Gå til innhold

Japp sjokoladen blir borte!

LarZen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ingen særlig sjokoladespiser, men jeg håper fortsatt på å kunne få Freia Dessertsjokolade tilbake.

En av de ytterst få konfekteskene hvor jeg likte alt sammen, og jeg hadde denne som egen tradisjon hver jul i 13 år før den forsvant.

image.jpeg.a9edde63ba9a2ab8515a66b2fa42e7c5.jpeg

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok strategisk for Europris. En såkalt loss-leader der de taper penger på en vare for å få inn folk i butikken, slik at noen kjøper ting de tjener mer penger på som utjevner ting.

Skrevet (endret)

Smash 350g pose er nesten 1900 kcal.

En pose er nok til frokost, lunch, middag og kvelds.

Tviler ikke på at det er folk som spiser en pose på en gang når den først er åpnet.

Kommer vel et forbud om å kjøpe dem snart hvor du blir veid i kassen og ikke for kjøpe den om du veier over 80 kg.

Endret av vidor
  • 4 måneder senere...
Skrevet
^fmj skrev (5 timer siden):

Og vi venter enda på at Japp skal forsvinne, for det er vel ingen som egentlig syns at den er spesielt god?

Jo? Jeg har alltid foretrukket Japp over Snickers, Lion og alle de der. Kanskje det har noe med barndommen å gjøre, men Japp har lenge vært en av mine favoritter.

• Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (På 26.8.2025 den 1.54):

Ser den. Testet selv for noen uker siden, vet ikke helt om det stemmer på papiret, men Mars kjennes ut til å ha litt salt i seg. Type søtt og salt komboen blir veldig tydelig. Japp smaker kun søtt. (Var tilbud på Mars i sverige, og hadde tilfeldigvis en Japp liggende hjemme)

Konsistens og utseende derimot er veldig like. 😉

Det meste av det søte, blir best,med en liten spiss med salt i.

Derfor har Nidar alltid vært den beste sjokoladen.

Har mistanke om at Freia har funnet ut det og har begynt å ha salt i.

Slik som Pepsi presset Coca Cola til å forandre oppskriften, med mere sukker.

• Liker 1
Skrevet
Karltorbj skrev (5 timer siden):

Det meste av det søte, blir best,med en liten spiss med salt i.

Derfor har Nidar alltid vært den beste sjokoladen.

Har mistanke om at Freia har funnet ut det og har begynt å ha salt i.

Slik som Pepsi presset Coca Cola til å forandre oppskriften, med mere sukker.

100% enig.

Nå spiser jeg meget lite sjokolade da, men de gangene det blir så er det alltid de med den søt/salte kombinasjonen.

Smash f.eks er jo noe av det beste, hehe. 🫣🫣

Skrevet

Problemet med sukker er at om man først begynner å spise det så er det så sjeldent i evolusjonen at du får et stort sug etter mer, og i dagens situasjon blir det alt for mye, så man må selv begrense dette, og det går langt fra bra for alle.

Det som er når man slutter med industrisukker så begynner man å merke sukkeret som naturlig finnes i mat i mye større grad, så jeg kutter heller ut falsk industri-"mat" og spiser naturlig. Ting som brus og sjokolade var aldri ment som ernæring, og ting som energidrikker som f.eks Monster sliter godt på nyrene.

Skrevet
vidor skrev (11 minutter siden):

Det som er når man slutter med industrisukker så begynner man å merke sukkeret som naturlig finnes i mat i mye større grad,

Industrisukker er bare et stigmatiserende / manupulerende begrep. 1. Det er praktisk talt ingen mat som ikke produseres industrielt i disse dager. Epler, bananer, pærer, appelsiner - alt er industriprodusert. 2. Industri brukes som et misforstått nedsettende ord. Det er ingenting galt i å drive industri. 3. Industrisukker er akkurat det samme sukkeret som finnes i frukt. 4. Industrisukker er bedre for helsa, enn naturlig brunt sukker fra sukkerråvarer som roer og beter. Grunnen til at det er brunt er fordi det er fullt av dritt fra plantene. Raffineringen av sukker går ut på å fjerne den usunne "dritten" så sukkeret blit hvitt og helt rent.

Hovedbudskapet ditt er vel at det handler om vane for mengde sukker og der er jeg helt enig. Folk bør venne seg til et lavere sukkerinnhold, uavhengig av hvordan sukkeret havnet i maten. På samme måte som mengde salt er en vanesak.

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, ^fmj said:

Og vi venter enda på at Japp skal forsvinne, for det er vel ingen som egentlig syns at den er spesielt god?

Synes japp er god, men nekter å kjøpe den lengre etter at de krympet i størrelse, så i praksis for min del har den allerede forsvunnet.

Skrevet
^fmj skrev (17 timer siden):

Japp er jo en av de beste sjokoladene.

Da syns jeg heller Smash kan forsvinne. Tidenes mest oppskrytte godteri.
Prøvde den for lenge siden ettersom de skrøt så fælt av det i reklamen på TV, men det var som å spise kumøkk. Få det bort!

Skrevet
Millwall Brumunddal skrev (3 timer siden):

Japp er jo en av de beste sjokoladene.

Da syns jeg heller Smash kan forsvinne. Tidenes mest oppskrytte godteri.
Prøvde den for lenge siden ettersom de skrøt så fælt av det i reklamen på TV, men det var som å spise kumøkk. Få det bort!

Smash! er jo selve livet. Japp er for søt, kvalmende, klissete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...