Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ANONIII: Selv om man har lyst til å hjelpe folk på riktig vei så er det ikke alltid like lett. Det blir slitsomt å skrive det samme over og over igjen, bare til en ny person hver gang. Så må man prøve å virke mer troverdig enn YOLO-SWAG-gutta som kommer med sine anbefalinger og bruker ord som: "Det aller beste jeg har hørt i hele mitt liv, du vil ikke angre!!!1" om produkter som ikke er på nært hold verdt prisen.

 

Og som sagt så kan mikrofon være et problem. Den bør være foran munnen og ikke hengende på lendingen/skjorta om du skal få ut bra lyd. Mange vil ha kun en pakke hjem fra nettbutikken, klar til å brukes etter åpning og ikke rote med å lime på en mic eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Trur ikkje den her er så veldig mykje dårligare enn det ein får på "gaming headsets", egentlig. Fungerer sikkert greit til Ventrilo og liknande

Jeg kjøpte en sånn, og det må være den dårligste mikrofonen jeg har vært borti. Plukket opp alt av lyder rundt seg, og støyet til enhvert tid.

Lenke til kommentar

Godt at folk så fall er enig.

En ting er at jeg selv ikke hører min "dårlige" mikrofon, så jeg bryr meg ikke all verden.

Men skal jeg tro hva vennene mine sier så er ikke min bord mikrofon til 150kr fra Class Ohlson mye dårligere enn mitt gamle Siberia's mikrofon. Har også venner med Zalman mikrofon til 43kr som jeg ikke har noen problemer med.

Lenke til kommentar

Huhei! Handla Shure SE535 i dag.

 

Pür lydhimmel!

 

Welcome to the club!

 

En av de bedre investeringene jeg har gjort. Prisen har heller ikke falt med mer enn 500 kr på halvannet år, så jeg er glad at jeg kjøpte de proppene med en gang jeg fikk sjansen.

Lenke til kommentar

Welcome to the club!

 

En av de bedre investeringene jeg har gjort. Prisen har heller ikke falt med mer enn 500 kr på halvannet år, så jeg er glad at jeg kjøpte de proppene med en gang jeg fikk sjansen.

 

Kanonfornøyd jeg ja. Hvilke(n) lydkilde® bruker du?

Lenke til kommentar

Ja, merker at det kommer litt støy(susing) i når jeg plugger dem i telefonen(HTC One). Har funnet en softwaremod som skal gjøre det til en bedre musikktelefon thou. Spent på det.

 

Fra PCen høres de magiske ut though. Gleder meg til å teste med en skikkelig DAC thou.

Lenke til kommentar

Har du hørt noen attenuatorer som demper gjevnt over hele frekvensområdet? Det følger med en variabel attenuator med SE535 og om man skrur lyden litt ned på den så blir susen borte. Uheldigvis sammen med bassen og hele dybden i lydbildet egentlig.

 

Fungerer forsåvidt "ok" om man skal se en TV-serie fra laptopen og er nødt til å bruke det integrerte lydkortet, men vil slippe alt bakgrunnsstøyen.

Lenke til kommentar

Er strengt tatt ingen stor problem for meg. Jeg bruker proppene når jeg trenger portabilitet og da gjør Sansa Clippen en god jobb. Skal jeg først sette meg foran PC-en og bruke en av forsterkerne så kan jeg like gjerne bruke fullsize-hodetelefonene som passer bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Shure SE315? Jeg var såpass hard på flasken i går at da jeg sjekket mailen min i dag og så en ordrebekreftelse ble jeg ganske overrasket. Jeg kan nok avbestille de, men samtidig så har vel underbevisstheten min lyst på de...det var i hvert fall ikke bevisstheten min som bestilte.

Lenke til kommentar

Leiker litt med tanken på å bestille et par Sennheiser HD 650 som eg kan bruke heime, for så å modde DT 770 Pro-ane slik at eg kan bruke dei meir ute. Det forutsatt at prisen er grei, då. Nokon som veit om dei er på tilbud nokon stad?

 

Og forresten, har Audioengine D1 DAC, vil den klare å drive dei akseptabelt?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Shure SE315? Jeg var såpass hard på flasken i går at da jeg sjekket mailen min i dag og så en ordrebekreftelse ble jeg ganske overrasket. Jeg kan nok avbestille de, men samtidig så har vel underbevisstheten min lyst på de...det var i hvert fall ikke bevisstheten min som bestilte.

 

Har SE215 og liker de svært godt. En kompis har SE315 og er fornøyd han også. Spørs litt hva de skal brukes til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...