Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha prøvd mye forskjellig (samanlikna head to head), har eg bestemt meg for Denon AH MM400 og er strålandes fornøyd. 
Kjører de saman med Dragonfly Cobalt (on the go),  Korg DS-100 og FiiO Andes. Som sagt, kan ikkje klage. Har også KEF/Porsche, men har ikkje kommet så langt som å kjøre de opp mot kvarandre endå.

De du nevner er jo eit par hakk bedre (i alle fall når det kommer til tester/pris). Men det beste er jo å prøve de opp mot kvarandre og se kva som vil fungere best ut i frå utstyret du skal bruke den med, musikk du hører på og lyden du foretrekker. 

Lenke til kommentar

Ble til at eg bestillte dt 1770 pro ikveld fra soundgarden.Har lagt ut fiio fa7 og radsone earsone es100 for salg.Bestemte meg for å beholde fiio fh7,selv om dei låter litt lyst.Har amiron home fra før.Spent på dt1770 pro og bassen.Liker litt varm og fyldig lyd.Skal brukes sammen med dragonfly cobalt og nad c338 forsterker med hodetelefon utgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
gertost36 skrev (20 minutter siden):

Ble til at eg bestillte dt 1770 pro ikveld fra soundgarden.Har lagt ut fiio fa7 og radsone earsone es100 for salg.Bestemte meg for å beholde fiio fh7,selv om dei låter litt lyst.Har amiron home fra før.Spent på dt1770 pro og bassen.Liker litt varm og fyldig lyd.Skal brukes sammen med dragonfly cobalt og nad c338 forsterker med hodetelefon utgang.

Du får chime inn når du har testa DT1770 Pro skikkelig. Vurderer noe ala. det til desktopen. Har Amiron Wireless som daglig driver hjemme, samt Shure SE535 med BT på jobb og kollektivtransport. 

Men hadde vært digg med en egen setup på desktopen i kjellern med amp og DAC (bruker BT pr idag). Hadde T70 før, og savner litt den detaljerte diskanten. Passet ypperlig til spill og film. Dialogen ble supercrisp. Dog ikke like bra for musikk såklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amiron wireless er sikkert gode :) Har amiron home.Men hadde lyst på noen lukkede.Har argon t50rp mk 3 i bestilling.Men dei får eg nok ikkje før til høsten.Hadde audeze mobius.Solgte dei i helga.Var knall lyd.Men lei ladingen,og synest dei var litt ukomfortable.Klemte litt mye.Og til tidal hifi mqa er vel kabel veien å gå :)

Lenke til kommentar
gertost36 skrev (11 minutter siden):

Ps: mitt første skikkelige innstegg i head-fi verdenen,var shure se530.Må ha vært snart 12-13 år sia.Dei var ekstremt gode husker eg.Hadde mangen gode musikkstunder på bussen den tiden :)

Ja, SE535 kjøpte jeg i 2014. Oppgraderte de til den nye BT-modulen til jul. Så ble de plutselig brukt mye mer igjen når jeg slapp å bruke minijack.

De er jo ganske kliniske, men passer veldig bra til jobb med en del støy fra kollegaer, samt at jeg kan høre på radio/podcasts uten å bli særlig forstyrret. Evt. ta ut en øreplugg om jeg må være på alerten. 

Lenke til kommentar
gertost36 skrev (1 time siden):

Amiron wireless er sikkert gode :) Har amiron home.Men hadde lyst på noen lukkede.Har argon t50rp mk 3 i bestilling.Men dei får eg nok ikkje før til høsten.Hadde audeze mobius.Solgte dei i helga.Var knall lyd.Men lei ladingen,og synest dei var litt ukomfortable.Klemte litt mye.Og til tidal hifi mqa er vel kabel veien å gå :)

Hva slags lydsignatur har Agron-modden? :)

Lenke til kommentar

Etter det eg har forstått så er det mye bass og stort lydbilde.Har sett ein del tester på youtube,og dei er sjokkert over kor stort lydbildet er,for å vere lukket headsett.Slår til og med endel åpne headsett.Dette skal vere headsett for rein "moro".Dei har ein lydsignatur ulikt alt annet.Så blir spennende å høre.Berre synd det er lang leveringstid.

Endret av gertost36
Lenke til kommentar
gertost36 skrev (5 timer siden):

Etter det eg har forstått så er det mye bass og stort lydbilde.Har sett ein del tester på youtube,og dei er sjokkert over kor stort lydbildet er,for å vere lukket headsett.Slår til og med endel åpne headsett.Dette skal vere headsett for rein "moro".Dei har ein lydsignatur ulikt alt annet.Så blir spennende å høre.Berre synd det er lang leveringstid.

Shit. Høres ut som et lydbilde som jeg også liker. "Takk" for tips ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...