Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elsket Okami på PS2 når jeg spilte det for mange år siden. Skaffet det til Wii også, elsket det der også. Skaffer det til PS3 også og kommer til å elske det der også.

 

Alltid drømt om en HD utgave av Okami fordi det visuelle i Okami trollbindet meg! Pluss digget de småtingene de hadde der som med å bruke malekost for å male frem stjerne-tegn osv!

Det spillet ligger høyt på min liste av all time spill ja!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du eier spillet når du har det på PSN og vet du. Faktisk er den fysiske versjonen nærmere det å leie. Når du kjøper lisens for å spille et spill har du i teorien rett til noe å spille det på. Om du kontakter utgiveren skal de shippe deg en ny disc eller fil. Selvfølgelig gjør de jo ikke det, men det er sånn lisensen er skrevet. I det minste når du får spillet fra PSN så kan du laste det ned på nytt om du sletter filen. Det er ikke ditt ansvar lengre å alltid ha filen.

Lenke til kommentar

Tenker litt sånn, 10-15 år frem i tid. Hva gjør vi da med de nedlastbare titlene? Vil disse være å finne på den nettbaserte tjenesten som vil erstatte dagens tjenester på konsollene etc ? :p Er jo mange som gjerne tar ett dukk i arkivene og ønsker å spille igjen gamle titler. Ser ikke for meg at dagens Xbox live for Xbox 360 vil være online til evig tid, med mindre det da blir snakk om en omfattende bakover kompatibilitet eller en onlive-løsning for fjernspilling av spill man har kjøpt. Da har man ihvertfall muligheten til å spille igjen gamle titler man har kjøpt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vil om 10-15 at det vil fremdeles finne fysiske spill i butikker, samtidig ha valget om å kjøpe spill digitalt, bra for oss gamere at det finnes valgmuligheter.

 

Jeg kommer til å gå ifra gaming om alt blir digital only, da kommer jeg å spille på disse "eldre" konsollene og aldri skaffe meg nye.

Digital spillbiblotek er ikke det samme som et fysisk spillbiblotek mener da jeg.

Er lei at mange av spillene man kjøper i fysiske butikker må man ha Steam (snakker selvfølgelig om PC) i det hele tatt for å spille spillet.

 

Håper for guds skyld ikke at MS, Nintendo eller Sony skal ha noe lignende....

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Dette er en av tingene jeg liker dårligst med den retningen spill går i. Jeg elsker å kunne spille gamle spill, og går hele tiden tilbake til eldre konsoller for å spille spill jeg ikke fikk spilt da de kom, eksempelvis spiller jeg nå det andre Splinter Cell-spillet til Xbox. Sony, MS og Nintendo vil nok beholde ting online en god stund, men vi har ingen garanti for at vi kan spille dem også om 10 år. Så jeg kjøper nesten bare fysisk så lenge jeg kan, og gruer meg til jeg ikke kan gjøre det lengre.

Lenke til kommentar

Dette er en av tingene jeg liker dårligst med den retningen spill går i. Jeg elsker å kunne spille gamle spill, og går hele tiden tilbake til eldre konsoller for å spille spill jeg ikke fikk spilt da de kom, eksempelvis spiller jeg nå det andre Splinter Cell-spillet til Xbox. Sony, MS og Nintendo vil nok beholde ting online en god stund, men vi har ingen garanti for at vi kan spille dem også om 10 år. Så jeg kjøper nesten bare fysisk så lenge jeg kan, og gruer meg til jeg ikke kan gjøre det lengre.

Det eneste man trenger å bekymre seg for er eksklusiver, siden multiplattformtitler vil leve videre på PC til evig tid. Så å beholde en disk-versjon av eksklusivene man liker best er kanskje en god idé om Sony skulle gå konkurs og bli kjøpt opp av Activision, hehe.

Lenke til kommentar

Har alltid likt fysiske eksempler av spill, men hva skal en egentlig med det? En spiller det og så tar det bare opp plass til en etterhvert setter det i en eske på loftet.

 

Så går det noen år og så går det på dynga... Har sluttet å kjøpe Collectors Edition's da det er enda mer ekstremt. Tar enda mer plass og havner enda fortere i en eske på loftet....

 

Med så mye spill og så fort utvikling og teknologi går så er det nok mindretall som gidder å rote i fortiden og dem produktene som var da.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er nok riktig at det bare er et mindretall som ønsker å spille gamle spill, akkurat slik som det er et mindretall som ønsker det nå - men siden jeg er en av dem, så bekymrer denne utviklingen meg. Er en haug med spill man aldri får spilt som man plutselig leser om noen år senere og ønsker å teste. Med de eldre offline-konsollene er dette aldri noe stress, men hvordan det blir fremover er dessverre vanskelig å si. Går derfor for retail så lenge jeg kan - selv om det tar opp en god del plass :)

Lenke til kommentar

Vel jeg ryddet bort 3 Rema poser med spill og plasserte de på loftet her for en god stund siden. Har kommer forbi det stadiet at jeg må ha alt stående fremme, har ikke noe "gutterom" lenger og det er andre ting som tar plassen i stua, som CD og Vinyl-plater :) CE-utgaver av typen med inkl. figurer etc. har aldri vært min kopp te sånn sett. Når jeg tenker meg om kunne jeg sikkert har plassert bort 2-3 poser til med spill :p Men føler noe av fortiden må være tilstede hehe.

Lenke til kommentar

Liker fysiske ting. Kjøper digitalt også, greit å ha alt på et sted, men blir aldri det samme som å ta i et cover og skue utover hyllene med forskjellige covere. Nå er riktignok ikke jeg av typen som har mange hundre spill til hver plattform og tusen filmer, så jeg trenger ikke veldig mye plass, og det er uansett ikke alt som jeg føler for å ha stående framme.

 

Jeg skjønner ikke hvordan en bit plastikk kan gi noen en følelse av å eie digitalt innhold. Man eier tross alt bare en lisens til å bruke det innholdet man har kjøpt.

Det bør ikke være så vanskelig å forstå at mange føler mer eierskap til et produkt de alltid kan ta fram så lenge avspillerutstyret er i orden, framfor en lisens der brukeren er helt i utgivers grep. Har du et fysisk eksemplar trenger du bare en konsoll å spille det på, ingen krav til å være online eller på andre måter være verifisert til å bruke spillet. Har du disken vil du alltid være trygg. Digitalt innhold derimot er låst til en bruker og en tjeneste som plutselig ikke er der "i morgen".

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...