Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Stemmer som Phileas Fogg sier skal jeg ha vanlig 6.35mm jack og ikke minijack. Clas Ohlson har ingen jackkabler.

 

E-bay selvfølgelig. Tok ikke langt tid å søke seg fram til f.eks denne.

 

Vet ikke om det faktisk er forskjell på "ebay" kabler og merkekabler til 100-200NOK men vil helst kjøpe noen som er godt isolerte og ikke påvirker lydkvaliteten.

Endret av fenele
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på kablingen inne i hodetelefonene dine, tror jeg neppe du kommer til å merke noen som helst forskjell. Folk hører jo tross alt ikke forskjell på ståltrådhengere og $20k-kabler i 100k+-oppsett. Du kan jo også vurdere å kun vise top rated sellers og ikke kjøpe de aller billigste du finner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på kablingen inne i hodetelefonene dine, tror jeg neppe du kommer til å merke noen som helst forskjell. Folk hører jo tross alt ikke forskjell på ståltrådhengere og $20k-kabler i 100k+-oppsett. Du kan jo også vurdere å kun vise top rated sellers og ikke kjøpe de aller billigste du finner.

 

Mener du at kablingen i (alle) headphones er av "billigste" sort altså?

 

Jeg tenkte ikke på å kjøpe typ nyeste Monster 900000 kabler men at det kanskje er en forskjell mellom 30kr "kinakabler" og et legit merke som f.eks Klotz eller Cordial(100-200kr).

Lenke til kommentar

30kr er nok nok for å få en helt OK kabel. Under det ville jeg vært skeptisk - men som sagt, det er bare å filtrere u top rated sellers. Evt. også selgere som holder til i EU så retur blir enklere hvis noe er galt. Ville f.eks. ikke sovet dårlig om natten om jeg gikk for disse. Små brevpakker fra UK kommer vanligvis tre dager etter at de sender den, så man slipper ~tre uker fra HK og. Link til relevant søk. For å være ærlig hadde jeg ikke giddet å sortere på top rated sellers for å kjøpe en kabel til 50kr, da har du veldig mange flere valgmuligheter.

Lenke til kommentar

Jo takk for links. Skal se hva jeg finner. Tenkte å kjøpe 2m siden jeg ikke trenger mer men med en 3m blir det totalt 5-6m lengde. Er vel en "myte" at lydkvaliteten taper seg på >5m? Lydkortet kan drive opp til 600ohms headphones så er vel bare å pimpe opp lyden litt ut av kortet.

Lenke til kommentar

Det er uten tvil at priser på kabler er meget forskjellige, men korrelasjonen mellom pris og kvalitet er i største grad avhengig av placeboen som følger med når du innbilder deg at den dyrere kabelen er bedre enn den billigste.

 

Med en skjøtekabel så blir det også veldig enkelt å teste om man hører forskjell eller ikke, få gjerne med en venn som kan hjelpe deg å kjøre blindtest.

 

Og en ting til. Det meste ender nok opp med å bli laget i Kina uansett. Forskjellen er nettopp den logoen som er klistret på pakken.

Lenke til kommentar

<- Fikk mine B&W P3 (sort) i dag! :D Føler de manger litt i toppen (som mange på internett også sier) men så har jeg kun hørt på de i 20 minutter også. Kanskje også fordi den beste kilden jeg har å bruke de på atm er min iPhone 4s... Var ikke noe særlig bedre på min Macbook Air heller.

 

Skulle hatt meg en rimelig DAC - forslag anyone? Prisklasse <1000kr. Har sett på iBasso-er tidligere.

Lenke til kommentar

Nuforce kan være litt lotto i forhold til hva du får.

Har vært endel ymse skriverier om dem.

 

Jeg har selv en som fruen bruker på jobb, som fungerer helt topp, mens en gammel kollega av meg, fikk en som ikke var så mye å skryte av.

 

Alternativt har du f.eks http://www.soundgarden.no/fiio-e10-hodetelefonforsterker-sort.html

Kan også fås billig(ere) ifra utlandet, spesielt om du går under tollvesenets avgifts radar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...