Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Selv om alle disse konspirasjonsteoriene skulle stemme så er det ingen som ønsker en tredje verdenskrig. Hverken Russland eller USA har noe å tjene på det. Krig er dårlig for alle.

 

Nøyaktig hva mener du er konspirasjonsteorier?

 

 

Fra wikipedia:

"En konspirasjonsteori forsøker å forklare en politisk hendelses bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter"

Lenke til kommentar

Jeg vet HVA en konspirasjonsteori er, men jeg lurte på hvilke av de hendelsene jeg listet opp Flin mente var en konspirasjonsteori.

Flere av de har jo i ettertid blitt "bekreftet" av aviser som skrev det motsatte i forkant av, og under, krisen (Libya).

 

Jeg er absolutt åpen for at man trekker streker mellom prikker som ikke finnes for å lage seg et bilde her. Jeg vil jo helst ikke sitte å frykte en verdenskrig for å si det slik.

 

Håpet dog på en mer interessant diskusjon enn den kontante og lite begrunnede avfeiningen til Flin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Hvorfor går damer så mye kortere renn på ski enn menn? Er det virkelig så stor forskjell på fysisk kapasitet at de ikke kan gå fem mil?

De klarer å gå like langt de selvsagt, damer går jo vasaloppet osv. Men de bruker jo en del lengre tid.

 

Ta sprinten i VM i falun nå. Der brukte damene halv minuttet lengre tid enn herrene. Det var ikke rare distansen.

 

 

Så voldsomt lengre tid bruker de nok ikke. Hadde de holdt samme snittfart på de to neste milene idag hadde de klokket inn på 2t 3min. 9 minutter etter herrene.

 

Men fra gammelt av, hadde de nok større problemer med å holde tempoet til herrene. Derfor har nok 3 mila hengt igjen fra den tiden.

Lenke til kommentar

Jeg vet HVA en konspirasjonsteori er, men jeg lurte på hvilke av de hendelsene jeg listet opp Flin mente var en konspirasjonsteori.

Flere av de har jo i ettertid blitt "bekreftet" av aviser som skrev det motsatte i forkant av, og under, krisen (Libya).

 

Jeg er absolutt åpen for at man trekker streker mellom prikker som ikke finnes for å lage seg et bilde her. Jeg vil jo helst ikke sitte å frykte en verdenskrig for å si det slik.

 

Håpet dog på en mer interessant diskusjon enn den kontante og lite begrunnede avfeiningen til Flin.

Det du beskrev er jo uten tvil en konspirasjonsteori. Om det er sannt og bekreftet endrer jo ikke på det faktum at det er en konspirasjon.

 

F.eks watergate skandalen er en konspirasjonsteori. Men den er også bekreftet og at det er sannt er vel utenom enhver tvil. Men det gjør den ikke til noe mindre konspirasjonsteori av den grunn.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor går damer så mye kortere renn på ski enn menn? Er det virkelig så stor forskjell på fysisk kapasitet at de ikke kan gå fem mil?

De klarer å gå like langt de selvsagt, damer går jo vasaloppet osv. Men de bruker jo en del lengre tid.

 

Ta sprinten i VM i falun nå. Der brukte damene halv minuttet lengre tid enn herrene. Det var ikke rare distansen.

 

 

Så voldsomt lengre tid bruker de nok ikke. Hadde de holdt samme snittfart på de to neste milene idag hadde de klokket inn på 2t 3min. 9 minutter etter herrene.

 

Men fra gammelt av, hadde de nok større problemer med å holde tempoet til herrene. Derfor har nok 3 mila hengt igjen fra den tiden.

 

Nå gikk kanskje damene litt "hardere" i større deler av løpet enn herrene? Eg såg ikke disse, men vil tro det gikk rolig lenge i herreløpet slik det pleier....?

 

Eg husker bare at de brukte halvminuttet lengre tid på de 1,4 km i sprint. Syntes det var overraskende mye.

Lenke til kommentar

Det er galle som farger avføringen brun, og galle skilles ut i tarmen. Vi har ganske mange meter med tarm (tynn + tykk tarm), tynntarmen er 4-6 meter + 1-1,5 meter med tykktarm. Endetarmen som er 10-15 cm lang, og her ligger avføringen før den forlater kroppen. Litt mer praktisk enn hvis det samlet seg lengre "opp".

 

http://forskning.no/menneskekroppen/2010/04/hvorfor-er-avforing-brun

http://no.wikipedia.org/wiki/Fordøyelsessystem

Lenke til kommentar

 

Jeg vet HVA en konspirasjonsteori er, men jeg lurte på hvilke av de hendelsene jeg listet opp Flin mente var en konspirasjonsteori.

Flere av de har jo i ettertid blitt "bekreftet" av aviser som skrev det motsatte i forkant av, og under, krisen (Libya).

 

Jeg er absolutt åpen for at man trekker streker mellom prikker som ikke finnes for å lage seg et bilde her. Jeg vil jo helst ikke sitte å frykte en verdenskrig for å si det slik.

 

Håpet dog på en mer interessant diskusjon enn den kontante og lite begrunnede avfeiningen til Flin.

Det du beskrev er jo uten tvil en konspirasjonsteori. Om det er sannt og bekreftet endrer jo ikke på det faktum at det er en konspirasjon.

 

F.eks watergate skandalen er en konspirasjonsteori. Men den er også bekreftet og at det er sannt er vel utenom enhver tvil. Men det gjør den ikke til noe mindre konspirasjonsteori av den grunn.

 

 

Watergate var en konspirasjon, men en teori før den ble "bekreftet".

Det jeg lurer på er hvilke deler av listen min Flin mente var teorier. (Jeg vet selvsagt at mange av punktene er teorier, men noen er fakta og jeg lurte simpelthen på hvilke han referererte til).

 

Anyways, jeg mente ikke å starte en diskusjon om terminologi. Jeg ville se om noen andre her hadde hørt/lest noe annet om dette og hadde noe å bidra med.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Jeg vet HVA en konspirasjonsteori er, men jeg lurte på hvilke av de hendelsene jeg listet opp Flin mente var en konspirasjonsteori.

Flere av de har jo i ettertid blitt "bekreftet" av aviser som skrev det motsatte i forkant av, og under, krisen (Libya).

 

Jeg er absolutt åpen for at man trekker streker mellom prikker som ikke finnes for å lage seg et bilde her. Jeg vil jo helst ikke sitte å frykte en verdenskrig for å si det slik.

 

Håpet dog på en mer interessant diskusjon enn den kontante og lite begrunnede avfeiningen til Flin.

Det du beskrev er jo uten tvil en konspirasjonsteori. Om det er sannt og bekreftet endrer jo ikke på det faktum at det er en konspirasjon.

 

F.eks watergate skandalen er en konspirasjonsteori. Men den er også bekreftet og at det er sannt er vel utenom enhver tvil. Men det gjør den ikke til noe mindre konspirasjonsteori av den grunn.

 

 

Finnes det rene konspirasjoner, eller er alt "konspirasjonsteori"? Jeg ser på det siste ordet som ganske negativt ladet, og i samme sekk som chemtrails, tinfoil hats, reptiler og annet vås..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...