Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvis dere vil ha detaljer og domshenvisninger er det bare å opprette en tråd i jussforumet, krikkert, frevild og den gjengen der er veldig flinke. Men det er utvilsomt at det er som voldtekt å regne om du skjenker ei jente så mye at hun ikke vet hva hun gjør, for så å ha "frivillig" sex med henne. Men grensene er flytende, og hver situasjon er unik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ad voldtektsdiskusjonen:

Den som:

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Hvis noen er så full at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så har du ikke lov til å ha sex med dem.

Om begge er like fulle da?

Lenke til kommentar

Hvis dere vil ha detaljer og domshenvisninger er det bare å opprette en tråd i jussforumet, krikkert, frevild og den gjengen der er veldig flinke. Men det er utvilsomt at det er som voldtekt å regne om du skjenker ei jente så mye at hun ikke vet hva hun gjør, for så å ha "frivillig" sex med henne. Men grensene er flytende, og hver situasjon er unik.

 

 

Ad voldtektsdiskusjonen:

Den som:

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Hvis noen er så full at de ikke er i stand til å motsette seg handlingen, så har du ikke lov til å ha sex med dem.

Om begge er like fulle da?

Lenke til kommentar

Tok med hele diskusjonen så ingen misforståelser dukker opp:

 

Vil skamklipping gå som vold?

 

Nei

Det du eventuelt må gjøre for å klippe noen mot sin vilje vil derimot kunne regnes som vold, eller noe annet straffbart.

 

Drikke de snydens fulle?

 

Ny regel, ikke hørt om det forbudet før.

 

Tja. Å skjenke en dame så full at hun ikke vet hva hun gjør, og deretter ha frivillig sex med henne, han vel regnes som voldtekt?

 

Heh... Hva har det med det eg sa å gjør? Drikke folk under bordet er ikke ulovlig. Å ha sex med en person som ikke vil, ikke vet, ikke er i stand til å nekte har da ingenting med selve akten å "drikke de fulle"? Det er ulovlig uansett "metode" man bruker på å gjøre en person ute av stand til å nekte.

 

Gi en person alkohyler gratis, ikke ulovlig. Lure alkohol i en person (hvis det er mulig) er ikke lov. Lure GHB i en person er ikke lov.

 

Det er gaaaanske langt mellom å sjenke en person og å gjøre ting med vedkommede som han/hun ikke vil og man ikke har lov til uten at vedkommede godtar det.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen misforståelser her...

 

Det jeg mente i voldtektssaken:

 

Det er russefest.

Klassens fineste jente vil ikke ha sex med deg, men du er skikkelig hypp på henne.

Et kjent fenomen for mange, tror jeg...

 

Hun har derimot ingenting imot gratis øl. Så du spanderer en masse øl på henne.

Og folk gjør jo så mye dumt i fylla. Så du spør om hun vil ha sex, og etter flere øl er svaret plutselig ja.

Du VET at hun ALDRI ville svart ja om hun var edru. Det var jo nettopp derfor du spanderte øl på henne.

 

 

Når hun våkner opp i senga sammen med deg dagen etter, og innser hva hun har gjort, blir hun meget sint.

Det er forståelig. Du har nemlig gjort noe jeg vil klassifisere som meget slemt.

 

Men har du gjort noe juridisk galt?

 

 

 

 

Om begge er like fulle da?

Vet ikke om jeg misforstår dette spørsmålet.

Men at du selv er like full som den du voldtar, betyr ikke at du har lov til å voldta henne.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da har du vel lurt henne i noe som hun ikke ville. Hvor straffbart det blir vet jeg ikke.

 

Når det gjelder russ så tror jeg nok ikke at det er særlig lett å bevise voldtekt. Du har to ungdommer som har drukket en del alkohol og hatt sex. Med mindre du har slept jenta etter deg til skogen så blir det jo ord mot ord om man skal anmelde voldtekt. Når hun har vært så drita at hun har pult med en som hun ellers aldri ville ligge med så spørs det om personen greier å huske om det ikke var hun selv som fikk den geniale ideen.

Lenke til kommentar

Ang. Mythbusters og ballonger, så har de både testet hvor mange værballonger man trenger for å løfte En person med en stol, og testet hvor mange vanlige fest-ballonger det trengs for å løte en 4-årig gammel jente.

 

 

Helium har en løfte kraft på litt over 1000g per kubikkmeter helium, tror jeg.

Lenke til kommentar

Ang. Mythbusters og ballonger, så har de både testet hvor mange værballonger man trenger for å løfte En person med en stol, og testet hvor mange vanlige fest-ballonger det trengs for å løte en 4-årig gammel jente.

 

 

Helium har en løfte kraft på litt over 1000g per kubikkmeter helium, tror jeg.

Med mindre braniac sin test-person veier over 140kg så tror jeg det er noe lavere.

Lenke til kommentar

Helium har en løfte kraft på litt over 1000g per kubikkmeter helium, tror jeg.

 

Stemmer sånn ca.

 

Luft veier 1.204 kg/kubikk; mens helium veier 0.178 kg/kubikk.

Så ca 1kg/kubikk i oppdrift.

 

Jeg har ingen anelse om hva en 4 år gammel jente veier, men vi kan si det slikt at jeg ville trengt rundt 175 værballonger for liftoff :p

Lenke til kommentar

Da jeg gikk med 40 ballonger i dag, kom jeg til å tenke på noe. Hvor mange heliumsballonger kreves det for å løfte et menneske på 70 kg? Hvor blir det av ballongene som ungene mister? Hvor langt driver de i lufta før de kommer ned til bakken?

Aner ikke hva rekorden er men jeg fant en ballongfille i vest-telemark engang, nesten på grensa mot aust-agder. Den reklamerte for en pizzarestaurant i skien sentrum, ca 15 mil unna i luftlinje.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det finnes noe ordentlig svar på dette, men hvorfor sørger mennesker/aper? over død, kjærlighets sorg osv? Dette bringer i mine øyne ikke rasen vår eller oss som individer fremover, egentlig motsatt.

 

Vi er flokkdyr, at det er insentiver for å holde sammen og ikke-insentiver for å brytre opp og la hverandre dø virker jo ganske nyttig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...