egentlig vil flytte meg.

 

Du har en "move" bind i keybinds. Er defualt til M tror jeg, Hvis du holder den inne kan du flytte deg uten å attacke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du i det hele tatt spilt diablo 3? Det er ikke bare å ha bra gear og bashe løs på alt man finner. Om man ikke dodger abilities motstanderne gjør så dør man nesten uansett. Du fremstår bare som en idiot når du uttaler deg om noe du helt tydelig ikke vet noe om. Ser ikke helt logikken din heller da Diablo 2 stort sett var museknapp 1 og 2 på normal difficulty. Kom tilbake og diskuter om hvorvidt Diablo 3 er vanskelig eller ikke når du har tatt Inferno.

 

Jeg har spilt Diablo 3 og drept King Luric så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om. Har spilt gjennom Diablo 1 mange ganger og dette var ganske likt Diablo 3 i den grad du bare har 2 ulike knapper - 1 knapp for å angripe og de andre knappene er for å drikke potions.

 

I Diablo 3 har de lagt til et par ulike angrep og det nærmer seg vel Sorcerer-klassen i Diablo 1 som blant annet hadde Mana Shield, Chain Lightning, Fireball og Golem.

Gode spillere ville ha byttet skills/spells fort "on the fly" så derfor la de inn en pause på bytting av skillsene for å forhindre dette.

 

Dersom du syntes dette er for vanskelig så tilhører du flertallet, men gode spillere er ikke i målgruppen til Blizzard.

 

Titan Quest er mye vanskeligere og mer krevende enn Diablo 3, har bedre grafikk, mange flere klasser og abilities og det støtter 120hz. Dette er litt skuffende med tanke på at Titan Quest er 6 år gammelt.

 

Men det gir mening, hvorfor skal Blizzard lage god grafikk når flertallet har for dårlige pcer til det likevel? Dette er også grunnen til at det er så lite monstere i Diablo 3, det er mange som ikke har gode nok pcer til å ha for mange monstere på skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du spiller litt videre så blir det faktisk ganske fullt med monstere etterhvert.. Hva mener du med at man har 2 ulike knapper? man har faktisk 6 ulike spells til en hver tid på d3. Å skifte imellom spells er heller ikke mye jobb.

Man har en knapp (q) for potions.

 

Selv om man kunne bytte skills "on the fly" på d1 og d2 så brukte man sjelden/aldri mer enn 2-4 skills. I D3 varierer man mellom 6 spells på engang, man må også bruke defensive skills i en mye større grad en før.

Fra man starter på nytt til man har drept King Leoric så går det 40 min om man smårusher, du kan ikke mene at det er grunnlaget ditt på å dømme spillet?

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om!

 

Angående grafikken.

Jeg vil heller at spillet skal flyte bra så jeg får vært så effektiv som mulig, enn at jeg skal ha spraglende detaljer som gjør små items vonde å se, monstere vondere å se osv.

Å at fler får nye spillet gjør da heller ingen ting.. Oh lord..

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...Men det gir mening, hvorfor skal Blizzard lage god grafikk når flertallet har for dårlige pcer til det likevel? Dette er også grunnen til at det er så lite monstere i Diablo 3, det er mange som ikke har gode nok pcer til å ha for mange monstere på skjermen.

Det gir mening ikke pga dårlige pc'er men fordi spillet skal ut på konsoll.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Elsker det selv, eneste jeg har å utsette er vel at noen av monstrene er litt vel like de som var i 2. Men det har jo ekstremt lite å si, så sier hvor bra det er, hehe.

Lenke til kommentar

Hahah, nå har jeg lest igjennom de siste 4-5 sidene i tråden her og humret godt.

 

Det virker som 90% av klagingen går på at folk har hatt litt problemer med lagging/disconnects under de første dagene til et av tidenes mest solgte online-spill. (Ja dette er et online spill, bare akseptér det faktumet, og det er blizzards mest forhåndsbestilte produkt noensinne.)

 

Hvis Diablo 3 skulle hatt en "offline modus" hadde de aldri i verden turt å ha med auksjonshuset for ekte penger som blir åpnet snart. Ingen har noensinne hatt noe liknende inne i et spill før og de vil jo ikke risikere at folk har muligheten til å nærme seg det som skjer bak kulissene når items dropper av den grunn. Hacking og duping av items hadde vært katastrofalt så et rent onlinespill er eneste logiske løsningen.

 

Selvfølgelig vil det være en innkjøringsperiode med litt serverproblemer, launchen kunne jo gått smoothere enn den har gjort men det kunne jo også gått mye verre. De aller fleste har jo fått spilt smertefritt, er jo alltid de som sliter som går på forums og nerdrager.

 

Har spilt litt forskjellige karakterer med forskjellige venner så har ikke kommet lengre enn act 3 normal, men jeg synes spillet er helt fantastisk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, nå føler jeg meg dum

 

Jeg trodde det ikke gikk ann å mappe skills på andre buttons etc, og at jeg måtte ha primary, defensive, focus etc etc.

 

Men det går jo det, nå har jeg mappet 3 defensive abilities på 1-3 fordi jeg er monk tank. Wow, ferdig med spillet og skjønte det først nå.

 

Fks når du skal velge primary på mouse 1, trykker man bare på pillene der oppe for å velge en annen ability enn primary fks defensive hvis du vil ha den på mouse 1

 

Takk for infoen, visste egentlig ikke hva elektiv mode gjorde. Men forstod det nu etter innlegget ditt.

Lenke til kommentar

...Men det gir mening, hvorfor skal Blizzard lage god grafikk når flertallet har for dårlige pcer til det likevel? Dette er også grunnen til at det er så lite monstere i Diablo 3, det er mange som ikke har gode nok pcer til å ha for mange monstere på skjermen.

Det gir mening ikke pga dårlige pc'er men fordi spillet skal ut på konsoll.

 

Aaah, såklart! Da forstår jeg, og planen er sikkert at konsollspillere skal skulle spille sammen med pc-spillere. Da MÅ spillet være såpass enkelt så ikke du blir handicappet av å ha med en konsoll-spiller på laget..

 

De har ingen planer om konsollrelease foreløpig.

 

Tviler på det er tilfeldig at systemkravene er så lave at konsollene kan kjøre det flytende og at kontrollsystemet er tilrettelagt for håndkontroll og ikke mus/tastatur..

Om du spiller litt videre så blir det faktisk ganske fullt med monstere etterhvert.. Hva mener du med at man har 2 ulike knapper? man har faktisk 6 ulike spells til en hver tid på d3. Å skifte imellom spells er heller ikke mye jobb.

Man har en knapp (q) for potions.

 

Selv om man kunne bytte skills "on the fly" på d1 og d2 så brukte man sjelden/aldri mer enn 2-4 skills. I D3 varierer man mellom 6 spells på engang, man må også bruke defensive skills i en mye større grad en før.

Fra man starter på nytt til man har drept King Leoric så går det 40 min om man smårusher, du kan ikke mene at det er grunnlaget ditt på å dømme spillet?

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om!

 

Angående grafikken.

Jeg vil heller at spillet skal flyte bra så jeg får vært så effektiv som mulig, enn at jeg skal ha spraglende detaljer som gjør små items vonde å se, monstere vondere å se osv.

Å at fler får nye spillet gjør da heller ingen ting.. Oh lord..

 

6 knapper er ikke like utfordrende som for eksempel 12 knapper eller 15 knapper.

Tenk om du bare hadde 1 knapp? Det blir ikke vanskeligere med mindre, det blir enklere.

 

Ang grafikken..Spillet flyter ikke bra, det er låst til 60hz...

Uansett, det er vanlig med pc-spill at du kan velge mellom lav eller høy grafikk. I Diablo3 kan du ikke det, du har bare lav grafikk eller lavere grafikk.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som mister achievements? Jeg får støtt og stadig "Achievement earned" selv om jeg husker at jeg har fått den før. Og nå ser jeg at jeg har 860 Achi points, men jeg hadde 1000 i går.

Har f.eks. ikke ach for skelly king og 1. boss i nightmare, selv om champen min er i hell nå...

Lenke til kommentar

Har nå testet Diablo 3 gjennom act 1 et par ganger, kommer ikke til og bli kjøp. Føltest akuratt som og spille Diablo 1, og det er mange mange år siden, spill har utviklet seg. Hvordan de kan bruke 10 år på og gi ut noe så likt vet ikke jeg. Hjelper heller ikke at jeg hele tiden sitter og tenker på et annet spill og venter på helgen så jeg kan spille TSW igjen ^^

Hvordan spillte du igjennom act 1 et par ganger uten at du har kjøpt det? Guest Pass? Isåfall så er ikke Sistebossen i Guest passet sistebossen i act1.. Er mye igjen av act1 :p

 

Den største feien er mangel av ladder gjør det meningsløst å spille. Se for dere at divisjonene opphørte i fotball og lagene spilte mot hverandre på måfå uten å føre noen som helst form for rangering.

Tja, det kommer jo PVP Arena etterhvert, hvor man kan pvpe grupper mot grupper. Blir vel en slags rank\points ting der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...