Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

For min del gir HC en ekstra dimensjon når jeg holder på å drite meg ut, med å pulle litt for mange fiender. Man blir automatisk mer "survival-fokusert", og jeg bryr meg mer om karakteren jeg spiller.

 

Når det er sagt koser jeg meg i både sc og hc, men de gir meg helt forskjellige opplevelser.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min holy crusader begynner å bli helt greit gearet nå. Clearer t3 lett og t4 går ganske fort, på groups... Min single target dmg er soso. Vet ikke om det er verdt å ha phalanx - bowmen når jeg har +60% holy dmg på gear.

Også usikker på hvilken Law of Valor rune jeg skal gå for. Wrath reduction er grei, men vet ikke om den er bedre enn crit damage. Har også prøvd neph glob runen, men vet ikke hvor mye den gir, movementspeed er fin men vil ikke gimpe dmg for det. /discuss?

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Syncz-1441/hero/38463631

 

*edit Ser profilen der har noe wonky stats, self buffed med LoV bare har jeg 893k sheet damage

9.5 mill thoughness og 57% +holy damage.

 

Så vidt jeg har forstått tar ikke profilen med nephalem stats og skills, så det er nok forklaringen din på hvorfor sheet damage/tough osv er forskjellig.

Lenke til kommentar

 

HC gir meg en utfording som jeg ikke finner i SC

Mulig jeg tar feil her, men HC forandrer da ikke utfordringen på noen måte, gjør det? Du kan forsåvidt drepe noen mobs ved å rezze om og om igjen, men de blir da ikke i utgangspunktet sterkere ? Og kan ikke si utifra min erfaring at det er en taktikk som er relevant særlig ofte.

 

 

"rezze"? Er ikke noe ressurection i HC. Dør du, så dør du for godt.

Lenke til kommentar

 

 

HC gir meg en utfording som jeg ikke finner i SC

Mulig jeg tar feil her, men HC forandrer da ikke utfordringen på noen måte, gjør det? Du kan forsåvidt drepe noen mobs ved å rezze om og om igjen, men de blir da ikke i utgangspunktet sterkere ? Og kan ikke si utifra min erfaring at det er en taktikk som er relevant særlig ofte.

 

 

"rezze"? Er ikke noe ressurection i HC. Dør du, så dør du for godt.

 

Ja ... Poenget mitt var at det ikke er mulig i HC, så på den måten blir spillet litt vanskeligere.

Lenke til kommentar

Synes de skal ordne loot-system, er allikavel ikke så bra som mange tror. Ser mange grinder T4-6 men ikke noe spesielt dropper når man gjør det, det er 99.9% det samme som T1 bare det går tregere og ... ja, på HC er det langt større sjanse for å dø etc.

 

Det jeg sier at T6 skulle faktisk droppet bedre .... Thunderfury for eksempel, men nei, Du kan grinde normal å få thunderfury som er bedre eller like bra.

 

Merker dette nå som man nesten har nådd T5-6 gaming, ser ingen grunn å gjøre det da det går så mye tregere og sjansen er ikke mye bedre med tanke på at man bruker mye lenger tid enn på T1.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Dem kunne startet med å fikset både RNG og smartloot for min del
Den ekstreme mengden med Blackthorne's og str items det dropper for meg som WD er helt latterlig. Og førstnevnte ser jeg flere og har problemer med.

Ellers kunne dem gjerne ha økt dropraten fra T2 og til T6 slik at det hadde forsvart seg å spille på høyere torments. Og det kunne gjerne vært lagt til mer og bedre loot på høyere torments.

 

 

Litt artig lesning:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12504871619?page=1#1

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hvordan er det folk farmer om dagen egentlig? Går det i rifts og bointies? Selv spiller jeg gruppe på bounties normal slik at man får flest mulig horadrics på kortest mulig tid. Tar en rift i ny og ne... Lite items som dropper syns jeg, rundet 700k dmg buffed med wizard nå og sliter med å komme videre...

 

Levler istedet opp alt annet av chars, mangler bare barb så har jeg alle på 70 :p

Lenke til kommentar

700k var ikke stort. Har du husket å enchante itemene dine så du får mer dmg? En kompis av meg kunne heller ikke forstå hvorfor han aldri ble bedre, men han enchantet jo ingenting heller så det var jo ikke så rart. I tillegg lette han etter feil stats når han først sparte på noe.

Lenke til kommentar

700k var ikke stort. Har du husket å enchante itemene dine så du får mer dmg? En kompis av meg kunne heller ikke forstå hvorfor han aldri ble bedre, men han enchantet jo ingenting heller så det var jo ikke så rart. I tillegg lette han etter feil stats når han først sparte på noe.

 

Godt mulig jeg leter etter feil stats, men prøver å enchante på meg crit hit chance/dmg eller i enkelte tilfeller int, men som oftest følger det itemet.

Discostu begynn og spill på torment. Du går glipp av torment only legendarys når du bare spiller bounty på normal. Spill Rift på torment.

 

Aha, prøver meg litt på torment, klarer det greit på solo, tar litt lengre tid dog. Rift har jeg ikke prøvd solo på torment 1 enda.

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg kun på public games med en wiz som har ca 900k dmg buffet på sheet. Det går helt greit og på tide noen andre hjelper meg litt i forhold til hva jeg gjorde med min monk før expansion. Sykt lett og få bra dps på mage i forhold til monken synes jeg. Men får se, går nok over og regner med og vende tilbake til monken etterhvert.

 

Spiller dessverre ikke så mye jeg har lyst til så blir hva det blir.

Lenke til kommentar

jeep er derfor de fleste bare farmer bounties på normal. Tar mye kortere tid å få horadric boksen hos tyrael sånn.

 

rifts syns jeg tar alt for lang tid og blir kjedelig. Sitter og stirrer på progress baren og håper den går litt fortere oppover hvr gang ..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sitter og stirrer på progress baren og håper den går litt fortere oppover hvr gang ..

 

Samme her. Har prøvd å spille på høyere torment også for at det skal bli mer utfordring, men prinsippet er det samme likevel. Blizzard har dog kommentert i noen tråder ang. dette på det offisielle forumet og bedt om tips til forbedringer så vi vil nok se en del endringer i rifts med content patchen som burde komme en gang før sommerferien.

 

Problemet er vel at det er så stor inkonsekvens i monstertyper, layouts og density. Så 10-20% av rifts føles morsomme og bra, resten er bare kjipe og/eller irriterende. Greit det er random, men finnes måte på :p

Lenke til kommentar

De verste stedene i RoS er de som spammer sånne små ormer. Eller små squishy svermer generellt. Det er ingen utfordring da jeg fint kan stå stille mist inni hurven uten å ta damage. Men faen så irriterende de er. Virker som disse svermene er kun laget for å få høyest mulig "xx monsters killed: Massacre" eller "xx monster killed in one blow" popups.

 

Springer jo bare rundt som Benny Hill med en hale mobs på slep, stopper opp, fyrer en AOE og dreper alle på en gang. Hver gang jeg ser sånne ormebærere får jeg bare lyst til å snu.

Lenke til kommentar

Ganske interessant teori fra han fyren her angående legdrops, chance og "tiers" på kvalitet: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12504871619?page=1

 

Kan ta en TLDR;

 

- Han tror "rested XP" systemet fra WoW er overført til Daiblo. Dette medfører at hver gang du logger inn etter å ha vært avlogget en viss periode vil dropraten din ha økt i bakgrunnen som gjør at du finner en eller flere legs ganske raskt så fort du starter å spille.

- At kvaliteten på legendaries er delt inn i nivåer, og at de lavere nivåene har mye større sjanse for å rolle enn de høye.

- At kadala er upåvirket av legtimeren, men istedet har en fast % "drop" chance.

- At legtimeren ikke virker over så lang tid som de påstår (opptil 10+ timer), men heller skalerer etter vanskelighetsgrad. Dette fra blizzard sin side for å sørge for at både han som slowfarmer T6 med et defensivt build og bruker griselang tid på å drepe samt han med BiS gear som pløyer ned T6 som om ingenting skulle ha skjedd skal få like mang legs, eller hvertfall ikke være alt for langt unna hverandre.

 

De to første punktene skriver jeg lett under på hvertfall. Det tar sjelden mer enn minutter før jeg finner en leg etter jeg har vært avlogget en stund. Samme med drops. Det var samme driten i D2. Du fant 100 nagelrings for hver ravenfrost, og 1000 nagelrings for hver SoJ. Det er veldig merkbart fordi jeg har funnet et tonn av legbelts (minst 20). Om rollchancen var like stor ville det statistisk sett nesten vært garantert at minst ett av de hadde vært en hellcat eller witching hour. Jeg har også funnet en drøss med chests, men ingen cindercoat. Bare fra kadala alene har jeg fått 15 legchests. Sikkert ca. like mange fra vanlige drops også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...