Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår meg ikke helt på dette spillet, har nå snart levlet alle klasser til level 70

 

Men for meg virker det som folk exploiter dette spillet så til de grader.

 

Satt og så på en stream i dag, at folk gjorde bounties og farmet sånne caches, men dette var på normal? Gjør man dette for så og åpne alle med en langt høyere difficulty?

Mister så lysta til å spille, da det virker som man må exploite spillet for å få de beste itemsene

Lenke til kommentar

Man får ikke noe bedre loot av å åpne de på høyere difficulty, men loot-table (hva som kan droppe) er likt for normal->master, og antallet items som kun dropper i torment 1+ er såpass lite at det for de fleste, i starten, vil lønne seg å farme normal. I tillegg er det slik at ingenting påvirker kvaliteten på items bortsett fra RNG, derfor er det eneste som har noe å si for farming hvor fort det kan gjøres.

 

Tidligere ville caches droppe imperial gems på torment 6, men dette har blitt hotfixed og virker ikke lenger.

 

Uansett, blizzard følger nok med. Tar nok ikke veldig lang tid før de svinger nerfbaten og fikser ting. Kistene i core of arreat blir nok fjernet, og enkelte bounties tipper jeg må fullføres av samtlige for å få completion. Men litt usikker på om de faktisk nerfer/fikser split farming eller om de lar vær.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

Mmm, vanskelig å si, men likevel raskere enn noe annet farming der ute.

 

Håper på nerf snarest mulig

 

Hvilken build har du brukt? Jeg prøvde meg, men følte det gikk tregt og fikk ikke alle kistene...

 

 

http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#gQTNkY!Zhbd!YZYaZZ

 

Maks HP og running speed, det er egentlig alt du treng. Har du i tillegg legendary items som gir ekstra run speed så er det bare pluss, men trenger for all del ikke.

Lenke til kommentar

Siste hotfixer:

  • Rats spawned from Rat-Infested Corpses no longer grant experience or loot.*
  • Level 60 Infernal Machine Items can no longer be used if the associated Level 70 Infernal Machine portal has already been opened.*
  • Bounty bags now properly ignore Difficulty setting when opened. You can no longer get Imperial Gems or increased gold by opening them on a higher difficulty.*

 

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10004140329

 

Edit: Upcoming hotfixes:

 

  • Drop rates for Mighty Belts and Quivers have been lowered to match other class-specific items

This hotfix will require a patch, and is no longer upcoming for 2.0.3.*

  • Belial will now correctly drop loot when killed in Adventure Mode.

This hotfix will require a patch, and is no longer upcoming for 2.0.3.*

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Mange tårer på forumet om at de visstnok har nerfet kistedrops, men buffet legendary droprate fra monstere.

 

  • There is now an additional bonus 25% chance to find a Legendary item while in a Nephalem Rift.*
  • The number of chests that spawn in the following zones has been reduced:*
    • Core of Arreat
    • Briarthorn Cemetary
    • Battlefields of Eternity
    • Crag of Eternity
  • Demonic Vessels were using the incorrect loot table, and now give less generous loot.*

 

Også:

 

So, the 25% bonus to Legendary drops in Nephalem Rifts is multiplicative and will actually stack with the scaling Legendary drop rate bonus in Torment 1-6.

This means if you're playing through a Rift in Normal-Master, you'll have a 25% bonus to Legendary drops. If you're playing through a Rift in Torment 1, you'll have a 43% bonus to Legendary drops (1.15 * 1.25 = 1.43). If you're playing through a Rift in Torment 2, you'll have a 65% bonus to Legendary drops (1.32* 1.25 = 1.65). And so on.

 

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12413271220#2

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Røpet Lylirra nettop der hvor mye leg drop chance increase det er pr. torment slide?

 

T1 : +15% (in rifts : +43.75%)

T2 : +32% (in rifts : +65%)

T3 : +49% (in rifts : +86.25%)

T4 : +66% (in rifts : +107.50%)

T5 : +83% (in rifts : +128.75%)

T6 : +100% (in rifts : +150%)

 

T1 = 1.15 (1.44)
T2 = 1.32 (1.65)
T3 = 1.52 (1.90)
T4 = 1.75 (2.19)
T5 = 2.01 (2.51)
T6 = 2.31 (2.89)

 

 

To forskjellige utregninger. Og hvis det stemmer eller er noenlunde i nærheten av virkeligheten så er det vel liten tvil om hvor det lønner seg å farme mtp at monstre i T6 har 10x mer HP og 5x mer dmg, men bare 3-6x større legdrop chance (i rift riktignok). T1 er nok det beste (foruten cacher) frem til man har så godly gear at T3 også smelter relativt greit, da tror jeg man har funnet en sweetspot. T6 ser ut som er forbeholdt de som ikke farmer, men bare er ute etter challenge og eventuelt XP hvis noen noensinne blir så godt gearet at selv T6 blir easymode.

 

 

 

 

 

Edit:

 

Nå er også kaoset komplett siden vi har 2 "tiers" med legendaries:

 

1. Cache only legendaries som må droppe fra cacher funnet i spesifikke acter. Komplett liste med lokasjon her: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12249795001?page=1

 

2. Torment only legendaries som må troppe på T1+, men som ikke kan droppe fra cacher.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å finne en god liste over legendaries som dropper i de forskjellige stedene/vanskelighetsgradene. Noen som vet om en slik liste, som er kategorisert ut i fra sone-spesifikke, cache-spesifikke, T+-spesifikke, etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...