Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Så fin ut den kosten ja :) Blir spennende å prøve den imorgen. Såpen luktet godt ja :) Frisk sitron av noe slag :) Og ble overrasket over hvor fin høvelen var på ekte :) Mye finere en på bildet :)

 

Blir spennende imorgen som sagt :)

 

Men det er vel ikke farlig å la kosten tørke stående ? Har ikke fått stativet enda. Det ble sendt idag fra kina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fin ut den kosten ja :) Blir spennende å prøve den imorgen. Såpen luktet godt ja :) Frisk sitron av noe slag :) Og ble overrasket over hvor fin høvelen var på ekte :) Mye finere en på bildet :)

 

Blir spennende imorgen som sagt :)

 

Men det er vel ikke farlig å la kosten tørke stående ? Har ikke fått stativet enda. Det ble sendt idag fra kina.

 

Jeg heller mot at stativ er unødvendig for å være ærlig. Nå skal jeg ikke være bombastisk, men mener bestemt å ha lest et sted at simpsons offisielt sa at kostene deres ikke trengte stativ.

 

Har et jeg, innerst i et skap et sted..

 

Hyggelig at du er fornøyd. Finishen på 'hardware' er god, og personlig liker jeg harris best av de tre t'ene, men det er smak og behag selvsagt. Er du nysjerrig på produkter er den rimelige måten å gjøre det på å kjøpe en samplepack. Gents har T&H, og trumpers tar en symbolsk sum for sine samplepacks som jeg syns er meget fine.

 

Mitt postbud har overgått seg selv denne uka..

 

Edit: Giddasløs

post-245947-0-48972800-1318516795_thumb.jpg

Endret av vaffelmester
Lenke til kommentar

Jeg lar kosten tørke stående på hodet uten stativ. Jeg har ikke merket noe hårtap på vel et år med den kosten jeg har nå, så jeg ser ingen grunn til å skaffe stativ.

 

Vaffelmester: Harris er ikke en av de tre T'ene ;) (Trumpers, Trufitt and Hill, Taylor of Old Bond Street) Men ja, Harris er kickass uansett.

 

Er det forresten kanskje på tide å fjerne pollen? Jeg synes i alle fall det er irriterende å måtte scrolle forbi den hver gang det er aktivitet i tråden...

Lenke til kommentar

Jeg lar kosten tørke stående på hodet uten stativ. Jeg har ikke merket noe hårtap på vel et år med den kosten jeg har nå, så jeg ser ingen grunn til å skaffe stativ.

 

Vaffelmester: Harris er ikke en av de tre T'ene ;) (Trumpers, Trufitt and Hill, Taylor of Old Bond Street) Men ja, Harris er kickass uansett.

 

Er det forresten kanskje på tide å fjerne pollen? Jeg synes i alle fall det er irriterende å måtte scrolle forbi den hver gang det er aktivitet i tråden...

 

Hehe.. T-Harris? Du har selvsagt rett. Men Harris er liksom 'med'.

 

Jeg har samme erfaring ang tørk av kost - stativ er unødvendig.

Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg ikke poenget med å ikke ha stativ, forutsatt at man har kosten og høvelen stående synlig. Et stativ med kost og høvel ser langt penere ut enn en at det ligger og slenger. Rent funksjonelt er jeg dog enig i at det antagelig ikke er nevneverdig forskjell...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Sup boys. Lurer på om det her kan være rette stedet og spørre om dette.

Har barbert meg med høvel i over et år nå, har ikke sånn insane mye skjeggvekst, men syntes det er mye bedre med høvel. Bruker gillette et eller annet. Og gillette barber gel for sensitiv hud.

Problemet er at jeg får en del utslett på halsen, noen som har vært borti det og som kan gi noen tips for å motvirke dette?

Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg ikke poenget med å ikke ha stativ, forutsatt at man har kosten og høvelen stående synlig. Et stativ med kost og høvel ser langt penere ut enn en at det ligger og slenger. Rent funksjonelt er jeg dog enig i at det antagelig ikke er nevneverdig forskjell...

 

Spørsmålet var om kosten ble ødelagt av ikke å bruke stativ, og i den settingen tror jeg at stativ er unødvendig.

 

Når det er sagt, så er jeg absolutt enig i at f.eks et Mühle sophist sett tar seg godt ut på badet!

Lenke til kommentar

Sup boys. Lurer på om det her kan være rette stedet og spørre om dette.

Har barbert meg med høvel i over et år nå, har ikke sånn insane mye skjeggvekst, men syntes det er mye bedre med høvel. Bruker gillette et eller annet. Og gillette barber gel for sensitiv hud.

Problemet er at jeg får en del utslett på halsen, noen som har vært borti det og som kan gi noen tips for å motvirke dette?

 

Det kan være mange grunner til dette. Men dersom eg skal gjette så rekner eg med at dette er hud irritasjon som følge av barberinga.

 

Prøv å neste gong tenke litt på kva rettning skjegget gror, og test deretter ut om du opplever forskjell på kva veg du drar høvelen. Prøv også å dra så få ganger som mulig, det er betre å ta eit skikkelig drag ein gong enn det er å ta mange dårlige drag.

 

Prøv også å barbere deg når huda er så varm og våt som mulig, enten ved å barbere deg rett etter at du har dusja (helst utan å tørke ansiktet før du stater barberinga) eller ved å legge eit varmt og vått håndkle rundt ansiktet og la det virke i nokre minutt.

Jo meir vatn du har på huda jo mindre friksjon blir det, og då også forhåpentligvis mindre hudirritasjon.

 

 

Til sist så kan du prøve å investere i ei skikkelig barbermaskin for å sjå om det er betre. Eg veit at enkelte meiner dei får eit betre resultat med maskin, men for meg personleg så er det omvendt. Bruker eg barbermaskin på halsen så får eg lett store irriterte hudområdet. Med høvel er det aldri eit problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sup boys. Lurer på om det her kan være rette stedet og spørre om dette.

Har barbert meg med høvel i over et år nå, har ikke sånn insane mye skjeggvekst, men syntes det er mye bedre med høvel. Bruker gillette et eller annet. Og gillette barber gel for sensitiv hud.

Problemet er at jeg får en del utslett på halsen, noen som har vært borti det og som kan gi noen tips for å motvirke dette?

 

*snipp*

 

Tusen takk for tips! :D Skal prøves ut i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en nybegynnerfeil er å dra rett ned ikke bare ved haken, men også rett ned halvveis utover og helt ut ved kjevebeinet, hvor det skal være mer skrå bakover, eller 30-40 grader ned bevegelse, slik at det blir utslett ved halsen under kjevebeinet fordi det barberes på tvert av og ikke med hårene på det første passet.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg tror en nybegynnerfeil er å dra rett ned ikke bare ved haken, men også rett ned halvveis utover og helt ut ved kjevebeinet, hvor det skal være mer skrå bakover, eller 30-40 grader ned bevegelse, slik at det blir utslett ved halsen under kjevebeinet fordi det barberes på tvert av og ikke med hårene på det første passet.

 

Flere burde nok tenke over hvordan skjegget vokser, det er et godt utgangspunkt. Men jeg må ærlig inrømme at hvis jeg bruker 'guffe på boks' blir jeg rød og sår på halsen uansett.

 

Masse varmt vann, god såpe/krem og et skarpt blad er et absolutt must hvis jeg skal barbere meg hver dag å se ut som folk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

http://www.theenglishshavingcompany.com/

 

From 1800 hours, on Friday 4th November 2011, until 0900 hours GMT December 5th 2011 we are offering FREE SHIPPING is available for all customers on all standard delivery parcels for orders over £10.00 value. This applies to all UK and overseas parcels.

 

Fin anledning til å bestille seg et par godsaker. Blei mer krem fra Trumpers på meg. :)

Lenke til kommentar

Startet nettopp med tradisjonell barbering, kommer aldri noensinne til å gå tilbake til Gillette mølet. Synes det er mye gøyere å barbere seg nå siden man faktisk skummer opp sitt eget skum og barberingen blir mye bedre etter min mening. Trenger ikke 5 blader for å få tett barbering

 

Det finnes jo ett hav av produkter der ute og skal nok en tur til Fitjar Såpekokeri og handle siden det ligger i nabokommunen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.theenglishshavingcompany.com/

 

From 1800 hours, on Friday 4th November 2011, until 0900 hours GMT December 5th 2011 we are offering FREE SHIPPING is available for all customers on all standard delivery parcels for orders over £10.00 value. This applies to all UK and overseas parcels.

 

Fin anledning til å bestille seg et par godsaker. Blei mer krem fra Trumpers på meg. :)

 

Kult. Ei flaske med skinfood på meg også :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...