Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

MariusJS skrev (15 timer siden):

Tenkte å stacke siden det er tilbud på Bifrost (duet.no), litt usikker på hvilken AMP jeg vil ha, så  like greit å ha standalone DAC, da kan jeg også evnt bruke toslink.

Lener mot Jotunheim, men har litt lyst å prøve Valhalla eller Lyr

Hvorfor Valhalla? Den begynner å bli gammel, og er lite allsidig da den er lagd mer for høyere impedans ala HD650. 
Jotunheim begynner og å dra på årene. Asgard 3 og Lyr 3 er de nyere fra Schiit, med siste "teknologi". 
 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Swoosh said:

Hvorfor Valhalla? Den begynner å bli gammel, og er lite allsidig da den er lagd mer for høyere impedans ala HD650. 
Jotunheim begynner og å dra på årene. Asgard 3 og Lyr 3 er de nyere fra Schiit, med siste "teknologi". 
 

At Jotunheim begynner å bli gammel betyr kanskje ikkje at den er noe dårlig kjøp i forhold til Asgard 3? Jeg har ikkje peiling, derfor spør jeg :D

Grunnen for at jeg kjøpte Jotunheim for noen år siden var pga tips her i denne tråden :) Samme med Focal Elear, og angrer ikkje på det.

*Hvorfor i granskauen har du byttet nick 
BMWcoupeftw ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
3 hours ago, Swoosh said:

Hvorfor Valhalla? Den begynner å bli gammel, og er lite allsidig da den er lagd mer for høyere impedans ala HD650. 
Jotunheim begynner og å dra på årene. Asgard 3 og Lyr 3 er de nyere fra Schiit, med siste "teknologi". 
 

Valhalla har vel fått V2 nå, Jotunheim har vel ikke fått noen update, nei....

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Nizzen said:

Går det ann for meg å sende inn min Jotunheim for en oppgradering til f.eks Duet.no ? Hvis det er kommet oppgradering da..

DAC modulen er lett å bytte, spørsmålet er jo bare om de kommer til å bruke samme tilkobling som før ?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Swoosh said:

Hvorfor Valhalla? Den begynner å bli gammel, og er lite allsidig da den er lagd mer for høyere impedans ala HD650. 

 

Tubes Made Flexible
While most tube OTL amps are really only designed for 300 ohm Senns and 600 ohm Beyers, Valhalla 2 stretches to include headphones that you’d never expect to use with a tube amp. Many people use Valhalla 2 with sensitive, lower-impedance headphones as well.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Går det ann for meg å sende inn min Jotunheim for en oppgradering til f.eks Duet.no ? Hvis det er kommet oppgradering da..

Veldig usikker på hva Duet gjør, send dem en mail? :)

 

Random når vi er inne på oppgradering/reparasjoner, må reppe https://njal.no/ det ene elementet på mitt DT880 døde for noen år siden, prøvde å kontakte Beyer, fikk ikke noe svar fra dem (var kjøpt i USA), fant en link til Njal ett sted, tenkte det ikke kan skade å sende dem en mail, har aldri opplevd så bra service, fyren kom og hentet settet, fikset det i løpet av en uke og leverte det til og med uten at jeg betalte en krone (forstod det slik at de kjører da reklamasjonen mot Beyer). Uansett beste servicen jeg har opplevd her i norge på lenge :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, MariusJS said:

Lener veldig mot det, har 

  • SENNHEISER HD 6XX (300 Ohm)
  • BEYERDYNAMIC DT880 ALL BLACK EVERYTHING (600 Ohm)
  • HIFIMAN HE4XX (35 Ohm)
  • FOSTEX TH-X00 EBONY (25 Ohm) 
  • DT990 Pro (250 Ohm)

Beyer og Sennheiser funker veldig bra med Valhalla 2.
Har prøvd TH-X00 med Valhalla 2 og dette var noe jeg ikke likte (bassen ble rar/ukontrollert), var mye bedre med solid state ampen min (Aune X7S).
Hifiman har jeg ikke prøvd med Valhalla 2.

Vanligvis så vil ikke tube klare å levere nok strøm til lav impedans planar hodetelefoner, noe som var grunnen til at jeg skaffet X7S.

 

Endret av Rajak
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 time siden):

Valhalla har vel fått V2 nå, Jotunheim har vel ikke fått noen update, nei....

Valhalla 2 kom vel i 2014. Uansett hva Schiit sier ville jeg aldri kjøpt Valhalla 2 til bruk som en altmuligforsterker. 
Ville ikke tatt den med i vurderingen om jeg skulle hatt forsterker i dag. 

Jeg personlig syntes Valhalla 2 låter litt tynt og tørt. Samtidig er jeg ikke alt for fan av HD650. De har en magi med noen få typer musikk, ellers foretrekker jeg HD600 som låter lysere, renere og raskere. 
 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Swoosh said:

Valhalla 2 kom vel i 2014. Uansett hva Schiit sier ville jeg aldri kjøpt Valhalla 2 til bruk som en altmuligforsterker. 
Ville ikke tatt den med i vurderingen om jeg skulle hatt forsterker i dag. 

Jeg personlig syntes Valhalla 2 låter litt tynt og tørt. Samtidig er jeg ikke alt for fan av HD650. De har en magi med noen få typer musikk, ellers foretrekker jeg HD600 som låter lysere, renere og raskere. 
 

Hva ville du anbefalt da?

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Swoosh said:

Valhalla 2 kom vel i 2014. Uansett hva Schiit sier ville jeg aldri kjøpt Valhalla 2 til bruk som en altmuligforsterker. 
Ville ikke tatt den med i vurderingen om jeg skulle hatt forsterker i dag. 

Jeg personlig syntes Valhalla 2 låter litt tynt og tørt. Samtidig er jeg ikke alt for fan av HD650. De har en magi med noen få typer musikk, ellers foretrekker jeg HD600 som låter lysere, renere og raskere. 
 

 Ja jeg er enig med deg, ville ikke har brukt den som altmulig forsterker, spesielt siden tube fungerer dårlig med planar.

Endret av Rajak
Lenke til kommentar
26 minutes ago, MariusJS said:

Hva ville du anbefalt da?

Hvis du allerede har en DAC så ville jeg anbefalt Magni 3+ Heresy, JDS Labs Atom, JDS El AMP 2(sexy versjon av atom).

Trenger du balanced og mer kraft ? Monoprice 887 eller THX AA 789

Endret av Rajak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo faktisk på utkikk selv. Står mellom disse enn så lenge:

Schiit Heresy
Schiit Asgard 3 
Schiit Lyr 3
Monoprice 887 
Drop THX AAA 789 
 

Alle måler bra, de har på en måte hver sin "religion". 
Sist nevnte er jo skrytt opp i skyene av så og si alle. Både målemafiaen og de som ikke bryr seg fult så mye om dette. 

Endret av Swoosh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, MariusJS said:

Sikkert veldig sært, men misliker ekstern PSU, ellers hadde jeg lett gått for 887

SMSL SP200 ? balanced input/output, men leser at den invendig ikke er true balanced, men den har innebygd psu og basically like måletall som 789 og 887 for en billigere penge.

https://www.amazon.com/S-M-S-L-Headphone-Technology-Balanced-Amplifier/dp/B07ZJ6S1DX

Endret av Rajak
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...