Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen rifts er imo skikkelig vanskelige. Hadde en igår hvor første nivået bestod utelukkende av wraiths i forskjellige fasonger, MASSE wraiths. De tok knekken på min stakkars WD ganske mange ganger.

 

Det kommer selvfølgelig an på hvilken vanskelighetsgrad man spiller på. Men på T1/T2, hvor jeg farmer, har det som tidligere var vanskelig nå blitt utrolig irriterende. Er for mye som prøver å stikke av i dette spillet :grin2:

 

Men angående rifts så føler jeg ikke at Blizzard har truffet helt på balansen. Det var helt klart meningen at rifts skulle ta lengre tid å gjennomføre enn en vanlig bounty, men måten de valgte å gjøre det på er litt høl i hue etter min mening. Enkelte områder har så få mobs at det blir rett og slett kjedelig. I tillegg skulle man jo bli ekstra belønnet iom at rifts tar sin tid, men jeg ser egentlig ingen grunn til å gjøre rifts fremfor bounties. Sånn sett ser jeg nesten ingen grunn til å gjøre rifts i det hele tatt.

 

Og det med legendaries varierer noe voldsomt. Gjorde 5 rifts på rad her en dag uten å få en eneste legendary, mens andre dager får jeg endel, så det er egentlig klin umulig å legge merke til om dropchance er buffet. Det eneste jeg har lagt merke til etter endringer som er gjort er at det nå er usedvanlig kjipt å åpne kister (takk for den dere som sørget for det), og at treasure goblins kan gå litt bananas. Har ved to anledninger ganske nylig fått 2 legendaries fra samme goblin.

Lenke til kommentar

Blir Reaper's Fear farming i morgen!

 

Skuffende at det ikke var noen Monk endringer. DR:SB er en grei nok Lightning generator, men gud som jeg savner Fist of Thunder. LTK - Scorpion Sting har en helt forferdelig hit-box og Cyclone Strike- Eye of the Storm har virkelig ikke høy nok skade. Får spille videre på DHen å håpe mot alle odds at Shard of Hate faktisk dropper for henne.

Lenke til kommentar

Allerede drittlei av RoS nå, kun 50 timer spilt. Har nådd 1 mil dps med monken, men nå virker det som om upgradsa aldri dropper. Nå er det samme gamle visa: alle legendaries som dropper er bare jævla dritt. Trodde blizzard hadde fiksa dette, jeg...

 

I tillegg begynner jeg å gå tom for gull. Hadde 75 mil gull ved start, nå har jeg 5. Altså, uten AH er gem-prisene helt latterlige. Det verste er jo at du trenger den aller beste gemen for å crafte noe, i tillegg til rare/blue/white mats OG en legendary mat... EDIT: og det du crafter til og med er dritt de to første gangene... Nei, hadde troa på RoS men jeg er skuffa

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Nå kommer det straks en patch som fikser dette med crafting. Gem qualityen blir redusert fra flawless royal til marquise. I tillegg buffer de drop chancen for leg materials med ca. 3x (f.eks fra 14 til 44% på torment 3).

 

Hvor farmer du? Jeg var også redd for dette med gold, men etter at jeg og et par kompiser etter hvert startet å farme T2/3 er det ikke lenger noe stort problem. I tillegg selger jeg alt av gult jeg finner/gambler fra kadala siden jeg omtrent ikke kan finne gule upgrades lenger. Jeg starte RoS med 145m gold, har 5 igjen, men bare i dag har jeg dratt inn ca. 20m før jeg craftet to flawless royal topazer til wizen :p

Lenke til kommentar

Er ikke det som er tingen med de bracers, er liksom det spesiell legendary stat, noe som er nokså bra. Skal crafte det til wizarden min også med 20% fire dmg increase + gainer arcane power når folk plukker opp health globes etc. Mitt nåværende spec er ganske arcane power heavy, hadde ikke skadet med ekstra arcane power per health globes.

Lenke til kommentar

Testet noen minutter i patchen nå. Kan hvertfall trygt bekrefte at legendary mat drop chancen er på nivå med deaths breath :) Jeg kjørte et run hvor jeg tok flere av de unique monstrene jeg har farmet en stund på torment 3, men ikke funnet en eneste mat fra. På dette runet fikk jeg fra fire av syv monstre som kunne droppe de tingene jeg lette etter, noe som gjenspeiler dropraten i T3 ganske greit (44% sjanse).

 

Med reduksjonen av gem fra flawless royal til marquise er det først og fremst strømmen av forgotten souls som kommer til å begrense craftingen virker det som.

 

Jeg var også redd for at de hadde nerfet Frozen Orb, men den er fortsatt like bra. Den har som de skrev i patchnotes fått litt mindre aoe, men det er ikke værre enn at man såvidt legger merke til at hitboxen har blitt litt smalere, og at de små shardsa som spruter ut av selve orben gjør litt mindre dmg. Fortsatt OP!

 

  • Denne endringen likte jeg :)

    Haunt
    • Reduced Mana cost from 200 to 50
    • Increased base skill damage from 1465% over 6 seconds to 4000% over 12 seconds

 

Greit nok. Men er megaskuffet over WD endringene. Filosofien deres er bare helt på trynet. De innser at problemet til WD er at han bruker mye mana, og må vente lenge for å regenerere, men istedenfor å fikse problemet i seg selv så buffer de en haug med skills man skal bruke mens man venter. Nei. WD er fortsatt broken etter at de nerfet Vision Quest til helvete og tilbake.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Greit nok. Men er megaskuffet over WD endringene. Filosofien deres er bare helt på trynet. De innser at problemet til WD er at han bruker mye mana, og må vente lenge for å regenerere, men istedenfor å fikse problemet i seg selv så buffer de en haug med skills man skal bruke mens man venter. Nei. WD er fortsatt broken etter at de nerfet Vision Quest til helvete og tilbake.

Jeg vil ikke si at WD er broken til helvetet og tilbake, men den har sine litt for store svakheter i forhold til wizard.

Med wiz, ihvertfall slik min var bygget så kunne man ved hjelp av 3 skille buffe opp både dmg og toughness i 2 minutter. Flere av de wizene jeg spiller med ligger jo av den grunn permanent på 1.1-1.3 mill dmg.

 

Med wd'en min og kan jeg riktignok greie å passere dette om jeg både er litt heldig og velger å bruke buffskils med omhu. Senest i går var jeg oppe i 1.6 mill dmg, hvilket jeg og tror jeg det meste jeg kan få per i dag. Problemet mitt er da at dette varer bare i 20 sekunder og at jeg er avhengig av at det har droppet nok healtglobes og at intensiteten av mobs er tykk nok når jeg bruker skiller min.

For min del er ikke mana et direkte problem, så jeg kunne heller ha sett litt justeringer gjort på dmgbuffene mine. Men jeg vet det at om jeg endret en skill til noe annet enn en som genererer mana er dette og et problem.

 

Edit: kan jo være verdt å nevne at jeg ikke bruker noen skills som genererer mana.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Nå kommer det straks en patch som fikser dette med crafting. Gem qualityen blir redusert fra flawless royal til marquise. I tillegg buffer de drop chancen for leg materials med ca. 3x (f.eks fra 14 til 44% på torment 3).

 

Hvor farmer du? Jeg var også redd for dette med gold, men etter at jeg og et par kompiser etter hvert startet å farme T2/3 er det ikke lenger noe stort problem. I tillegg selger jeg alt av gult jeg finner/gambler fra kadala siden jeg omtrent ikke kan finne gule upgrades lenger. Jeg starte RoS med 145m gold, har 5 igjen, men bare i dag har jeg dratt inn ca. 20m før jeg craftet to flawless royal topazer til wizen :p

 

Torment 2 alene eller torment 4 i gruppe. Jeg spiller kanskje 2 timer om dagen, og om jeg bare spiller rift får jeg kanskje inn 5 mil. Det holder jo ikke til èn gem-upgrade engang. Ja, det er ihvertfall jævlig bra de fjerner gem-cost på legendary crafting, har allerede brent meg to ganger på cains som var helt dritt.

 

Hvor mye må du spille for å få 20 mil på en dag? Og er det noe spess farming, eller bare rifts?

Lenke til kommentar

For de som ikke har fått med seg de siste hotfixene:

 

Last Updated - April 9th. Items with an asterisk (*) are most recent.

 

General

  • Kadala's Legendary drop rate has been increased.*
  • Unique Monsters now use the same loot table as Champions.*
  • The bonus Legendary drop rate for Nephalem Rifts has been increased from 25% to 100%*
  • The number of chests that spawn across Sanctuary has been reduced.*
  • The Unique Ebenezer Samuel no longer spawns 100% of the time on higher difficulties.*
  • The following change from the Patch Notes has been reverted:
    • In Campaign Mode, Manglemaw now only drops loot and gives XP before the player progresses to the Chancellor's Tomb quest*

Items

PS:

Unique monsters innebærer alle med blått navn, slik som Razorclaw, Manglemaw osv. Det gjelder IKKE blå goblins, bosser, rift guardians og liknende.

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Unity og follower item fungerte i beta hvertfall. Man var ikke udødelig, men klarte seg vesentlig bedre enn vanlig. Jeg har cannot die på enchantressen min, men spiller jo omtrent aldri solo så det spiller jo liten rolle i grunn. Ikke har jeg noen unitys heller :p

 

Om det var RNG eller ei vet jeg ikke, men på 3 riftruns istad (T2) høstet jeg inn 4 legendaries og 2 souls så skulle tro at buffen virker. Men en annen i party fikk bare 1 leg og ingen souls :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...