Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva som får dem til å gjøre det. Og selv om ikke alle eldre gjør det, er det mange som gjør det.

 

Er det muligens en mental greie som kompenserer for sviktende hukommese, ved å oppsummere de siste 10 minuttene til seg selv?

 

Dette psykologirelaterte spørsmålet er muligens ikke svaret på alle verdens problemer, men det er like fullt et gyldig spørsmål.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hver jævla gang jeg hører eldre kvinner prate sammen, så klager de over ett eller annet. Enten "ungdommen nå til dags, altså. Blææh, blææh, blææh, *snakke så høyt at alle rundt dem hører det*, blæææh", eller så er det gikta, eller den-og-den som er sjuk, har gjerne litt lett forkjølelse, en eller annen regning eller avgift som de beklager seg over også videre. Rimelig offtopic, men jeg må bare få det ut: all den klage-pratinga irriterer meg litt, og det virker ikke som om eldre mennesker har det noe særlig gøy med den, de heller.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Jeg hørte her om dagen at det ikke er mulig å knuse et egg i hendene om du holder det på en spesiell måte, men jeg glemte hvordan.

Noen som vet hvordan man holder egget, og hvorfor?

 

Hvilken sjanger kommer "saloon musikk" under? (tenker på piano som nesten er merkevare for gamle salooner i vesten)

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Hvilket stoff er best på refleksjon av lys?

 

Mylar som er nevnt kan vel være ganske bra, men det spørs også om du skal lyse på stoffet fra en vinkel eller ikke. Lyser du med en laser på en flatt glassflate med en innfalsvinkel på over 42° så vil du få totalrefleksjon, altså alt lyset vil bli reflektert uten tap.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det i USA omtrent utelukkende trekkvogner med snute:

post-116546-1271661462,8092_thumb.jpg

 

Mens i Europa er det bortimot bare slike:

post-116546-1271661428,4495_thumb.jpg

 

En skulle tro at hvertfall en av disse var mer energiøkonomiske grunner ergonomi, men det blir liksom feil at amerikanerne har tenkt på dette?

DAF, SCANIA och VOLVO gör mest lastbilar med trubbiga nosar (platta framtill). De är de mest vanliga lastbilarnai Norden (och kanske Europa).

Lenke til kommentar
Finnes det noen beregninger på hvor mye Co2 som blir slippet ut i atmosfæren etter denne smellen på Island?

Jeg vet dette spørsmålet allerede er besvart, men i dag kom jeg over en grafisk framstilling som viser at vulkanutbruddet faktisk kan føre til en nettoreduksjon av CO2-utslippene i Europa:

 

post-51414-1271667495,8682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk til A-Jay og GeO som har tilfredstilt mine spørsmål for denne gang.

 

EDIT: Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den?

 

Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. :new_woot: )

post-199617-1271686471,3432_thumb.jpg

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Takk til A-Jay og GeO som har tilfredstilt mine spørsmål for denne gang.

 

EDIT: Ja, også var det en liten ting til, før i tiden kunne man koble et headsett opp til kassett/platespilleren med en ekstra "adapter" Vil tro den var i messing. Noen som vet navnet på den?

 

Håper denne tegninga jeg tegnet hjelper til å visualisere hva jeg mente. (ikke mobb tegneegenskapene mine. :new_woot: )

Håper ikke størrelses-forholdet der stemmer.

Men, er det en slik?

soundking_jack_to_mini_jack_5679big.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...