Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Gentlemens Refinery After Shave Balm er nesten oppbrukt. Har noen noe annet å anbefale før jeg kjøper en ny?

 

EDIT:

Arg, jeg trenger:

-After shave

-Deoderant

-Barberblader (Feather Artist Club)

-Barberblader (Feather DE)

 

Jeg har brukt Gentlemens Refinery After Shave Balm, Crabtree & Evelyn Nomad deoderant stick og Feather Pro Guard Blade de siste par tre-fire årene men de vanlige butikkene (barbershop.com, barbershop.no, mankind.co.uk) har fra null til to av disse på lager. Ingen har Nomad deoderant som er synd da jeg har brukt Nomad EDT som "min" lukt like lenge.

 

Barbershop har disse på lager som jeg tror jeg velger i stedet:

 

-Crabtree & Evelyn Nomad After Shave Balm (matcher ETD)

-Taylor of Old Bond Street Deodorant sandeltre (parfyrmert)

-Anthony Alcohol Free Deodorant (parfymefri)

-Feather Pro Guard Blade & Feather Light Blade (passer AC kniv)

-Feather Hi-Stainless barberblader 10-pakning (passer Futur og bestefars 1930-høvvel)

 

Noen med erfaring med de tre første?

 

EDIT2:

Disse legges til. Det er alltid problemer med reise og kvalitetsprodukter. Men-U og annet crap jeg har samlet opp i TSA-godkjente størrelser fucker opp stemningen:

-The Gentlemens Refinery Moisturizer - reisestørrelse

-The Gentlemens Refinery Unscented barberkrem - reisestørrelse

 

Forhåpentligvis er disse tilgjengelig i åresvis fremover slik at jeg slipper å endre vaner neste gang jeg går tom. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Greit med den infoen. Men tips til hudvennelig såpe som ikke er så VELDIG dyr ?

Jeg bruker normale barberkremer, så jeg har ingen erfaring med de som er sensitive. Men når det gjelder normale kremer anbefaler jeg Geo F. Thrumper som er et steg over de mange alternativene jeg har prøvd (fem-seks kremer, fem-seks såper, to gels, én olje). På andreplass ligger Clinique M Shave Aloe Gel som faktisk er ekstremt bra på alle måter og varer skummelt lenge. Absolutt anbefalt til alle som ikke har kost eller har dårlig tid.

 

http://www.mankind.co.uk/clinique-m-shave-aloe-gel-125ml/10364829.html

Lenke til kommentar

Eg har i alle fall kjøpt barbersåpe i parfymeri (husker ikkje navnet på kjeda i farta).

Nettopp, en "kjede" ingen husker navnet på. Eneste fysiske kjeden jeg vet om selger barberkrem er Bodyshop. Ellers fant jeg ingen andre enn de i Oslo ifjor.

Esthetique har hvertfall både såper og kremer her i Haugesund. :)

Lenke til kommentar

Eg har i alle fall kjøpt barbersåpe i parfymeri (husker ikkje navnet på kjeda i farta).

Nettopp, en "kjede" ingen husker navnet på. Eneste fysiske kjeden jeg vet om selger barberkrem er Bodyshop. Ellers fant jeg ingen andre enn de i Oslo ifjor.

Esthetique har hvertfall både såper og kremer her i Haugesund. :)

 

 

Hei,

Good Old Days Barbershop i Skien selger Trumpher produktene. Salongen kan finnes på 180 nummeret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Skal kjøpe meg stativ nå, står mellom:

 

http://www.barbershop.no/barberutstyr/stativ/muhle-stativ-til-barberhovel-og-barberkost-med-skal.html

 

og

 

http://www.barbershop.no/barberutstyr/stativ/muhle-stativ-til-barberhovel-og-barberkost.html

 

Jeg har skål fra før, er det noe poeng i å kjøpe den med skål på stativet? Med tanke på om det vil renne vann fra kosten? Eller hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar

Vil bare si til eventuelle tvilere der ute.

jeg har brukt barbersåpe nå i ett år, og kommer ALDRI til å bruke krem igjen. Såpe er garantert best. Også er det mest tradisjonsrikt i tillegg. Såpen kom før kremen!

Er det noen spesiell såpe du har fått veldig sansen for? Har på en måte fått et litt ambivalent forhold til såper selv. Jeg har prøvd noen forskjellige - Col. Conk og Tabac har vært veldig bra, såpestiften fra Wilkinson middels, og sandeltresåpen fra Crabtree & Evelyn synes jeg vel egentlig ikke er noe særlig (får aldri fyldig nok skum, synes jeg). Derimot er det ganske få av kremene jeg har prøvd som har gitt dårlige resultater, så der opplever jeg kanskje at resultatet er litt sikrere. Kanskje jeg bare burde skaffe meg noen gode såper igjen. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har vel vært innom de fleste såpe/vann-forhold med den C&E-såpen, og klarer for så vidt å få et brukbart skum, men synes allikevel den er ganske krevende sammenlignet med flere andre såper (og de aller fleste kremer). Skummet føles heller ikke like glatt/smørende med denne såpen som med andre jeg har prøvd. Så det er egentlig bare denne, og ikke såper generelt, jeg ikke er helt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg stativ nå, står mellom:

 

http://www.barbershop.no/barberutstyr/stativ/muhle-stativ-til-barberhovel-og-barberkost-med-skal.html

 

og

 

http://www.barbershop.no/barberutstyr/stativ/muhle-stativ-til-barberhovel-og-barberkost.html

 

Jeg har skål fra før, er det noe poeng i å kjøpe den med skål på stativet? Med tanke på om det vil renne vann fra kosten? Eller hvordan gjør dere det?

 

Det er forferdelig vanskelig å sjå utifrå bildet, men det ser ut som at stativet med skål har ein fastmontert ring som du setter skåla oppi.

Dersom du har en slik skål frå før så kan du bytte mellom skålene.

 

Med tanke på om det er poeng med skål eller ikkje så er det avhengig av kva såpe/krem du bruker.

Hensikta med skåla er at du har et såpestykke i den, eventuellt bruker skåla til å piske opp krem. Tilgang på skål gjer at du kan kjøpe barbersåpe i lausvekt der skål ikkje følger med.

 

Som oppsamling til vann så er det berre aktuellt dersom du er heilt fanatisk over vannsøl på benken. Dersom du trykker ut vatnet før du heng frå deg kosten så er det ikkje mange dråpane som drypper frå kosten.

 

Sidan du har skål frå før så antar eg at du bruker denne? I så tilfelle er dette eit spørsmål om estetikk, vil du ha alt på samme stativ eller vil du ha ei eiga skål ved sidan av?

Lenke til kommentar

Ramius: Nå antar jeg at det var meg du siktet til? Det var et seriøst spørsmål, og det kan faktisk ha mye å si. (Hvis ikke, så er jo forklaringen grei allikevel...)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Hardhet_(vann)

 

Jeg har holdt meg til barberkrem, og der er forskjellene mindre. Men jeg har merket det veldig på glyserin-basert dusjsåpe. Måtte til ca. dobbelt så mye Neutral Shower Gel for å gi samme effekt når jeg bodde i Trondheim vs her i Overhalla. Vannet i Trondheim er bløtt og herlig, med god smak, men ikke det beste for såpe. Her... smaker vannet forferdelig, og er litt småhardt, men funker bedre med enkelte sorter såpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har holdt meg til barberkrem, og der er forskjellene mindre. Men jeg har merket det veldig på glyserin-basert dusjsåpe. Måtte til ca. dobbelt så mye Neutral Shower Gel for å gi samme effekt når jeg bodde i Trondheim vs her i Overhalla. Vannet i Trondheim er bløtt og herlig, med god smak, men ikke det beste for såpe. Her... smaker vannet forferdelig, og er litt småhardt, men funker bedre med enkelte sorter såpe.

Forklaringen med hardt vann er for så vidt ikke helt usannsynlig, bortsett fra at det vanligvis er der vannet er hardt at såpe skummer dårlig. Riktignok bor jeg i Trondheim, men de andre såpene jeg har prøvd (også glyserinbasert) har fungert fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...