Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Håper jeg ikke provoserer noen her inne nå... :)

 

Bestilte akkurat http://www.proshop.no/Hodetelefoner/Nokia-Purity-Pro-Wireless-Stereo-Headset-by-Monster-BH-940-2392809.html?utm_source=AutoEmails&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation

 

Er klar over at den er ganske ny, men er det noen som har en? Tror dere den er verdt 2000 rent lydmessig? Er ute etter dyp bass og ikke så sterk diskant.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Om det er veldig viktig for deg med aktiv støydemping og blåtanntilkobling så er det sikkert ikke mange andre alternativer.

 

Jeg kan med 99% sikkerthet si at lydmessig er disse hodetelefonene ikke verdt 2000 kr.

 

Du betaler en del for merket, en del for den aktive støydempinga, en del for at hodetelefonene er trådløse og litt til fordi de er helt nye. Den andelen som er igjen og som har blitt brukt på å gi god lyd er mest sannsynlig på godt under 1000 kr. Altså vil en del hodetelefoner til rundt 1000-lappen som har vært ute en stund ha bedre lyd.

 

Dette er ikke et produkt som først og fremst selger på grunn av lydkvalitet. Mange av de som kjøper produkter fra Monster/Beats, 50Cent o.l. er i første omgang tiltrukket av logoer og design. Lyden i slike hodetelefoner er som regel noen hakk bedre enn i propper fra Apple, Koss Porta Pro og tilsvarende. Dermed følger et naturlig resultat med mange positive tilbakemeldinger a.la: "Det beste jeg har hørt".

Mange antar samtidig at prisen de har betalt er proporsjonal med lydkvaliteten de har fått.

 

Personlig så foretrekker jeg helt klart at hodetelefonene skal gi best mulig lyd til prisen, helst kombinert med bra komfort. Det er helt greit at noen velger å betale for fargen, designet, logoen, fancy funksjoner og alt annet, men vennligst ikke gå i skyttegraven om noen nevner at lyden i dine hodetelefoner ikke står i forhold til prisen.

 

Det kan alltid være lurt å ta et steg tilbake og tenke over hva man egentlig trenger. Dagens produkter gir deg ofte mye mer enn du trenger, bare for å treffe størst mulig kundegruppe. Har man et klart ønske om best mulig lyd til en gitt pris så bør man unngå produkter som åpenbart fokuserer på ting som ikke er av interesse. Det er nemlig du som betaler for logoen, merket, designet og de fancy funksjonene, penger som kunne ha gått til å gi bedre lydkvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper jeg ikke provoserer noen her inne nå... :)

 

Bestilte akkurat http://www.proshop.n...derConfirmation

 

Er klar over at den er ganske ny, men er det noen som har en? Tror dere den er verdt 2000 rent lydmessig? Er ute etter dyp bass og ikke så sterk diskant.

 

Ett annet alternativ om blåtann og støykansellering er ett must, som jeg selv er veldig fornøyd med :)

 

http://www.innerfidelity.com/content/elegant-and-complex-parrot-zik-bluetooth-noise-canceling-headset

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Om det er veldig viktig for deg med aktiv støydemping og blåtanntilkobling så er det sikkert ikke mange andre alternativer.

 

Jeg kan med 99% sikkerthet si at lydmessig er disse hodetelefonene ikke verdt 2000 kr.

 

Du betaler en del for merket, en del for den aktive støydempinga, en del for at hodetelefonene er trådløse og litt til fordi de er helt nye. Den andelen som er igjen og som har blitt brukt på å gi god lyd er mest sannsynlig på godt under 1000 kr. Altså vil en del hodetelefoner til rundt 1000-lappen som har vært ute en stund ha bedre lyd.

 

Dette er ikke et produkt som først og fremst selger på grunn av lydkvalitet. Mange av de som kjøper produkter fra Monster/Beats, 50Cent o.l. er i første omgang tiltrukket av logoer og design. Lyden i slike hodetelefoner er som regel noen hakk bedre enn i propper fra Apple, Koss Porta Pro og tilsvarende. Dermed følger et naturlig resultat med mange positive tilbakemeldinger a.la: "Det beste jeg har hørt".

Mange antar samtidig at prisen de har betalt er proporsjonal med lydkvaliteten de har fått.

 

Personlig så foretrekker jeg helt klart at hodetelefonene skal gi best mulig lyd til prisen, helst kombinert med bra komfort. Det er helt greit at noen velger å betale for fargen, designet, logoen, fancy funksjoner og alt annet, men vennligst ikke gå i skyttegraven om noen nevner at lyden i dine hodetelefoner ikke står i forhold til prisen.

 

Det kan alltid være lurt å ta et steg tilbake og tenke over hva man egentlig trenger. Dagens produkter gir deg ofte mye mer enn du trenger, bare for å treffe størst mulig kundegruppe. Har man et klart ønske om best mulig lyd til en gitt pris så bør man unngå produkter som åpenbart fokuserer på ting som ikke er av interesse. Det er nemlig du som betaler for logoen, merket, designet og de fancy funksjonene, penger som kunne ha gått til å gi bedre lydkvalitet.

 

Takk for godt svar!

 

Må understreke at det viktigste for meg er lyden, men jeg må også ha mulighet for trådløs overføring. Innrømmer at jeg ikke har gjort grundig research før jeg bestilte, men det er svært sannsynlig at jeg bruker angrefristen om jeg ikke er fornøyd. Jeg kan nok tolkes som en typisk ungdom da jeg ønsker mye bass. Men den eneste grunnen til det er at jeg er veldig alergisk mot diskant! Mer enn blant andre ungdommer faktisk. Hørte på et "studioheadsett" en gang, og for meg ble det alt for mye diskant selv om eksperten mente at lyden var perfekt stilt. Men hvor stor forskjell tror du det er mellom dette og et annet et til ca. 2000 kr lydmessig? (der lyden er i fokus). Vil jeg umiddelbart høre forskjell? Eller er det bare fintfølende superører som kan høre forskjell...? :)

Lenke til kommentar

Jeg kan nok tolkes som en typisk ungdom da jeg ønsker mye bass

 

Kan det tenkes at det ungdommelige fokuset på bass har noe å gjøre med at hørselen taper seg på høye frekvenser etterhvert som man blir eldre, og at man dermed ønsker større fokus på mellomtone og diskant? :hmm:

Lenke til kommentar

et er for mye diskant i perfekte øreklokker om det er for mye diskant i lydsignalet du hører på. ;) Det som er dumt med mange bassheavy set er at de ikke nødvendigvis har noen dempet diskant. Tvert imot opplever jeg ofte at diskanten er skingrende og fæl i disse settene, og at det er den øvre mellomtonen (mao. mye av vokalen) som er grøtete og for lav.

Lenke til kommentar

Er 80ohm noe problem på mobil/laptop?

Om det er DT770 du snakker om så burde du prøve før du kjøper da det kommer an på mobilen/latopen. Det kan ofte bli litt vel lavt volum, og du vil bruke ekstra batteri på å drive de, men det kan også fungere helt fint.

 

Edit:

Jeg gikk på en smell og bestilte DT770 80 ohm til 999,- selv, så da kan jeg om ikke alt for lenge komme med en mer detaljert tilbakemelding. Det er noen år siden sist DT770 var i mitt eierskap. Vet ikke helt hva jeg skal med de, men de er jo komfortable, da!

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt noe over 32 Ohm uten hodetelefonforsterker.

En kan ikke kun se på ohm. Sennheiser HD25-II er for eksempel på 70 ohm, og kan spille mer enn høyt nok fra "hvilken som helst" kilde. Når det kommer til DT770, så vil mange laptoper og noen mobiler/mp3-spillere drive de helt greit.

 

Jeg har imidlertid hodetelefonforsterker, så jeg er safe uansett.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Nei ser ikke ut som om det er anbefalt Frexxia.

 

For de interesserte: jeg holder på å avbestille http://www.proshop.n...derConfirmation

 

Proshop oppgir nå at de ikke lenger har den på lager (de hadde det når jeg bestilte) og den er heller ikke sendt, så da gidder jeg ikke å vente lenger. Frister veldig med DT770 nå.

 

Edit:

 

En kan ikke kun se på ohm. Sennheiser HD25-II er for eksempel på 70 ohm, og kan spille mer enn høyt nok fra "hvilken som helst" kilde. Når det kommer til DT770, så vil mange laptoper og noen mobiler/mp3-spillere drive de helt greit.

Jeg har imidlertid hodetelefonforsterker, så jeg er safe uansett.

Vet dette er blindshot, men aner du hvor bra Galaxy Note 2 vil takle DT770 80 ohm? Og hva er denne hodetelefonforsterkeren du snakker om? Link?

 

Edit2: Helst før midnatt... :)

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Vet dette er blindshot, men aner du hvor bra Galaxy Note 2 vil takle DT770 80 ohm? Og hva er denne hodetelefonforsterkeren du snakker om? Link?

 

Edit2: Helst før midnatt... :)

 

Vil anbefale å kjøre hodetelefonforsterker uansett hvilken mobil enhet du bruker med DT770 80ohm. Du merke ganske stor forskjell på lydbildet og du må ikke pushe alt mobilen klarer for å få nok effekt. Ser at Fiio er en anbefalt hodetelefonforsterkerprodusent så du kan jo kikke på de.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Nei ser ikke ut som om det er anbefalt Frexxia.

 

For de interesserte: jeg holder på å avbestille http://www.proshop.n...derConfirmation

 

Proshop oppgir nå at de ikke lenger har den på lager (de hadde det når jeg bestilte) og den er heller ikke sendt, så da gidder jeg ikke å vente lenger. Frister veldig med DT770 nå.

 

Edit:

 

 

Vet dette er blindshot, men aner du hvor bra Galaxy Note 2 vil takle DT770 80 ohm? Og hva er denne hodetelefonforsterkeren du snakker om? Link?

 

Edit2: Helst før midnatt... :)

 

Kanskje litt seint svar, men Note II kan drive DT770 Pro uten problem. Det er ei lita hake, då. Om du har litt teknisk innsikt, og kan roote telefonen, kan du øke output-volumet ganske mykje, og det er ekstremt stor forskjell på det kontra ikkje-roota mobil. Så det er mulig, men kanskje litt tungvindt for nokon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...