Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Potato, potato. Kleint er det i alle fall.

Mer som potet og ostepopp. Ricestilen vil ikke bringe noe bra med seg, mens stance faktisk har et og annet innslag av stilige biler. Med luftbælgenes inntog i denne grenen av bilverdenen gjør det jo mulig å fortsatt kunne bruke bilen til daglige formål uten å sitte med hjerte i halsen for hver hump man ser.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med andre ord, du har ingen anelse om hva det vil si å rice opp bilen sin.

Hverken klistremerker av denne sort som er på denne bilen eller litt for mye camber faller inn under denne kategorien.

Men men, du har jo bevist meg tidligere at du er kjapp ute med å slenge med leppa og være nedlatende mot andres kjøretøy når denne har en stil du ikke liker.

 

Er vel strengt tatt for mye å forlange inne på et merkefritt forum at folk skal greie å ha litt respekt for andres interesser og stiler.

 

Du kunne gjort deg selv en tjeneste ved å være mindre pedantisk, spesielt på et subjektivt emne med veldig vake og urbane definisjoner. Jeg reserverer min rett til å ha en egen smak, og om du oppfatter mine ytringer som aggressive så misforstår du meg.

 

Jeg på en annen side så har jeg lyst på et forum der man kan uttrykke sin egen smak, selv med uskyldige Tongue-in-cheek overdrivelser. Jeg synes at stance og JDM-esque look på tyske sedaner er en uting, og det er ikke en ekstremt kontroversiell mening. Om du er uenig så kan vi godt ta en diskusjon på dette, men avblåse meningene mine som hensynsløs trolling synes jeg ikke noe om.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du kunne gjort deg selv en tjeneste ved å være mindre pedantisk, spesielt på et subjektivt emne med veldig vake og urbane definisjoner. Jeg reserverer min rett til å ha en egen smak, og om du oppfatter mine ytringer som aggressive så misforstår du meg.

 

Jeg på en annen side så har jeg lyst på et forum der man kan uttrykke sin egen smak, selv med uskyldige Tongue-in-cheek overdrivelser. Jeg synes at stance og JDM-esque look på tyske sedaner er en uting, og det er ikke en ekstremt kontroversiell mening. Om du er uenig så kan vi godt ta en diskusjon på dette, men avblåse meningene mine som hensynsløs trolling synes jeg ikke noe om.

Pedantisk vil jeg med trygget si at jeg ikke er når du, bevist eller ubevisst, velger å bruke et uttrykk om en bil som på ingen måte stemmer. Googler man opp emnet ser man at det er listet opp ganske mange plasser hva det vil si å rice opp en bil, så det er mange år siden "Rice" var et subjektivt emne. Vi har til nå vært to stykker som har gitt deg den enkle og faktiske forklaringen på hva "Ricing" av bil vil si er. Vi begge har og forklart at denne bmw'en ikke er av slik sort. Snarere den rake motsetning

Om du mener jeg ikke har rett til å korrigere deg på et slikt nedlatende kraftuttrykk om biler som "rice" er så bør du og tenke deg litt om før du tar i bruk slike uttrykk

 

Om du faktisk har vært bilinteressert i noen år, sett litt hvordan rice brukes til vanlig av folk, spesielt de som er interesserte i tyske eller amerikanske biler, så burde du selv ha fått med deg at rice, brukt feil, ikke er noe annet enn et regelrett nedsettende utrykk. Å prøve å bake det inn som et uskyldig Tongue-in-cheek overdrivelse synes jeg blir en litt dum måte å uskyldiggjøre dette uttrykket på.

 

Jeg avfeier ikke dine meninger som trolling. Hvor har du det i fra? Dog din måte å fremme dette på er på ingen måte med på å skape et positivt og godt bilmiljø på dette forumet.

Hva du synes om en bil, en stilart eller lignende har du din fulle rett til å gi uttrykk for som alle andre, men i samme slengen bør du ha i bakhodet av at det faktisk kan være folk som liker denne eventuelt eier den aktuelle bilen og slik sett kan du legge frem din mening på en litt mer skikkelig måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At det ikke representerer dine intensjoner kan jeg tenke meg til selv når du tidligere bekreftet at du ikke viste hva definisjonen av Rice er. For din beskrivelse av dette vil dra mange biler inn under denne kategorien ufortjent. Blant annet min egen siden det er litt camber og klistremerker på denne.

 

Overanalysering er det ikke, derimot en misforståelse basert på feilaktig bruk av utrykk og feil kategorisering av bil. Enkelt og greit. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rottestilen er utrolig nok en veldig populær stil her til lands. Finnes vel knapt et landstreff for en større klubb uten et eneste innslag av slike biler.

For min del var denne stilens inntog på et større norsk forum for bilinteresserte avgjørende for at jeg sluttet å henge der.

 

Skal være ærlig og si at jeg likte gulvmattene i denne civicen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...