Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uDAC2 har fått en del dårlige test-score der den faktisk har blitt TESTET og målt og ikke bare lyttet til. Bla. meldt om problemer med klipping opp mot 0db. I det sjiktet ville jeg npk heller sett på en Fiio. Argon har jeg ingen erfaring med, og med blandet erfaring med HiFi-klubben kan det både være et godt kjøp eller er mindre godt et. Den har blitt diskutert før i tråden, så du finner sikkert mer info om den med søkefunksjonen.

Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til ny hodetelefoner i prisklassen rundt 1000 kr?

Har ein Fiio E10 usb dac, går mest i Spotify/Wimp, musikksjanger er rock/heavy metal

Les mest om Shure 840, Audio Technica ATH-M50 og Sony MDR-ZX700. Heller mest mot Shure atm.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Et godt lydkort er jo fysisk sett en DAC og en forsterker i ett.

 

Det finnes fordeler med å flytte hele greia utenfor maskinen (støy er vel hovedårsaken), men om lydkortet er bra, så behøver man ikke det. Noen ganger er lydkortet såpass dårlig at det blir nødvendig. For eksempel bakgrunnsstøy eller støy når du flytter på musepekeren.

Lenke til kommentar

Hvis man skal bruke, si et Beyerdynamic DT770, på en PC med godt lydkort, er det noe vits med en USB DAC, eller klarer PC-en å kjøre det selv? Feriepenger+lønn kom inn i dag, og jeg har endelig lyst til å invistere i ordentlig kvalitet for en gangs skyld :)

 

Det vet du kun ved å teste det. Pleier alltid å velge premiumhovedkort med god lyd, så jeg har ikke noen direkte oversikt over hva som er i markedet nå på hovedkort, men det å ha en separat boks som er godt skjermet og spesielt designet for formålet pleier å øke kvaliteten en del. Du vil nok også øke kvaliteten vesentlig ved å oppgradere hodetelefonene dine. DT770 er litt som Porta Pro. De er bra på sin måte og har et lydbilde mange liker, men har du først smakt rosiner så går man ikke tilbake til druer, eller noe sånt :)

Lenke til kommentar

Det er noe jeg har vurdert, men jeg tenkte å bruke mini XLR for et litt proffere utseende. Tror ikke det skal være spesielt vanskelig å gjøre, men du bryter selvfølgelig garantien.

 

Har kikket litt rundt etter nye hodetelefoner og lurer på om dere har noen tips til en god oppgradering fra DT770. Ser etter noe som beholder litt av den deilige bassen fra DT770 men med klarere diskant. Tenker i prisklassen rundt 1500-2000,-

Så langt har jeg luktet litt på AKG K551, men er litt usikker på om de strekker seg forbi DT770'ene på diskant, og om de er verdt det.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

En kamerat kjøpte seg et par AKG K514 MkII i går, da jeg mente han burde oppgradere fra de forferdelige portaproene han brukte, men nå klager han på at lyden er dårligere med de nye enn hva de var med de gamle. Jeg vet jo at det ikke er noe skikkelig trøkk i disse, men lyden skal jo være klar og de burde da fungere til å høre på metal, men både på maskina hans og mobilen min høres både Dimmu og Agalloch forferdelig ut. Punk og rock går fint, men med en gang vi hopper over på litt hardere musikk, så høres lyden bokstavelig talt ræva ut. På høyde med billige ørepropper fra PONY eller Sanasonic (eller hva nå de kopiene som selges på dagligvarebutikker heter).

 

Noen tips om hva som skjer? Duger ikke hodetelefonene til metal i det hele tatt, eller er det bare noe fuck med lydkortet på maskina hans og mobilen min?

 

For øvrig fungerer mine Bose QC15 utmerket til metal både på mobilen min og maskina hans ...

Lenke til kommentar

En kamerat kjøpte seg et par AKG K514 MkII i går, da jeg mente han burde oppgradere fra de forferdelige portaproene han brukte, men nå klager han på at lyden er dårligere med de nye enn hva de var med de gamle. Jeg vet jo at det ikke er noe skikkelig trøkk i disse, men lyden skal jo være klar og de burde da fungere til å høre på metal, men både på maskina hans og mobilen min høres både Dimmu og Agalloch forferdelig ut. Punk og rock går fint, men med en gang vi hopper over på litt hardere musikk, så høres lyden bokstavelig talt ræva ut. På høyde med billige ørepropper fra PONY eller Sanasonic (eller hva nå de kopiene som selges på dagligvarebutikker heter).

 

Noen tips om hva som skjer? Duger ikke hodetelefonene til metal i det hele tatt, eller er det bare noe fuck med lydkortet på maskina hans og mobilen min?

 

For øvrig fungerer mine Bose QC15 utmerket til metal både på mobilen min og maskina hans ...

 

Etter det eg har hørt, skal dei vere veldig gode på diskant/mid-range, mens dei sliter meir når det gjelder bass.

Sikkert det som er grunnen til at dei høres dårlige ut, sidan metall (ofte) allereie har mykje diskant i lydbildet.

Lenke til kommentar

Mr. A: DT770 er blant modellene med best verdi for pengene. 1500-2000 er ikke så veldig mye over utsalgsprisen til DT770, så jeg vet ikke hvor mye oppgradering du regner med å få til den prisen.

Det som dukker opp i hodet mitt er Denon D2000 fra bruktmarkedet.

 

Datasmurf: Er jo ikke sikkert at det er noe oppgradering fra PortaPro. Prisen ligger jo på 400-ish kroner, hva forventer man egentlig? I tillegg blir man vant til den overdrevne bassen fra PortaPRo og hodetelefoner som er flatere vil for mange høres helt jævlig ut rett etterpå.

 

Jeg tror at AKG'ene er ikke så bra som du/dere regnet med. Bose til flere ganger prisen vil selvfølgelig gjøre en bedre jobb, så jeg tror ikke at det er noe spesielt feil med kildene dere bruker.

Lenke til kommentar

[RANT ON]

Jeg tar meg frihet til å gå litt off-topic her.

 

Etter å ha raskt skumlest i denne threaden ser jeg at det er flere som har grei forståelse når det kommer til lyd/headphones.

 

Men syntes det er trist at det støtt og stadig kommer nye threads i "Forum → Lyd og bilde → Lyd → Hodetelefoner" hvor folk spør om hjelp til å finne headset til gaming, hvor det kommer mange som anbefaler helt absurde overpriset gimmic gaming headset. Folk i denne threaden som faktisk skjønner at DT7700 Pro er bedre enn Razer/SteelSeries til tilsvarende pris burde komme hjelpe til å finne disse som trenger hjelp til å velge riktige hodetelefoner og ikke bli overtalt av folk som kun nevner gaming headsettet dem har på hodet.

 

[/RANT OFF]

Lenke til kommentar

Problemet er jo at de fleste gamere vil ha mikrofon, og du får ikke tak i brukbare mic til å montere på headset eller ledninger. Brukbare headset som også kommer med mic til gaming er enda sjeldnere.

 

Trur ikkje den her er så veldig mykje dårligare enn det ein får på "gaming headsets", egentlig. Fungerer sikkert greit til Ventrilo og liknande

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...