aklla Skrevet i går, 15:50 Skrevet i går, 15:50 (endret) 1Dr.E skrev (12 minutter siden): Zoom litt ut da. Se på siste 6 mnd. Hvordan ser det ut da. Siste 3 år? Ned siste 6mnd, marginalt opp siste året. Ikke ødelegg deppingen/klagingen min med å få meg til å se over 3 år.. Av en eller annen grunn tar jeg tap mye tyngre enn fortjeneste, hadde det gått opp 5% de siste ukene hadde ikke oppgangen vært i tankene mine engang Endret i går, 15:59 av aklla
DukeNukem3d Skrevet i går, 15:59 Skrevet i går, 15:59 (endret) Ser ikke ut til at 2025 blir det store året, men det lå vel litt i korta etter flere fantastisk år Helt greit, litt dumt at mye er drevet av idiotien til Trump bare og ikke naturlig korreksjon. Endret i går, 15:59 av DukeNukem3d 1
Nimrad Skrevet i går, 17:19 Skrevet i går, 17:19 aklla skrev (1 time siden): Av en eller annen grunn tar jeg tap mye tyngre enn fortjeneste Det gjør alle, det er viden kjent i forskningen. Det er bare å se i denne tråden. Aktiviteten her samsvarer veldig med når ting går ned og alle diskuterer om de bør selge. 1
Falfal Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Tanker om investering i fond nå? Jeg har nettopp kjøpt meg dyr bolig i byen jeg bor i, har ca. 3x inntekt i boliglån, funderer på å betale minst mulig på boliglånet og putte mest mulig i fond fremover. Men verden er så hinsides ustabil... Jeg savner tiårene som var.
Jotun Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sånn gjorde eg i mange år. Gjør det i mindre grad nå med rentene.
Zeph Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Spørs kva du er komfortabel med og korleis økonomien ser ut totalt sett. Eg har hatt periodar der eg betalte ned minst mogleg på eit 25-års lån og periodar der eg prioriterte å betale ned på lån. I dag har eg ikkje lån, men hadde eg tatt opp eit så ville eg nok lagt meg midt på ein plass. Ikkje maksa lånet først og fremst, men heller ikkje tatt ut heile fondet for å få minst mogleg lån. Kanskje hatt lån på 2-3x inntekt i familien med lang nedbetalingstid. Lågt nok til at me har noko til overs kvar månad. Av og til går det til innkjøp, av og til inn på fond. Det er dyrare med lån i dag, men med inflasjon, rentefrådrag og prisvekst på eigedom så ville eg hatt nokre millionar i lån. Det kan kome eit krakk, det kan bli storkrig. Ingen veit kva framtida bringer så du må kjenne på kva du er komfortabel med. Du kan spørje alle ekspertane og få ulike svar. Det viktigaste er å ha eit forhold til risiko og tidshorisont. Pengar du har i fond bør du ikkje ha bruk for på minst 5-10 år.
Jarmo Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden https://www.nettavisen.no/okonomi/dollarsmell-for-norske-fondskunder-det-man-tjente-i-fjor-er-borte/s/5-95-2596138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå