Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det normalt at man kan steke egg på utedelen av en Panasonic varmepumpe?!?

Hvis den står i air-condition-modus kan den bli veldig varm, men det kan også være et tegn på at kjølinga av utedelen fungerer dårlig. Sjekk og evt rens/støvsug filtret i utedelen.

Og ikke minst: fjern alle rester av stekt egg ...

 

(Det heter vel egentlig "air conditioning", selv om de fleste som driver med slikt skriver "air condition" - enten fordi de ikke vet bedre, eller fordi "kunden alltid har rett".)

Lenke til kommentar

Hva skjer dersom man har en blybeholder som har et sylinderformet hull i seg fylt med vann. (tykkelsen på blyet er tykt nok til at den tåler utrolig høyt trykk) Så har man en blysylinder som passer perfekt ( 100% inn i sylinderhullet i beholderen ). La oss si beholderen er fylt opp halvveis, og en hydraulisk press presser blysylinderen ned i hullet med vann for full kraft, hvordan vil vannet reagere? Vil vannet holde igjen for trykket, dersom den ikke har noen mulighet for å unnslippe oppover? Vil til slutt trykket bli så stort at blybeholderen sprekker?

 

Håper dere skjønner spørsmålet og greia ^^,

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet.

 

Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det.

 

AtW

Lenke til kommentar

9mm som brukt i f.eks Glock-pistoler kan ha hastighet helt ned i 300-305 m/s, noe som er saktere enn lydhastigheten i luft, dermed vil lyden kunne komme fram før kula, om du rekker å oppfatte den og eventuelt reagere er en annen sak.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet.

 

Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det.

 

AtW

Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet.

 

Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det.

 

AtW

Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden

 

Det tar 6 sekund for lyd å gå 2km i luft.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man hører skuddet fra en pistol når man blir skutt i hodet eller et annet sted som gjør at man dør spontant. Eventuelt hvor langt unna man må bli skutt fra for å høre skuddet.

 

Tenker du på å dø momentant? Jo lengre unna du er jo lengre etter kula kommer lyden, så det minsker jo sjangsen for å høre det.

 

AtW

Hvis en fyr blir skutt på ca 2 km avstand med en sniper så tar det ca 1-1,5 sek før kula kommer frem, så da burde han oppfatte lyden

 

Det tar 6 sekund for lyd å gå 2km i luft.

 

AtW

 

ahh trodde ikke at det var så mye :S leste det på et engelsk forum jeg hehe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...