Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Hørte på Invisible wall at Shane Satterfield banna og gaula pga det Microsft har gjort med RARE!

Så stort spillselskap lager Kinect spill og avatar klær, noe så idiotisk i mitt syn.

Waste of talent sier bare jeg å det sa han også. RARE stod for det beste i N64 dagene, nå er de rett og slett tragiske!

 

Glad jeg har andre plattformer å forholde meg til fordi MS har skremt meg vekk fra en maskin jeg likte godt i gamle dagene! :)

Endret av iToMaN
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med Rare var at de ikke hadde et eneste populært Xbox-spill før Kinect Sports. De måtte enten prøve noe nytt, eller bli lagt ned. Jeg liker det like lite som dere gjør, men sånn er nå en gang spillindustrien. Listen over studioer som har støtt på lignende utfordringer denne generasjonen er temmelig lang, og bare det siste året har studioer som BigBig, 38 Studios og Zipper Interactive blitt lagt ned.

 

Når det gjelder de gjenværende ansatte i Rare så er det ikke lett å si hva de er i stand til. Allerede før Rare ble solgt til MS hadde folk begynt å forlate selskapet, så nåtidens Rare er derfor ikke det samme studioet som det var for 10-15 år siden.

 

Edit: Shane Satterfield er forresten grunnen til at jeg ikke lenger er en fast lytter av Invisible Walls. Noe som er synd, for jeg liker Marcus Beer veldig godt. Takke meg til Epicbattlecry, Radio Free Nintendo og Giant Bombcast.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

FYI: Selv om jeg er enig med noe du sier Toman, så blir ikke innleggene dine mer kredible fordi broren din plusser innleggene dine. :p

 

Samme hvem som plusser meg i innleggene, jeg står for alt det jeg sier og holder stand enda.

Bare under et døgn til nå så starter E3-showet!

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er en morroklump du Toman.

 

 

Leflus: Jeg ville i grunn heller sett Rare faktisk lage noe bra og eventuelt brenne opp for det. Enn å bli et kommersielt Toys R`Us-selskap. Spillutviklere, dårlige eller gode går konk mer og mer for tiden. De fleste selskapene ligger på en tynn linje om de ikke har en backing fra en stor utgiver som EA og Ubisoft eller støtte fra en av de store 3 (Nintendo, MS og Sony).

 

Spillutvikling blir dyrere o.s.v. Så lite spillselskap tar sjanser for tiden, så ville jeg i grunn ikke har felt en tåre om et selskap som i grunn lager så lite jeg liker lengre hadde måttet lukke dørene etter å ha lagd et ordentlig bra produkt jeg liker.

Lenke til kommentar

Greit nok at Rare ikke er like store nå som de var, men jeg tviler meget sterk på at Rare hadde hatt mye å stille opp med lengre uansett hadde de ikke blitt kjøpt opp av Microsoft.

 

Er dog skuffet over at Microsoft kansellerte Kameo 2, men det kan hende de hadde grunner til det for alt vi vet.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

 

Edit: Shane Satterfield er forresten grunnen til at jeg ikke lenger er en fast lytter av Invisible Walls. Noe som er synd, for jeg liker Marcus Beer veldig godt. Takke meg til Epicbattlecry, Radio Free Nintendo og Giant Bombcast.

 

Dette er interessant, for Shane Sattersfield er faktisk den viktigste grunnen til at jeg fremdeles hører på Invisible Walls :) Har er for dominerende til tider, men han er den eneste av de som i mine øyne virkelig har oversikt over hva som skjer i spillindustrien. Med Marcus Bear (og de andre) blir det dessverre alt for mye kunnskapsløs synsing. Personlighetsmessig liker jeg de andre bedre enn Shane dog.

 

Og det er synd hva som har skjedd med Rare, men som dere sier, så forsvant mange av de mest sentrale personene for lenge siden, så er ikke sikkert MS egentlig hadde så mye valg.

Lenke til kommentar

Har er for dominerende til tider

Det er nettopp det som er problemet mitt. Samt at det ofte virker som om han krangler bare for å krangle. Jeg synes bare ikke at han er en god vert for podcasten. Når det gjelder kunnskapsnivået så må jeg bare si meg uenig. Jeg synes ikke at han er noe stort bedre enn de andre.
Lenke til kommentar

Sant nok. :)

 

Av kunnskapsrike podcasts vil jeg faktisk anbefale Nintendo World Report (med blant annet Radio Free Nintendo). De mangler flyten og karismaen til GiantBomb, men til gjengjeld er de skikkelig flinke til å gå i dybden på spill. I tillegg prater de ofte om spill, som for eksempel Rythm Thief, som ikke får så mye oppmerksomhet andre steder.

Lenke til kommentar

Av podcast er jeg troverdig ovenfor bigredbarrel.com og spesielt deres Blu Show for playstation-eiere. Fantastisk kombinasjon av humor, penisvitser, tørr mannshumor og spillnyheter med interessante programledere. Det eneste faste jeg hører på, i tillegg til deres Big Red Flix som omhandler film og Big Red Boom som omhandler spill generelt. Siden består av de samme menneskene som skapte saracasticgamer.com i sin tid.

Lenke til kommentar

Jeg elsket Conviction. Den grafiske stilen på oppdragene (hvor de sto skrevet på vegger i bakgrunnen), gameplayet (og da særlig mark and execute, som var dritmoro) og den gode variasjonen i områder gjorde virkelig at spillet stakk seg ut for min del. Historien var ikke akkurat kjempebra, særlig fordi jeg har liten erfaring med Splinter Cell-historien fra før og jeg handlet spillet på impuls fordi jeg fikk tak i samlerutgaven til bare 600 kroner.

 

Gleder meg faktisk til det neste i serien, men jeg ser hvorfor folk savner stealth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...