Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor jeg må på dass å drite hver morgenen før skolen. Kommer ofte forseint til bussen pga må drite 2, gjerne 3 ganger før jeg går på skolen.

Utrolig irriterende. Holder jeg meg, blir jeg uggen på skolen.

Derimot, er det fri eller lignende, så må jeg ikke det. Kun når det er skole?

 

Er det pga nervøs? Men jeg er ikke nervøs :(

 

Hadde det samme problemet; rundt 15-30 minutter etter jeg har våknet får jeg en enorm trang til nr. 2, og dersom jeg ikke fikk gjort det før jeg var på skolen var det et sant helvete å holde magen på plass gjennom dagen. Ikke samme følelsen på fridager though, for da kan man jo møkke når man føler for det (litt mer problematisk på en skole).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøfler? De litt mer grove variantene ser virkelig herlige ut, men har bare et par tøfler :( Dog, bare en barbar vil gå barfot eller med sokker inne på de kalde norske gulv.

Jeg bruker nesten aldri sokker. Visst det er -20 grader ute kan jeg finne på å ta et par tennis sokker på. Hender av og til at det koker så jævlig på bena at jeg enten tar en rask gå tur ute i snøen eller at jeg spyler dem i dusjen med iskaldt vann.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg må på dass å drite hver morgenen før skolen. Kommer ofte forseint til bussen pga må drite 2, gjerne 3 ganger før jeg går på skolen.

Utrolig irriterende. Holder jeg meg, blir jeg uggen på skolen.

Derimot, er det fri eller lignende, så må jeg ikke det. Kun når det er skole?

 

Er det pga nervøs? Men jeg er ikke nervøs :(

 

Spiser du frokost før du skal på skolen, men ikke når du har fri? Drikker du mer kaffe? Er det mulig at du har laktoseintoleranse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg må på dass å drite hver morgenen før skolen. Kommer ofte forseint til bussen pga må drite 2, gjerne 3 ganger før jeg går på skolen.

Utrolig irriterende. Holder jeg meg, blir jeg uggen på skolen.

Derimot, er det fri eller lignende, så må jeg ikke det. Kun når det er skole?

 

Er det pga nervøs? Men jeg er ikke nervøs :(

 

Spiser du frokost før du skal på skolen, men ikke når du har fri? Drikker du mer kaffe? Er det mulig at du har laktoseintoleranse?

Som du ser på bildet nedenfor, så er "bowel movement likely" markert rundt 08:30, altså at tarmene er i større bevegelse der og da, enn resten av dagen.

Biological_clock_human.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være en vane du har tilegnet deg; at du rett og slett er avhengig av å drite før skolen.

En vane!? Tror du det? Kan jeg bryte denne vanen? Jævla irriterende vane ihvertfall! Vil ikke ha det sånn.

 

Spiser du frokost før du skal på skolen, men ikke når du har fri? Drikker du mer kaffe? Er det mulig at du har laktoseintoleranse?

 

Ja, spiser frokost før jeg går på skolen. Når jeg har fri så spiser jeg ikke noe før til lunsj tid ca, og må ikke nødvendigvis på do etter det.

Drikker ikke kaffe, men Iste på morgenen.

 

Jeg trenger ikke å spise så mye mat før jeg må på do heller. Klarer ikke å spise så mye om morgenen, så det blir kanskje en bit før jeg må på do. Så spiser jeg litt, og så på do igjen gjerne. Når jeg da tror jeg er ferdig, kan jeg plutselig bli ekkel i magen og må på do igjen ....

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis en person holder seg uten søvn i en lengre periode, så kan man begynne å miste håret, neglene og man kan til slutt dø.

 

Hvorfor blir man kun uthvilt når man faktisk sover og ikke hvis man for eksempel ligger rolig og våken i sengen i for eksempel 8 timer.

 

Hva er det som skjer når man faktisk sovner som gjør at kroppen hviles ut / lades opp, og hvorfor går det ikke an å bare ligge rolig og slappe av for å bli uthvilt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis en person holder seg uten søvn i en lengre periode, så kan man begynne å miste håret, neglene og man kan til slutt dø.

 

Hvorfor blir man kun uthvilt når man faktisk sover og ikke hvis man for eksempel ligger rolig og våken i sengen i for eksempel 8 timer.

 

Hva er det som skjer når man faktisk sovner som gjør at kroppen hviles ut / lades opp, og hvorfor går det ikke an å bare ligge rolig og slappe av for å bli uthvilt?

Man blir ikke "uthvilt" av å sove. Man blir "utsovet". Søvnen har lite med hvor sliten du er, kun hvor trøtt du er; du kan ikke bli mindre trøtt av å slappe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

8am-5pm EST

 

Når er det i "norsk" tid ?

14.00-23.00 i Norge, hvis det er Eastern Standard Time du mener. Da er de 6 timer etter oss.

 

EDIT: Men som han over meg nevner, dette er noe du lett kan google deg til. Finnes mange nettsider som konverterer tid for deg.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Totaktsmotorer fungerer dårlig i bil, da totakts ikke klarer å "holde seg i live" på lavt turtall over lengre tid. Totakts er best til jobber som har høyt turtall mesteparten av tiden og leverer stort sett mer ytelse, som til feks påhengser. Der er turtallet høyt mesteparten av tiden og leverer mer ytelse enn 4-takts. Men den kan også dø ut hvis den er på tomgang for lenge.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...