Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet.

 

Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det.

 

AtW

Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden

Høres lettere usannsynlig ut imo.

Lenke til kommentar

Er det noen bergensere (eller innflyttere for den saks skyld) som vet hvor langt det er rundt store Lungårdsvann?

 

Spoers hva du mener. Omkretsen paa selve vannet, eller korteste mulige vei rundt det?

 

Ah ja, tenkte når man jogger den veien rundt, si fra f. eks. bystasjonen til SATS ved Nygårdsgaten?

Lenke til kommentar

 

Ah ja, tenkte når man jogger den veien rundt, si fra f. eks. bystasjonen til SATS ved Nygårdsgaten?

 

 

Litt usikker paa hvor SATS ligger, dessverre. Men det er, saa vidt jeg vet, ganske noeyaktig 3 km rundt vannet, om man hele tiden velger korteste vei og tar snarveien gjennom der med helikopterdekket.

Lenke til kommentar

 

Ah ja, tenkte når man jogger den veien rundt, si fra f. eks. bystasjonen til SATS ved Nygårdsgaten?

 

 

Litt usikker paa hvor SATS ligger, dessverre. Men det er, saa vidt jeg vet, ganske noeyaktig 3 km rundt vannet, om man hele tiden velger korteste vei og tar snarveien gjennom der med helikopterdekket.

 

Ok, tusen takk!! :)

Lenke til kommentar

Skjønner. Er tiden det tar for øret å oppfatte lyden, sende videre til hjernen osv ubetydelig?

 

EDIT: Er det altså bare kulens hastighet det går på?

 

Nei, den tiden er ikke ubetydlig.

 

AtW

 

Tar rundt 0.2-0.3 sekunder å oppfatte lyden og gjøre noe. Hvis du tar en reaksjonstest slik at du kan trykke på en knapp etter å ha hørt lyden så vil det gjerne gå rundt 250ms, er du flink så får du det helt ned i 150 ms.

 

Så hvis du skyter med en kule som har fart på 150 m/s fra en avstand på 1000 m så er det ikke umulige at persjonen rekker å bli skremt av lyden før kula treffer han.

 

 

EDIT/PS: ms var for millisekunder om det ble forvirrende, slike reaksjonstester finnes på nett, bare å google.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

[...]Den må ihvertfall skytes i en ganske så stor bue.

Nettop. Artilleri, bombekastere og diverse rakettvåpen kan ha veldig krum kulebane. I eksempelet til E.C. er det horisontal hastighetskomponent som må være 150m/s, vertikal hastighetskomponent kan være akkurat hva den vil.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk barberer vekk en stripe av øyenbrynet sitt?

Skal vel være gankster hardcore mofo's da.

 

Ville vel tro at det er for og få et litt mer "badass" look.

 

Synes det er litt snålt når alle gjør det ;p Har til tider trodd at noen faktisk er født sånn, men antar det er som du sier... Yey, I æm a gæængsta!

Lenke til kommentar

En kompis av meg spurte meg idag om jeg tror det er mulig å kaste en liten ball 200m? Regner med han mente en slik ball som brukes i konkurranser, som veier 150g. Jeg tror 200m er i lengste laget for hva som er mulig for et menneske, men har ikke fått regnet noe på det. Jeg vet heller ikke med hvor mye kraft et menneske kan klare å kaste. Er det noen her som har et svar på om man kan klare å kaste en liten ball 200m?

 

Edit: Kanskje ikke så veldig snedig, men håper noen kan hjelpe for det. :)

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...