Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Rajak said:

Eller hvis man ikke trenger mic så kjøper man bare DT 770 32/80 ohm for 1.5k ?

Nei, fordi det er ikkje samme. MMX gen 2 er visst meget forbedret ;)

Det er som å si at Alle AMD cpuer er det samme. De heter jo AMD ?

Har også Dt770 selv fra 2005! LOL Byttet puter på dem, og lever enda!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt så forstår jeg at jeg burde lagt til litt ekstra info. Jeg ser helst at de kan brukes med mobilen. Jeg er litt interessert i å investere i et ordentlig setup med amp og alt, men det er ikke det jeg ser etter nå. Innser at det ikke var åpenbart og at muligheten til å bruke de med mobilen setter en del restriksjoner. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Flin said:

Etter å ha lest litt så forstår jeg at jeg burde lagt til litt ekstra info. Jeg ser helst at de kan brukes med mobilen. Jeg er litt interessert i å investere i et ordentlig setup med amp og alt, men det er ikke det jeg ser etter nå. Innser at det ikke var åpenbart og at muligheten til å bruke de med mobilen setter en del restriksjoner. 

Jeg har hatt DT770pro 80, 32 og 250. Gode alle sammen, men ikke for turbruk etter min mening. De er dempet, men ikke dempet nok til at de egner seg på kollektiv. De slipper for mye lyd både inn og ut. Det finnes en variant som heter 770M som er mer dempet (32DB mener jeg å huske), men de kommer med skinn-puter for bedre demping. Med velour mister de endel av dempingen, og med skinn er de altfor tette til at de kan brukes mer enn maks ett par timer av gangen (de er laget for trommeslagere i studio).

Ett alternativ jeg ville sett på dersom du skal bruke disse over tid er BD C1Pro. Som igjen har 18DB demping, men har en funksjon som endrer basskarakteren i fire trinn (veldig kjekt for variert hjemmebruk, og for å kompansere for bass-mangel i støyende omgivelser, men NC hp`s er imo ett must i de fleste tilfeller der). Jeg kjøpte disse for endel år tilbake, og de er fremdeles i bruk til gaming og filmtitting den dag i dag. Har ikke brukt de på kollektiv siden jeg skaffet meg NC hp`s, da NC imo er ett must når en er på farten. Men de er daily driver hjemme ved PC`n. Byttet putene til velour da disse også kommer med skinn-imitasjon. DT770 puter passer uten problemer.

Edit2: Der C1P virkelig brilierer, er med "fysisk" endring av bass-karakter. Endel musikk har for lite bass, andre har for mye. Med 4 nivå er det så langt ingenting jeg har sett eller hørt som ikke kan bli bra ila de få sekundene det tar å justere bassporten på klokkene. Jeg savner de sliderene på andre headsets, hadde gjerne sett de igjen på DT1770pro...

Men dersom du først og fremst bruker headsettet på farten, så er det nok ett langt bedre valg å gå for NC headsets, da støynivået i omgivelsene vil føre til at du hører lite forskjell mellom dyre og rimelige headsets uten NC. NC headsets er alltid aktive, så amp, dac etc er integrert (mao kjøper du alt samtidig, så legg til hva du ville brukt på amp/dac i prisen for ett NC sett).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Takk for innspill. Jeg er egentlig ikke så bekymret for kollektiv eller puter av skinn. Denon sette mitt har skinn og det funker greit nok for meg, men kanskje jeg burde prøve velour. På toget hører jeg som regel bare på podcast og det er ganske stille på det toget jeg tar. 

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Gouldfan said:

Prøv dem, og gi tilbakemelding her :D
 

Hva som er bra passer dårlig med hodetelefoner, fordi folk har så forskjellig smak. Noe som er bra for noen kan være elendig for andre (til en viss grad). Disse er sikkert ikkje elendige når de koster 7000kr.

Hadde jeg hatt 7000kr for å bruke på hodetelefoner så hadde det nok blitt Elear igjen, siden jeg liker dem veldig godt. Snart 4 års erfaring med dem :p

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (37 minutter siden):

Sannsynligvis er de meget bra, da Denon er et respektert merke når det kommer til AV. Når det er sagt, så gjelder det som Nizzen sier - de er ikke bra for deg dersom du ikke liker lydbildet, de er ukomfortable over dine ører/på ditt hode, eller ikke passer dine behov forøvrig. Derfor skal man ideelt sett prøvelytte hodetelefoner, i alle fall om man vurderer å legge ned sju løk.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Raspeball said:

Sannsynligvis er de meget bra, da Denon er et respektert merke når det kommer til AV. Når det er sagt, så gjelder det som Nizzen sier - de er ikke bra for deg dersom du ikke liker lydbildet, de er ukomfortable over dine ører/på ditt hode, eller ikke passer dine behov forøvrig. Derfor skal man ideelt sett prøvelytte hodetelefoner, i alle fall om man vurderer å legge ned sju løk.

Et eksempel på dette er Sennheiser hd700. Sykt deilige å ha på, og er ultralette. Sinnsyk "soundstage".  Eneste som var feil med disse er at det finnes "INGEN" bass og diskanten er i overkant skarp for min del. Dermed var disse veldig gode hodetelefonene helt ubrukelig for meg, da jeg liker at det er litt bass. Gikk ikke ann å fikse dette med Equalizer heller.

Hører man KUN på klassisk musikk, så er nok disse det beste valget for pengene :p

Lenke til kommentar

Etter å ha testa en del klokker på min lokale hifi/musikk butikk endte jeg med DT-770 pro 32 Ohm. Jeg så etter C1 Pro, men de hadde dessverre ikke de på lager og det var ikke så lett å finne de online heller.  Pluss jeg ville ha noe nytt i dag. Prisen var jo også veldig grei egentlig. De ser ikke så pene ut som min gamle Denon, men de er mer komfortable.

Når jeg ikke har hundre andre ting å bruke penger på så skal jeg kjøpe meg en ordentlig amp og et dyrt sett med klokker, men får nå tror jeg disse er perfekte til mitt brukt.  Ty ty.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AveMORphine skrev (På 27.7.2020 den 16.55):

Jeg har hatt DT770pro 80, 32 og 250.

 

Er det noen forskjell i lydkvalitet på de eller kun motstand?

Har en kraftig DAC så motstand betyr igrunn ikke så mye.

Og er det disse som er veien å gå for under 2000kr? Jeg setter pris på god soundstage (liker ikke lukket til kontorbruk) og kjellerdyp bass.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Netrum said:

Har et problem med læret på hodebøylen på mine nighthawks hodetelefoner. 

Læret smuldrer opp. 

Tips til løsning? 

Gøy at du skrev dette, fordi jeg har samme problem på mine Audioquest nighthawk! :D
Disse bruker jeg på alle reiser og på hytta, men når hodebåndet begynner å smuldre opp, så må jeg finne ut hva jeg skal gjøre :p

Har hatt disse siden de kom ut, og det begynner å bli en del år siden.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 minutter siden):

Gøy at du skrev dette, fordi jeg har samme problem på mine Audioquest nighthawk! :D
Disse bruker jeg på alle reiser og på hytta, men når hodebåndet begynner å smuldre opp, så må jeg finne ut hva jeg skal gjøre :p

Har hatt disse siden de kom ut, og det begynner å bli en del år siden.

Har hatt mine i 2 år nå.
Kanskje man skal bruke denne sjansen til å oppgradere.

Har jo hatt lyst på Audeze LCD-2 Classic i noen år nå.
Kanskje det er på tide å kjøpe de :D

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Netrum said:

Har hatt mine i 2 år nå.
Kanskje man skal bruke denne sjansen til å oppgradere.

Har jo hatt lyst på Audeze LCD-2 Classic i noen år nå.
Kanskje det er på tide å kjøpe de :D

Man får dem tilogmed på komplett.no :p

JA de virker rimelig gode, men kunne tenke meg litt semilukka siden jeg bruker dem på turer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...