Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av enhetene er farlige, om lyd er problemet, så er det like enkelt å be folk skru av all lydgenrerende aktivitet, som alt elektronisk utstyr.

 

AtW

Konsensus blant flyselskapene er at man fortsatt ikke kan vite 100% sikkert om elektroniske enheter er farlige eller ikke. Du kan være enig eller uenig, men det er det man går ut fra i dag.

 

Når noen flyselskaper tillater mobilbruk om bord, er det med egne basestasjoner om bord. Disse gjør at mobiltelefoner bare trenger å utstråle en liten fraksjon av energien de måtte gjøre om de var i kontakt med bakken, og dermed regnes slik mobilbruk for å være relativt "sikker". Det er ikke det samme som at flyselskapene mener at mobilbruk generelt er trygt.

 

Hva angår elektronisk utstyr som gir fra seg lyd, så kan en elektronisk duppedings være stille når flyvertinnen går forbi, og gi fra seg lyd senere. Det er ikke flyvertinnenes sin jobb å ha oversikt over alle mulige gadgets i verden og hvilke som kan gi fra seg en hvilken som helst lyd eller ikke. I den grad vi fortsatt bruker "oppmerksomhet" som en unnskyldning da. :)

Lenke til kommentar

Ingen av enhetene er farlige, om lyd er problemet, så er det like enkelt å be folk skru av all lydgenrerende aktivitet, som alt elektronisk utstyr.

 

AtW

Konsensus blant flyselskapene er at man fortsatt ikke kan vite 100% sikkert om elektroniske enheter er farlige eller ikke. Du kan være enig eller uenig, men det er det man går ut fra i dag.

 

Når noen flyselskaper tillater mobilbruk om bord, er det med egne basestasjoner om bord. Disse gjør at mobiltelefoner bare trenger å utstråle en liten fraksjon av energien de måtte gjøre om de var i kontakt med bakken, og dermed regnes slik mobilbruk for å være relativt "sikker". Det er ikke det samme som at flyselskapene mener at mobilbruk generelt er trygt.

 

Hva angår elektronisk utstyr som gir fra seg lyd, så kan en elektronisk duppedings være stille når flyvertinnen går forbi, og gi fra seg lyd senere. Det er ikke flyvertinnenes sin jobb å ha oversikt over alle mulige gadgets i verden og hvilke som kan gi fra seg en hvilken som helst lyd eller ikke. I den grad vi fortsatt bruker "oppmerksomhet" som en unnskyldning da. :)

 

Ja, akkurat, grunnen er at det er elektronikk, gudene vet hvorfor de insisterer på det, ingenting er 100%, og det er åpenbart de ikke tror på det selv heller, om det virkelig var en reell fare så legger man ikke sikkerhetene i hendene på at 300 nek skal huske å slå av mobilen alle som en.

 

Hva så? De kontrollerer heller ikke at du faktisk slår av utstyret ditt, eller umiddelbart slår det på igjen. Det er ikke noe verre å si at lydgenrerende ting skal være av enn at elektronsike ting skal være av.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På ungdomsskolen, vil karakteren man får på eksamen telle som en egen karakter, som om man hadde et ekstra fag, eller vil den gå sammen med med standpunktkarakteren og bli én karakter? Eks: Jeg får 6 som standpunkt i matte, og 6 på matteksamen. Blir dette én eller to 6'ere på karakterkortet?

 

Er det forskjell på skriftlig og muntlig?

 

Jeg foretrekker at passasjerer kan varsle om noe piloten ikke klarer å se.

 

Vil ikke akkurat tro at dette er så altfor enkelt, men men.

Lenke til kommentar

Oppmerksomhet er nok problemet.

 

Problemet er arkaiske regler som man holder på av gammel tradisjon, ingen reagerer om man sitter å leser en bok under take-off og landing.

 

AtW

Ser ingen fordeler med å ta bort disse reglene, ikke en eneste, om jeg slipper å høre på folk snakke høylytt i telefon, og jeg slipper å høre på alskens drittleker som lager lyder i alle frekvenser er jeg mer enn lykkelig, flyturer er slitsomme nok uten.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker at passasjerer kan varsle om noe piloten ikke klarer å se.

 

Vil ikke akkurat tro at dette er så altfor enkelt, men men.

 

Passasjer ser noe uvanlig -> Trykke på flyvertknapp -> Flyvert(ine) kommer for å spørre hva det er og passasjer forteller-> Flyvert(ine)en varsler piloten

 

Hvor er det vanskelige?

Lenke til kommentar

Oppmerksomhet er nok problemet.

 

Problemet er arkaiske regler som man holder på av gammel tradisjon, ingen reagerer om man sitter å leser en bok under take-off og landing.

 

AtW

Ser ingen fordeler med å ta bort disse reglene, ikke en eneste, om jeg slipper å høre på folk snakke høylytt i telefon, og jeg slipper å høre på alskens drittleker som lager lyder i alle frekvenser er jeg mer enn lykkelig, flyturer er slitsomme nok uten.

 

Deg om det, endel resier feks i jobbøyemed, å ikke kunne bruke en PC gjør reisen mindre effektiv enn den kunne ha vært, flyturer er vesentlig mer slitsomme enn feks togturer slik jeg ser det, og grunnen er alt maset om ting du får lov til å gjøre og ikke gjøre, sikkerhetskontroll osv. Å fjerne noe av dette vil gjøre det mindre slitsomt heller enn mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og hvor mye tid taper du på å ikke få bruke PC-en når flyet tar av og lander? 5 - 10 minutter?

 

La meg tippe godt og vel 20 minutter tilsammen. De maser om det før flyet begynner å dra engang, og det tar en stund fra man letter til det er lov. Ulempen er uansett uendelig ganger mye større enn den helt ikke-eksiterende fordelen med at man ikke får lov til å bruke PC (dvs påtatt sikkerhet)

 

AtW

Lenke til kommentar

For oss ble eksamenskarakteren og standpunktkarakteren plusset sammen og delt på 2, sånn at den egentlig karakteren i faget ble gjennomsnittet av eksamenskarakteren og standpunktskarakteren.

 

Det er ikke slik det fungerer lenger. Det er to uavhengige karakterer.

Når ble dette inført? såvidt jeg vet er det fortsatt slik etter hva broren min fortalte meg (han spurte læreren, han går også opp i en 10. klasse eksamen nå før sommer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...