Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

I din prisbudsjett så ville jeg vurdert Sennheiser HD558. Tenkte egentlig å anbefale HD555 som jeg selv har brukt ved et par anledninger, men ser at HD558 er faktisk litt billigere, så den får min stemme istedet. Ellers har du den etterhvert velkjente BeyerDynamic DT770 Pro. DT770 har vel litt mer bass enn HD558 ettersom den er lukket, men ellers var det vel ikke de rare greiene. HD555 hørtes litt mer luftig ut, ettersom det tross alt var en åpen hodetelefon. Så har du Shure SRH840. Disse har jeg aldri hørt selv, men det er vel et sett med karakteristisk "Shure-lyd" der mellomtonen er litt frampå. Jeg har et par Shure-propper og kan ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd med lyden og lydsignaturen (ligger dog i en litt annen prisklasse).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey chaps!

 

Jeg har i dag et Denon AH-D2000 som jeg ikke bruker (selges). Til det daglige bruker jeg UE TF10 som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra at kabelen suger ergonomisk synes jeg. Greier aldri å plassere enten den eller den andre proppen skikkelig. Har også prøvd med forskjellige størrelse på proppene.

 

Så, derfor kunne jeg tenkt meg et nytt hodesett ala B&W P3 eller noe i den størrelsen. P5 blir egentlig litt fort stort og show-off synes jeg, men kunne godt tenkt meg det også. Internett sier P3 er skuffende; svak bass, slapp diskant osv og DET er jeg ikke så interessert i egentlig. Noen som har andre alternativer her i samme størrelse og pris?

 

Har B&W CM1 og CMC samt M1 i hjemmekinoen så det hadde jo vært kult å også hatt B&W propper/hodesett :) (ja, jeg er en vil-ha-alt-i-samme-merke-mann :p)

Lenke til kommentar

I din prisbudsjett så ville jeg vurdert Sennheiser HD558. Tenkte egentlig å anbefale HD555 som jeg selv har brukt ved et par anledninger, men ser at HD558 er faktisk litt billigere, så den får min stemme istedet. Ellers har du den etterhvert velkjente BeyerDynamic DT770 Pro. DT770 har vel litt mer bass enn HD558 ettersom den er lukket, men ellers var det vel ikke de rare greiene. HD555 hørtes litt mer luftig ut, ettersom det tross alt var en åpen hodetelefon. Så har du Shure SRH840. Disse har jeg aldri hørt selv, men det er vel et sett med karakteristisk "Shure-lyd" der mellomtonen er litt frampå. Jeg har et par Shure-propper og kan ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd med lyden og lydsignaturen (ligger dog i en litt annen prisklasse).

 

Av det du anbefaler ville jeg personlig valgt Shure-modellen. HD555'en jeg testet hadde en noe merkelig bassrespons, muligens p.g.a de waveguide-klossene eller noe. Flere fjerner disse for bedre lyd. DT770 er for meg litt for harsk i toppen, noe som kan gjøre en sliten over tid, men personlig smak varierer, og noen synes dette er definerende og positivt. At 840 har en markert mellomtone er kanskje mer en oppfatning av enkelte enn hva som er realiteten hvis man velger å tro på headroom-grafene.

Lenke til kommentar

http://europe.beyerd...om-one-pro.html

 

Syns disse ser veldig spennende ut. Man får kjøpt ledning med boom-mikrofon og kan tilpasse utseendet til sin egen smak.

 

Hei, jeg har sett på disse i dag. Koster faktisk ikke så alt for mye heller, men lurer på om du eller noen andre har erfaring med hvordan de er å gå med rundt? Ha på bussen,trikken eller andre ting? Tenkte også på om hvordan "Customizable Style" funker? Er det noen man må kjøpe ved siden av eller følger det med en hau av sånne små ting ?

Lenke til kommentar

Jeg vet ihvertfall ikke noe mer enn den videoen og informasjonen på beyerdynamic sine sider. Ser ut til at at det som er custom er plater man skrur på siden, som man kjøper attåt. Alt i fra hodebånd til øreputene.

 

Ser ut som de er ganske lik DT-770 i størrelsen.

 

Prøv å sjekk head-fi for mer info om dem, der bruker det å stå mye info fra forskjellige folk.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Som ordtaket lyder: om gaffa ikke fungerer så har du bare ikke brukt nok!

 

Kan du ikke bare sende headsettet inn på reklamasjon? Et headsett til over 700kr bør holde en stund, så med mindre du har satt deg på det eller brukt det generelt uforsiktig så burde du få ett nytt et tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...