Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt sånn begge deler. De fleste spill klarer jeg meg fint med bare nedlastbart, men de aller største favorittspillene har jeg fysisk. F.eks. originalt Super Mario Bros. 3 til NES kjøpte for noen år siden og gjør seg fint i hylla, men det er også det eneste spillet jeg har fysisk fra cartridge-generasjonen.

 

Er også redd for hva som skjer om f.eks. Valve går konkurs eller Sony legger ned PSN for godt. Mye kan skje på 20-30 år. Noen tenker på spill som nærmest forbruksvare, men når jeg kjøper et spill tenker jeg at jeg skal ha muligheten til å plukke det fram igjen når jeg er 50-60 år. Så har jeg valget kjøper jeg fysisk utgave hvis det ikke er noen stor forskjell i pris.

 

Det med plassen er jo et problem da. Bor på en relativt liten leilighet nå med dame og unge og kan ikke ha alt framme lenger. Drømmer om å en dag kjøpe noe større, så jeg kan innrede kjellereren til et skikkelig "gutterom" :)

Lenke til kommentar

Angående å miste muligheten til å spille spill og innhold i spill, så er det merkbart selv bare fra forrige xbox-generasjon. Man får jo nemlig ikke laste ned ekstra nivåer etc. fra xbox live, slik som man kunne før. Er ikke et kjempestort savn, men håper i alle fall at slikt blir taklet bedre med overgangen til neste xbox-konsoll.

Lenke til kommentar

Hadde vært kult om de med godt nett fikk muligheten til å emulere gamle klassikere via streaming i neste-generasjons xbox, noe ala onlive. Da tenker jeg både fra Xbox og 360-biblioteket. Syns onlive har vært imponerede av det jeg har prøvd. På tide at de store aktørene snart kommer med slike tilbud. Jeg skal si det, at om PS4 får gaikai støtte, så tror jeg de har gjort mye riktig, og at de vil ta et stort steg mtp økonomisk gevinst.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

taterfyrings: Kanskje, men jeg tror onlive ble drevet litt feil og at det derfor har gått litt dårlig med de, og ikke nødvendigvis fordi etterspørselen er lav. F.eks syns jeg det er litt forundrende at vi i Norge ikke har hatt mulighet til å abonnere på deres tjeneste. Kan dog være rettslige grunner til at det ikke er mulig, hva vet jeg, men jeg hadde lett supporta dem om de bare hadde gitt meg tilgang. Tror det bare var USA og Storbrittania som kunne abonnere. Og den valuen av å bruke 10$ der, var at man kunne få tilgang til 252 spill i en måned! Snakk om value! Å få til en slik abonnent-tjeneste på den neste xboxen, der du kan leie alle de gamle xboxene-spillene, for et lite beløp, er tross alt gamle spill, tror jeg kunne slått veldig godt ann. Men det forutsetter selvsagt at de fleste land har mulighet til å ta i bruk tjenesten. Var virkelig gira på å betale 10$ for den monthly-packagen på onlive. :hm:

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at 250 spill til 10$ er god value for oss konsumenter - spørsmålet er vel heller om det er nok til å finansiere drivingen av de utallige serverne dette krever for å kunne fungere skikkelig. Foreløpig er det vel ting som tyder på at det ikke er det, men det kan jo godt hende som du sier at Onlive også har drevet "litt feil" - hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

$10 var bare medlemsskapet, man måtte fortsatt betale for hvert enkelt spill full pris eller tilnærmet det.

Og da hørtes det plutselig ikke ut som tidenes deal lengre - men ihvertfall mulig å tjene penger på.

 

Slik jeg har forstått det så fikk du unlimited access til spillene i playpack-bundelen for 10$ måneden... Noe jeg ikke har fått med meg? Må vel ikke betale medlemskap og så kjøpe spillene i pakken? For jeg har aldri nevnt noe om prisene på de andre spillene som er på onlive som ikke er i den pakken, de vet jeg man må betale tilnærmet full pris for å kjøpe, men går jo ann å leie de også.

Lenke til kommentar

$10 var bare medlemsskapet, man måtte fortsatt betale for hvert enkelt spill full pris eller tilnærmet det.

Og da hørtes det plutselig ikke ut som tidenes deal lengre - men ihvertfall mulig å tjene penger på.

 

Slik jeg har forstått det så fikk du unlimited access til spillene i playpack-bundelen for 10$ måneden... Noe jeg ikke har fått med meg? Må vel ikke betale medlemskap og så kjøpe spillene i pakken? For jeg har aldri nevnt noe om prisene på de andre spillene som er på onlive som ikke er i den pakken, de vet jeg man må betale tilnærmet full pris for å kjøpe, men går jo ann å leie de også.

Ja, det er godt mulig, trodde først at du mente man fikk tilgang til hele OnLive-biblioteket for $10, noe som selvfølgelig ikke ville være profitabelt med mindre man hadde en brukerbase på mange titalls millioner.

Lenke til kommentar

Jeg har mange eldre PC spill fysisk. Veldig få av dem kan jeg faktisk spille, pga Steam.

 

Det her gir vel ikke så mye mening? Spill som krever Steam er spillbare via Steam samme når de kom ut (vil jeg i hvert fall anta, min kopi av Half-Life 2 fungerer da i hvert fall enda.), og krever de ikke Steam, vel så er problemet løst.

 

OnLive er forresten lagt ned og har fått nye eiere etter et oppkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...