Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Softcore er for oss som ikke har interesse av at timer vi legger i å bygge karakteren vår forsvinner. Særdeles ikke ovenfor en feil ikke vi kan noe for.

Helt riktig, det er for normale mennesker. Desverre er det endel personer som ikke forstår det og føler at de må spiller hardcore "fordi jeg er hardcore for f...", også klager de når de dør, noe jeg vil gjenta at er noe de ikke har noen grunn til å klage over. Selv om en blizzard ansatt kom hjem til deg, dro deg ut av spillstolen og banka deg mens karakteren din døde på skjermen fordi du var nær å få alt BIS gear, du kan anmeldt han for volden men karakteren din er borte for alltid og du har ingen rett til å klage på det.

Lenke til kommentar

For meg gir det ingenting å spille softcore. Jeg løper bare rundt og driter i om jeg tar skade. Dør jeg så dør jeg. Blæ. Har ingen konsekvens.

 

DERFOR spiller jeg Hardcore.

 

 

(...also, dere som finner ditt og datt på softcore og gjør en fantasillion i skade og alt det der - det teller ikke - ALLE kan få til det. For noen tar det bare lengre tid).

Lenke til kommentar

For meg gir det ingenting å spille softcore. Jeg løper bare rundt og driter i om jeg tar skade. Dør jeg så dør jeg. Blæ. Har ingen konsekvens.

 

DERFOR spiller jeg Hardcore.

 

 

(...also, dere som finner ditt og datt på softcore og gjør en fantasillion i skade og alt det der - det teller ikke - ALLE kan få til det. For noen tar det bare lengre tid).

Dæven du er tøff, får jeg lov til å ta på deg?

 

Det eksisterer en snodig holdning fra en del som spiller på HC at de er hevet over avskummet som våger seg å spille på SC. Det er ikke alle som har tid og lyst til å spille utallige timer på en karakter, for så å få den drept. Det gjør ikke disse til mindreverdige spillere av den grunn.

 

Diablo 3 har et egen HC forum, gå dit og polér E-penisen deres hvis dere absolutt må...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det eksisterer en snodig holdning fra en del som spiller på HC at de er hevet over avskummet som våger seg å spille på SC. Det er ikke alle som har tid og lyst til å spille utallige timer på en karakter, for så å få den drept. Det gjør ikke disse til mindreverdige spillere av den grunn.

CiviliX beskriver jo broblemet elegant:

 

 

Desverre er det endel personer som ikke forstår det og føler at de må spiller hardcore "fordi jeg er hardcore for f..."

Lenke til kommentar

 

For meg gir det ingenting å spille softcore. Jeg løper bare rundt og driter i om jeg tar skade. Dør jeg så dør jeg. Blæ. Har ingen konsekvens.

 

DERFOR spiller jeg Hardcore.

 

 

(...also, dere som finner ditt og datt på softcore og gjør en fantasillion i skade og alt det der - det teller ikke - ALLE kan få til det. For noen tar det bare lengre tid).

Dæven du er tøff, får jeg lov til å ta på deg?

 

Det eksisterer en snodig holdning fra en del som spiller på HC at de er hevet over avskummet som våger seg å spille på SC. Det er ikke alle som har tid og lyst til å spille utallige timer på en karakter, for så å få den drept. Det gjør ikke disse til mindreverdige spillere av den grunn.

 

Diablo 3 har et egen HC forum, gå dit og polér E-penisen deres hvis dere absolutt må...

 

 

Poenget var ikke å "være tøff" eller lignende, men å si min mening om hvorfor jeg spiller hardcore. Det å miste en karakter er en del av gamet og noe man bare må regne med når man spiller hardcore. Det er selvsagt kjedelig, og spesielt hvis det er pga teite ting som blåskjerm eller at Blizzard har en server som sliter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ja takk begge deler.

Jeg spiller både softcore og hardcore. Har lvl 70-karakterer på begge moduser, og spiller de alt etter hvordan dagsformen, og status på serverne, er.

Softcore gir meg mulighet til å eksperimentere med builds, makse ut damage og å ta sjanser.

Hardcore hvis det er en kveld jeg ønsker å involvere meg mye mer i selve spillet, samt adrenalinet når du redder deg ut av en ekstremt skummel situasjon. Utfordringen.

Hvis jeg mister karakteren min så får det bare så være. Ikke at jeg har mistet noen på høyere lvl enn 20 så langt, men jeg har kost meg hele tiden jeg har spilt, og det er det som teller for min del. Føler det ikke som om timene med underholdning plutselig forsvinner fra jordens overflate og skaper et vakum. Det er kun et spill. =)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Det er vel ikke verre enn at folk liker forskjellige ting. Og den eneste forskjellen mellom softcore og hardcore er jo spenningsmomentet og det å føle på at du når som helst kan miste charen din. Noen er selvfølgelig så usikre på seg selv at de hele tiden skal mene at det de driver med er det beste i hele verden, men det spenningsmomentet gjør deg strengt talt ikke til et bedre menneske eller en bedre spiller. Det er bare snakk om man liker det eller ikke.

 

For min del så tenker jeg det samme hver gang Blizzard har problemer med serverne sine: "hvor mange hc chars døde denne gangen?". Og det er egentlig nok til at jeg neppe kommer til å lage meg en hardcore char med det første :)

Lenke til kommentar

Min holy crusader begynner å bli helt greit gearet nå. Clearer t3 lett og t4 går ganske fort, på groups... Min single target dmg er soso. Vet ikke om det er verdt å ha phalanx - bowmen når jeg har +60% holy dmg på gear.

Også usikker på hvilken Law of Valor rune jeg skal gå for. Wrath reduction er grei, men vet ikke om den er bedre enn crit damage. Har også prøvd neph glob runen, men vet ikke hvor mye den gir, movementspeed er fin men vil ikke gimpe dmg for det. /discuss?

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Syncz-1441/hero/38463631

 

*edit Ser profilen der har noe wonky stats, self buffed med LoV bare har jeg 893k sheet damage

9.5 mill thoughness og 57% +holy damage.

Endret av Syncz
Lenke til kommentar

HC gir meg en utfording som jeg ikke finner i SC

Mulig jeg tar feil her, men HC forandrer da ikke utfordringen på noen måte, gjør det? Du kan forsåvidt drepe noen mobs ved å rezze om og om igjen, men de blir da ikke i utgangspunktet sterkere ? Og kan ikke si utifra min erfaring at det er en taktikk som er relevant særlig ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...