Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur det er veldig avhengig av kva for type produkt du er ute etter. På barberblad kan du spare masse, men på tilfeldig produkt eg valde å sjekke (Merkur 34C, T&H Ultimate Comfort barberkrem, D.R. Harris barberkrem) er skilnaden såpass liten at eg ikkje vil kalle det lopping.

 

Eg har til no bare handla frå Barbershop og Connaught Shaving, har ikkje funne noko nevneverdig billigare enn ein av dei to. Sjekk dei to, så får du sannsynlegvis den beste prisen på det du er ute etter, om ein av dei faktisk har det. I tillegg har du shaving.ie om det skulle vere fordelaktig å kjøpe i euro, så kan du bruke Ebay til meir eksotiske ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har ett lite spørsmål til dere.. Hva er forskjellen på en aggressiv barberhøvel og en sensitiv? sånn rent fysisk på selve høvelen.. Har kjøpt en merkur vision, og må innrømme det at jeg ikke vet hvilken innstilling som er den aggressive osv.. På vision så stiller man på avstanden mellom bladet og høvelen..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har ett lite spørsmål til dere.. Hva er forskjellen på en aggressiv barberhøvel og en sensitiv? sånn rent fysisk på selve høvelen.. Har kjøpt en merkur vision, og må innrømme det at jeg ikke vet hvilken innstilling som er den aggressive osv.. På vision så stiller man på avstanden mellom bladet og høvelen..

 

Stor avstand mellom blad og høvel = Aggressiv

Liten avstand mellom blad og høvel = mild/sensitive

 

På Vision er høyere nummer mer aggressivt. Begynn med lavt nummer, øk på etterhvert som teknikken sitter.

Lenke til kommentar

Håper å få litt tips her - har sett litt i tråden, men det blir rett og slett for omfattende å sette seg inn i alt.

 

Jeg er av dem som ikke visste at alt dette fantes om barbering og bruker enda Gillette Fusion e.l. Det funker forsåvidt helt ok, blir litt rød og sår av til, samt så synes jeg bladene/ bare holder til en gang. De blir merkbart dårligere etter bare en barbering. Sånt blir dyrt.

 

Jeg har ingen rå skjeggvekst så jeg tar det ca hver 5 dag - og da har sikkert jeg det som kalles 2 dagers skjegg. (tar det liksom når stubbene er såpass lange at de ikke kjennes så stive ut.,)

 

Kan jeg få et tips til hva jeg bør kjøpe meg av høvel og blader - og hvor jeg da skal kjøpe videre påfyll?

 

Har ikke behov for å bruke mer penger enn jeg trenger.....og den må være relativ enkel i bruk. Har nok ikke tenkt å sitte på youtube og lære meg teknikker.

 

Ser noen nylig linket til denne - er det noe en kan få glede av?

 

http://www.gents.no/merkur-34c-dobbeltbladhoevel.htm

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Kansje på tide å ta steget over til hipster barbering?

Uansett, så er det snart på tide med en ny pakke Gilettblader, og de koster jo både armer og heroin, så da vurderer jeg å ta steget over til tradisjonelle høvler.

 

Så litt på Merkur Futur i matt alu/chrome, og den er helt sykt sexy! Og så ut til at folk var forøyd med den.

Men så er det resten av greiene... Kost og såpe/krem. HVa kan folk anbefale der? Tenkte å investere i dette via nettet og da hos Open_Razor som er anbefalt i første post: http://stores.ebay.com/classicrazor Så greit om ting kom fra samme sjappa :)

 

Hva trenger jeg egnetlig for å komme i gang Bare såpe og kos?Jeg vil helst ha noe som er parfymefri og allergi vennlig. Er da Van Der Hagen noe å satse på?

Lenke til kommentar

Håper å få litt tips her - har sett litt i tråden, men det blir rett og slett for omfattende å sette seg inn i alt.

 

 

Et tips du kan få hvis du sliter med holdbarheten på bladene er å barbere deg etter en varm dush, helst med bra med såpe i ansiktet. Da glir høvelen som i smør vil jeg tro. Det er enorm forskjell på en god barbering etter en varm dush for ansiktet er godt såpet inn og ikke. Skikkelig barbersåpe gir et mer blankt (bedre )utseende, enn barbering med gel, men jeg syns det glir like godt hvis ikke bedre og er mindre risiko for kutt med gel, bare ansiktet på forhånd har fått en varm dush med bra med såpe.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Ok - takk for tips.

Jeg har alltid tatt dusjen etterpå. Men har vel hørt om det du nevner.

 

Men jeg vil gjerne prøve meg en ny håvel. Ser at blader til disse koster ingenting i forhold til det jeg holder på med.

Så jeg tar gjerne et høveltips.

Skjønner ikke helt den m dobbelblad funksjon for slik jeg ser det bl a på Merkur 34 c er det bare et barberblad.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Fusion er litt voldsom, er du uheldig kan du få 5 blads kutt langs leppa. Skal du til sverige i påsken kan du forsøke noe de selger på lidl. Slags 20 pack med barberblad og høvel som er basert på den gamle atra høvelen til gillette (patentet har gått ut). Jeg syns det er mer behagelig enn sensor excel som er vel aggressiv. Enda et tips er engangshøvlene de selger på rema som heter blue3, de passer rett på¨sensor excel håndtak. Det er en tidligere DDR produsent av barberblad som står bak lidl bladene og det lages i det tidligere øst-tyskland. De bladene er veldig gode. De passer dessuten i håndtaket til gillette atra. Det er mulig å få tak i det på ebay. Atra selges i utviklingsland av gillette som vector, og nye høvler på ebay heter helst det. Den passer altså rett på lidl bladene, uansett bruker jeg nå mach3 da jeg ikke har noen atra blader igjen, jeg syns det går for det samme.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg vil bare tipse om et dagstilbud på Elkjøp på en barbermaskin(Som jeg betalte 200kr for mye for.)

Har brukt min i noen uker nå og det er en meget god maskin for deg som trimmer skjegg og tildels hår.

Jeg har klipt både meg selv og guttungen med den så den klare fint en hårklipp også.

Uansett så er det et røverkjøp til 199kr.

 

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/harfjerning/QG3030/philips-groomingsett-qg3030-10

Lenke til kommentar

Hvor godt holder batteriet? Har en barbermaskin fra Panasonic jeg bruker før tradisjonell barbering dersom skjegget har vokst litt, men etter et år har batterikapasiteten sunket drastisk og må nå lade den opp hver gang den brukes. Vet jo Philips ligger over Panasonic når det kommer til de type produktene, men jeg er fortsatt litt skeptisk til oppladbare barbermaskiner/trimmere.

Lenke til kommentar

De litt dyrere maskinene til Braun lages i tyskland , dvs pulsonic, de selges til vanvittige summer på elektriske butikker i Norge, men kan plukkes opp ganske billig på ebay. Det jeg ikke liker med maskin er at det ikke renser huden på samme måte som når en barberer seg med høvel, og det ser ikke like bra ut etterpå. Overleppa er jo kurant. Jeg går ikke mot hårene, bare sideveis.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden kjøpt disse flebruksbladene som "alle" bruker, men er litt nysjerrig på de høvlene med 1 blad på hver side(eller, 1 dobbeltegget om du vil).

 

Er det enklere å få til en god barbering uten røde prikker med dobbeltegget blad?

 

 

Hvor lenge varer et slikt blad egentlig? Jeg har en slipedings(gummilignende flate) som jeg kjører høvelen på etter bruk)og bruker vel 1 flerbruksblad over 5+ barberinger ca.

 

 

Dobbelbladene varer ca 3 ganger så lenge som flerbladssystemblader som GIllette. Og de er så mye billigere, da! Er du nybegynner burde du begynne med et blad som Merkur; http://www.gents.no/merkur-super-platinum-barberblad.htm Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...