Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Trenger elevene å respektere slike skilt som sier "Max 5 skole elever"?

Det er jo bare å gå rett inn, i egenskap av å være kunde. Skoleelev kan man være på skolen. På butikken er man kunde.

Elevene har ikke tid til slikt tull heller. Storefri varer ikke så lenge. Man må jo skynde seg for å få kjøpt det man skal.

 

Bare å gå inn enkeltvis i stedet for gruppevis.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror skilting som sier noe ala "så mange skoleelever(..)" eller "så mange byggearbeidere(..)" etc. er ganske problematiske i seg selv. Jeg tror det heller burde skiltes med hvilken oppførsel som forårsaker reaksjon. Eksempelvis: "Det tolereres ikke klynger med 'møteplasser' eller unødvendig mye støy i butikk."

Lenke til kommentar

Jeg prøver denne en gang til:

 

Hvor realistisk er det at en terrorist som Dr. Evil bygger en maskin som ødelegger ozonlaget?

 

 

0:59

 

Han foreslår å bygge en laser som skal brenne hull i ozonlaget, men hadde det ikke vært mulig å bygge verdens største KlorFluorKarbon-farikk, og slippe produktet ut direkte i atmosfæren?

VirtuCon tjener jo masse penger på flyktige kjemikalier og fabrikker som fremstiller miniatyrmodeller av fabrikker, så de kunne sikkert bygget mange flere KFK-fabrikker enn det noensinne var behov for i hårspray- og kjøleskapsindustrien.

 

Hvor stor skade kunne Dr. Evil gjort på ozonlaget om han gikk inn for det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eksempelvis alkohol. Samtidig er det vanlig å forbeholde salgsvarer for "personlig bruk", altså at man gjerne ikke tillater en enkeltperson å kjøpe 60pakker med mel på tilbud.

Grunnen til at jeg lurer er fordi i forbindelse med denne priskrigen blant matvarebutikkene, skulle en kollega innom Kiwi for å handle rød eller surkål.

Kålen var plassert så høyt oppe at den ikke kunne nåes uten stige. Så hun spurte de som jobbet der om de kunne ta ned til hun, men de svarte nei, det ville de ikke. De mente det var små marginer i butikken fra før at de ikke hadde råd til å selge kålen til 1kr.

Helt utrolig hvis dette er lov.

Lenke til kommentar

Jeg tror skilting som sier noe ala "så mange skoleelever(..)" eller "så mange byggearbeidere(..)" etc. er ganske problematiske i seg selv. Jeg tror det heller burde skiltes med hvilken oppførsel som forårsaker reaksjon. Eksempelvis: "Det tolereres ikke klynger med 'møteplasser' eller unødvendig mye støy i butikk."

Oppførselen som forårsaker problemer er jo stjeling. Men det kan de liksom ikke henge opp.

Lenke til kommentar

 

Ja, eksempelvis alkohol. Samtidig er det vanlig å forbeholde salgsvarer for "personlig bruk", altså at man gjerne ikke tillater en enkeltperson å kjøpe 60pakker med mel på tilbud.

Grunnen til at jeg lurer er fordi i forbindelse med denne priskrigen blant matvarebutikkene, skulle en kollega innom Kiwi for å handle rød eller surkål.

Kålen var plassert så høyt oppe at den ikke kunne nåes uten stige. Så hun spurte de som jobbet der om de kunne ta ned til hun, men de svarte nei, det ville de ikke. De mente det var små marginer i butikken fra før at de ikke hadde råd til å selge kålen til 1kr.

Helt utrolig hvis dette er lov.

 

Dersom de regelrett sier dette, så mener jeg det er et klart brudd på reklameloven. De har da gitt ut falsk reklame, dersom de nekter å selge varen for den prisen de annonserer. Jeg ser at andre steder annonserer de "maks antall varer per person", som jeg mener er en mye greiere måte å håndtere varestrømmen på. Men å argumentere at de ikke kan selge varen til annonsert pris... Da må de ikke annonsere varen til denne prisen, da vel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er malingsboksen rød inni når lokket er på?

Om du putter et kamera inni der og tar bilde blir det helt svart. Dette har vært forklart grundig to ganger tidligere i tråden. Gå litt tilbake så finner du svar.

Nei, det blir rødt. Blitsen på små kompaktkameraer står vanligvis på auto. ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hva er nytte? Er for eksempel sølvbestikk bare unødvendig pynt sammenlignet med stål eller kan vi tenke oss nytteverktøy av gull ved middagstallerkenen?

 

Prisen ville nok blitt vesentlig lavere enn dagens. Gull er forresten stadig mindre brukt i finans etter at gullstandarden ble avviklet, men mye av det finner nytte som smykker, ringer m.m.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...